Még a mosdóban is a Facebookot nyomkodjuk?

Nem untunk rá a Facebookra, sőt, a koronavírusnak köszönhetően többet használjuk, mint korábban. Leginkább azért facebookozunk, hogy híreket olvashassunk, és szívesen zárjuk a napunkat úgy, hogy a kék oldal bejegyzéseit böngésszük elalvás előtt – de minden negyedik felhasználó a vécén ülve is Facebookot nyomkodja. A Messengert már csaknem mindenki használja, még ha néha meggondolatlanul is küldünk ott üzeneteket, amiket megbánunk – például erotikus fotókat.

Még a mosdóban is a Facebookot nyomkodjuk?

A Be Social közösségi média ügynökség elkészítette legújabb felmérését: itt a Nagy Facebook Körkép 2020. „Az online felmérést első ízben csaknem két évvel ezelőtt, 2018 szeptemberében készítettük el” – mondta Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezetője. „Ezúttal egyszerre tudtuk vizsgálni a két év alatt bekövetkezett változásokat, bevethettünk új szempontokat, és külön kérdéssorban megvilágíthattuk, hogyan befolyásolta a járványhelyzet a facebookozási szokásainkat.”

A járványhelyzet fokozta a Facebook-használatot 

A felmérésben megkérdezettek 91,46%-a napi szinten használja a Facebookot, 73,34% naponta többször is. A korosztályok között van eltérés a Facebook iránti lelkesedésben: míg az 55 év felettieknél a válaszolók 98,82%-a használja a Facebookot legalább napi egy alkalommal, addig ez az arány a tiniknél (13-18 évesek) csak 66,39%-os.

Ha posztolásról van szó, már egy kicsit visszafogottabbak a felhasználók: a megkérdezettek fele (50,17%) ritkábban, mint hetente posztol, csaknem minden ötödik (19,13%) pedig azt állítja, hogy soha. Akik szeretik megtölteni az üzenőfalat tartalommal, azok főleg az 55 év felettiek: 31,43%-uk posztol naponta legalább egyszer a Facebookra.  A koronavírus okozta járványhelyzet ideje alatt azonban minden korosztálynál megnőtt az aktivitás: a felhasználók 42%-a hetente legalább egyszer posztolt valamit.

Híreket olvasni járunk a Facebookra, és elalvás előtt pörgetjük legszívesebben a hírfolyamot 

2020-ban leginkább azért, mert itt követjük a híreket – 58,27% választotta ezt az opciót a felmérésben. Csak hajszálnyival csúszott a második helyre 58,26%-kal az a lehetőség, hogy a Facebook eseményekre hívja fel a figyelmünket. A dobogó harmadik fokára pedig az került, hogy ismerősökről megtudhatunk mindenfélét (56,91%). A járványhelyzet valamelyest átrajzolta az arányokat: felértékelődött a hírek szerepe, még többen (67,16%) mondták azt, hogy a Facebookról olvasnak híreket. Viszont kevesebben (48,99%) tartották azért fontosnak a facebookozást, hogy ismerősökről mindenfélét megtudhassanak.

Annál a kérdésnél, hogy milyen helyzetben használjuk a Facebookot leginkább, a legnagyobb aránnyal (56,14%) az elalvás előtti facebookozás vezeti a rangsort. Ezt követi az az eshetőség, ha várakoznunk kell (46,47%), majd a rögtön ébredés utáni hírfolyam-pörgetés (41,25%). Minden negyedik válaszoló (25,27%) megjelölte azt is, hogy vécén ülve facebookozik. 100-ból hatan azt is bevallották, hogy az utcán gyalogosan közlekedve is hajlamosak belefeledkezni a Facebookba.

A Facebook funkciói közül a legnépszerűbb a Messenger – a válaszolók 97,89%-a használja. A csoportokkal kétharmaduk (66,88%), a Marketplace-szel valamivel több mint egyharmaduk (36,25%) barátkozott meg. A Facebook Stories (13,16%) és a Facebook Watch (11,81%) már messze nem ilyen gyakran alkalmazott funkciók, a játékokra a válaszolók csaknem egynegyede (23,87%) kattant rá.


A tavaszi időszakban feltett kérdésre, hogy melyik funkciót kezdték el a járványhelyzet alatt gyakrabban használni a felhasználók, nem meglepő válasz született: 24,14% az élő közvetítésekhez kapcsolódott gyakrabban a speciális helyzetnek köszönhetően, 22,15% pedig a Messengerben használható videochattel vagy hanghívással élt gyakrabban.

Hol lógunk még, ha nem a Facebookon? 

Ahogy egyre fiatalabbak a felhasználók, úgy oszlik meg a figyelmük egyre több csatorna között. A tinik jellemzően aktívabbak a Facebookon kívül is, míg az idősebbek megelégszenek kevesebb platformmal. A 36 év felettieknél igazából csak a YouTube (61,32%), az Instagram (59,34%) és esetleg még a Pinterest (18,67%) tud labdába rúgni. A tinik legnagyobb kedvence az Instagram (96,25%), de gyakran megfordulnak a YouTube-on (91,47%) is. A Snapchat (75,34%) és a TikTok (68,68%) egyértelműen a tizenévesek terepe.

Ugyan a felmérésben résztvevők 93%-a legalábbis hallott már olyan esetről, amikor valakinek visszaéltek az adataival a Facebookon, mintha viszonylag kevesen gondolnának arra, hogy ez akár velük is megtörténhet. A válaszadók majdnem fele (49,74%-a) ugyanis nem szokta cserélni a jelszavát a Facebookon. Minden nyolcadik válaszadó (12,27%) pedig már maga is átélte, hogy visszaéltek a Facebookon az adataival.

16% küldött már erotikus fotót magáról Messenger üzenetben

A megkérdezettek 37,43%-a mondta azt, hogy előfordult már vele, hogy olyan tartalmat posztolt a Facebookra, amit később megbánt – 12,36%-kal ez többször is megesett. 42,63% pedig Messenger üzenetben küldött már legalább egyszer olyasmit, amit legszívesebben visszaszívott volna. Hogy az erotikus fotót is a meggondolatlanul átküldött üzenetek közé sorolják-e a felmérés résztvevői, azt nem tudjuk biztosan, de azt igen, hogy 16,85%-uk küldött már magáról ilyen képet legalább egyszer valakinek Messenger üzenetben. 8,46% ráadásul azt is beismerte, hogy ez már többször is megesett vele.

A márkák Facebook oldalát szívesen tekintjük ügyfélszolgálatnak

A márkák követése és a velük való kommunikáció is egyre jelentősebbé vált. A válaszolók 73,32%-a követ legalább egy márkát a Facebookon – 17,09% pedig 10-nél is többet. 2018-ban még a válaszolók egyharmada (34,8%) mondta azt, hogy egy márkát sem követ, mostanra ez az arány 26,68%-ra csökkent. A felmérésben résztvevők 41,25%-a vásárolt már márkák által közzétett Facebook posztok hatására – 2018-ban még csak 27%-os volt ez az arány. A válaszolók 64,82%-a pedig már élt azzal a lehetőséggel, hogy közvetlenül egy márka Facebook oldalán keresztül tette fel kérdését.

A felmérésben résztvevők 6,43%-a fontolgatja egy ideje, hogy talán jobb lenne törölnie magát a Facebookról, míg 9,71%-a gyakran gondolkodik ugyan ezen a kérdésen, de egyelőre jobbnak látta maradni. Minden ötödik válaszoló (20,15%) mondta azt, hogy előfordult már, hogy felfüggesztette Facebook fiókját. A nagy többség (56,22%) azért alapvetően Facebook-párti, és nem gondolkodik a fiókja felfüggesztésén. Pedig ha a Facebook bevezetné, hogy a használatáért fizetni kell, akkor jóval kevesebben maradnának, hiába lenne így előttük egy reklámmentes felület: 68,46% nem fizetne semmit a Facebook használatáért. 23,05% egy maximum 1000 Ft-os havidíjjal még megbékélne.

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás:

A Nébih problémákat talált a meggyes söröknél

Meggyes söröket vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak, ugyanakkor négy terméknél jelölési hibák miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig nem megfelelő nyomonkövetés miatt élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 26. 16:00
Megosztás: