Megkezdődött a balatoni hajózási szezon
 
			
		    Kollár József vezérigazgató, aki az idén is jó  szezonra számít, hangsúlyozta: több évtizedes lemaradást kell behozni a  fejlesztésekben, modernizálásban, ami állami szerepvállalás nélkül  elképzelhetetlen.
    
Elmondta: a cég hajójáratainak száma a tavalyi  évhez képest érdemben nem változik. Zömmel a már kiforrott, keresett  tematikus programok, - buli-, varázs- gyerekhajók szerepelnek a  kínálatban. Június 1-2-án rendezik meg a Nemzeti Regattát 50 település  részvételével. Nem váltak be, így elmaradnak az operett és stand up  programhajók. Újdonság lesz ugyanakkor a Balatoni KÖR Gasztro Piknik  programjába való bekapcsolódás egy komp-programmal, valamint egy szintén  kompon tartott zumba-rendezvény. 
    
A cég minimális, 100-200 forinttal emelte tarifáit az idei szezonban.
Hová utazzak legközelebb? ITT megtudhatod!
    
Emlékeztetett arra, hogy tavaly egy 20 éves rekord dőlt meg, több mint 2 millió utast szállítottak.
    
Az  elmúlt négy évben a komp utasforgalma 27,6, a gépjárműforgalma 32, a  szállított kerékpárok száma 34 százalékkal emelkedett. A 2015-ös  bázisévhez képest a személyhajózásban az utasok száma tavaly 13,5  százalékkal, 750 000 fölé nőtt. A menetrendi járatok esetében 5,5  százalékos, a séta- és programhajóknál 36,4 százalékos volt az  utasforgalom növekedés. A Bahart 11 egységes vitorláskikötő-lánca mára  gyakorlatilag megtelt.
Bóka István, Balatonfüred polgármestere  (Fidesz) szerint a gőzhajózás beindulásához hasonló léptékű változások  várhatók a balatoni hajózásban az állam résztulajdonossá válásával a  Bahart-ban. "Bízunk abban, hogy ennek a történetnek siker lesz a vége,  és megvalósulnak azok az álmok, remények a cég fejlesztése kapcsán, amit  az önkormányzattok tűztek ki célul, de nem volt hozzá forrásuk" - tette  hozzá.
    
Balassa Balázs, a régió önkormányzatait tömörítő Balatoni  Szövetség elnöke arról beszélt, komoly felelőssége és feladata az  üdülőrégió önkormányzatainak, hogy meghatározzák a Balaton jövőképét.  Megjegyezte, túl kellene lépni a szezonnyitó rendezvényeken, ha az a  cél, hogy 12 hónapos turisztikai célpont legyen a Balaton.
    
Lengyel  Róbert, Siófok független polgármestere úgy fogalmazott: "ha az állami  szándék valóban az, hogy fejlesztési forráshoz juttassa a Bahart-ot,  megtartva az önkormányzati és állami tulajdonlást, valamint egyben  tartva a jövőben is a céget, akkor optimistán lehet a jövőbe tekinteni".
    
Ruzsics  Ferenc, Keszthely polgármestere (Fidesz) arról beszélt, hogy a Balatont  mint természeti kincset meg kell őrizni úgy, hogy a fejlődésnek se  legyen akadálya.
    
Az MTI kérdéseire válaszolva Kollár József  elmondta a 2016-os balatoni kormányhatározatban az Bahart fejlesztéseire  nevesített 12,6 milliárd forintos állami támogatásról még nem írtak alá  támogatási megállapodást, de tudomása szerint már zajlik annak  előkészítése. 
    
Arról még nem született döntés, hogy az állam hány  százalékos részesedést szerez a társaságban törzstőke-emeléssel, de  minden bizonnyal többségi tulajdonos lesz - tette hozzá. 
    
Beszélt  arról is, hogy vita tárgya, mennyi vitorlás kellene a Balatonra, de  annyi bizonyos, szükség lenne további kikötőkre, kikötőbővítésekre. Az  is tény, hogy más európai tavakon kétszer-négyszer ennyi hajó jut egy  négyzetméternyi vízfelületre - jegyezte meg.
    
A 4 milliárd  forintos törzstőkéjű hajózási társaság a kétezres évek elején állami  vagyonjuttatással került a tóparti, kikötővel rendelkező 21 önkormányzat  tulajdonába bizonyos feltételekkel. Idén év elején az összes érintett  önkormányzat aláírta azt a szerződést a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő  Zrt.-vel, amely alapján ingyenesen átadnak az államnak közel 35  százaléknyi részvénycsomagot az 1,42 milliárd forintos tőkeemelési  kötelezettségük elengedéséért. Az államhoz visszakerült részvénycsomag  tulajdonosi jogait a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. gyakorolja.
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        