Mit nézel? Vakok harca: See

November elsejével az Apple is beszállt a streaming háborúba és elindította saját platformját Apple TV+ néven. A szolgáltatás nem működik másként, mint ahogy azt már a Netflix vagy az HBO Go esetében megtapasztalhattuk, azaz hűségidő nélkül, havonta fizethetünk elő rá (1890 Ft-ot ebben az esetben), cserébe pedig szabadon böngészhetünk a kínálatukból, természetesen reklám nélkül. Az Apple TV+ több saját gyártású sorozattal és egy családi természetfilmmel rajtolt, valamelyikből 3, másból akár 8 rész is elérhető jelenleg. Lehetőség van egy egyhetes, ingyenes próbaidőszakra, mielőtt a rendes előfizetés megkezdődne.

Mit nézel? Vakok harca: See

Az Apple tv + egyik ilyen új sorozata a See (magyar felirattal megtekinthető), mely egy olyan jövőben játszódik, ahol az emberiség nagy részét kiirtotta egy vírus és vele együtt elvesztették a látás képességét is. Azon kevesek, akik megmaradtak, kisebb nagyobb csoportokba, törzsekbe próbálnak meg túlélni, vadászni, építeni, mindezt természetesen teljesen vakon. A látás csupán mítoszként létezik közöttük, sőt, boszorkányságnak tekintik. A bonyodalmak akkor kezdődnek, amikor egy olyan ikerpár születik, akik rendelkeznek a látás képességével.


A látvány első osztályú, az óriás plánok 4K-ban szemkápráztatóak. A csata jelenetek látványban szintúgy nem hagynak kivetni valót (logikában annál inkább), kellően brutálisak, fröcsög a vér, amikor csak lehet. A felépített világ érdekes, bár kár, hogy nem hagynak a nézőnek elég időt arra, hogy rendesen elmerüljön benne, csupán itt-ott kapunk egy-egy utalást arra, hogy mi és hogyan működik, de sokkal okosabbak ettől sem leszünk. A főszereplőt, Baba Voss-t alakító Jason Momoa kellően Khal Drogo-s, kemény harcos, tele sebhelyekkel, aki számtalanszor bizonyította már rátermettségét. De…


De a sorozat tele van logikai buktatókkal, melyek igazán képesek megkeseríteni az élményt. Például az első rész szinte azonnal egy csatajelenettel indul, ahol nincs igazán elmagyarázva, hogy harc közben hogyan különbözteti meg egymást a barát és az ellenség. (Talán szaglás?) Vagy Baba Voss honnan tudja, éppen merre kell és kire vetődnie, hogy megmentsen valakit, avagy hogy hajol egy ütés elől („látja” azt a hallással?)


A másik szarvas hiba a tájékozódás. A házak között kifeszített kötelek jelzik, hogy merre kell menni, de azon kívül, mégis honnan tudják a szereplők, éppen merre tartanak? Látszólag minden probléma nélkül indulnak meg a nagyvilágba, vagy éppen lovagolnak. Gondoltak például arra, hogy zárt községben egy idő után szükség van vérfrissítésre, ami ötletes. De egy addig ismeretlen, a külvilágtól elzárt helyről hogyan találják meg a fesztivált, ahol ez a vérfrissítés végbe megy; mert hogy pontosan ez történik, az egyik szereplő kijelenti, hogy ismer a közelben egy fesztivált, és már indulnak is.


De akkor megéri-e?


Egyrészt, az Apple szerencsére nem ezzel az egy sorozattal indította el az Apple TV+, másrészt a See attól még nem rossz, csak nem is lett kifejezetten jó. Egy látványorgia, de annál nem igazán több sajnos.


Harmadrészt: egy hétig ingyenes.


Megtekintésre ajánlott? Hát, ha éppen nincs más dolgod.


Forrás: Fritsi Péter, Pannonhírnök

Hozzászólások

Média-hatóság: jogsértő volt az M1 hírolvasójának kommentárja, bírságot kapott az RTL Klub

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén úgy döntött, hogy az M1 Híradó 2019. október 21-i három adásában a médiaszolgáltató megsértette a politikai hírekhez fűzött hírolvasói kommentár tilalmát. Az RTL Klub hibás termékmegjelenítés miatt pénzbírságot kapott.
2020. 01. 16. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2019-ben rekordbevételt értek el a mozik

A steamingszolgáltatók és más új konkurens médiumok előretörése okozta aggodalmak ellenére tavaly 42,5 milliárd dolláros (12800 milliárd forintos) globális rekordbevételt értek el a mozik.
2020. 01. 13. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát - erősítette meg csütörtöki blogbejegyzésében Rob Leathern, a médiavállalat termékigazgatója.
2020. 01. 10. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább szólhat a debreceni Campus Rádió

Az év első ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a szolgáltató kérésére öt évvel meghosszabbította a debreceni FM90 Campus Rádió szolgáltatójának jogosultságát és nyertest hirdetett egy pécsi frekvencia pályázatán.
2020. 01. 09. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújul a hatos lottó sorsolás műsora

Szombattól megújult tartalommal és látványvilággal debütál a képernyőkön a Szerencsejáték Zrt. legnépszerűbb sorsolási műsora, a SzerencseSzombat. További változás, hogy 2020-ban a hatos lottó sorsolása is átkerül a Duna Televízió csatornájára, így a különböző lottójátékok sorsolása egy helyen lesz látható.
2020. 01. 03. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Harminchat televízió és rádió jutott összesen 146,5 millió forintos műsor- és műszaki támogatáshoz

Szerdán megtartotta első ülését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság új összetételű Médiatanácsa. A testület döntött arról, hogy a támogatási programban huszonhat televízió és rádió összesen 125,6 millió forint támogatást kap műsorkészítéshez, valamint tíz közösségi médiaszolgáltató 20,9 millió forintot műszaki fejlesztésre. A tanács több, rádiós frekvenciával kapcsolatos pályázati döntést is hozott, továbbá bírságokat szabott ki műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatos mulasztások miatt.
2019. 12. 20. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bírságot szabott ki a médiatanács két rádióra

Bírságot szabott a médiatanács két rádió szolgáltatójára a szerződéses vállalások megsértése miatt - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.
2019. 12. 20. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az állásába került az átgondolatlan posztolás

A magyar munkavállalók ötödének rugalmasak a főnökei, míg nyolc százalékuknak minden lépését figyeli a munkáltatója. Van, ahol pontos irányelvek szabják meg például, mit posztolhatnak a kollégák a közösségi médiában, míg másoknak rendszeresen átvizsgálják a csomagját a munkahelyre be- és kilépéskor – derül ki a Profession.hu 1000 fős, reprezentatív mintán végzett online felmérésének adataiból.
2019. 12. 19. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megközelíti a 40 millió forintot a Jónak lenni jó kampányában összegyűjtött összeg

Megközelíti a 40 millió forintot a Jónak lenni jó!, a közmédia jótékonysági kampányában összegyűjtött összeg, amelynek idei kedvezményezettje a már 30 éve koraszülöttek mentését és szállítását végző Peter Cerny Alapítvány - mondta Siklósi Beatrix, az M5 csatornaigazgatója péntek reggel az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió Jó Reggelt, Magyarország! című műsorának közös interjújában.
2019. 12. 14. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több kkv pártol át az Instagramra

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kkv-k körében, ám egyre többen döntenek az Instagram mellett a hatékonysága miatt. Hiába van bénítóan sok alternatíva online eszközökből, egyre emelkednek a költségek, ezért a kkv-k keresik az ingyenes vagy olcsó eszközöket – derül ki a Marketing Commando 1250 fő megkérdezésével készült online felméréséből.
2019. 12. 12. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyiért lehet csomagot küldeni Európába?

Az európai országok közötti csomagküldés árait átlátható módon foglalja össze az Európai Bizottság weboldala, ahol a legnépszerűbb európai csomagkézbesítési szolgáltatások tarifáit lehet összehasonlítani. Az Európai Csomagár-összehasonlító Oldal nem csak a fogyasztóknak, de a kis- és középvállalkozásoknak is hasznos lehet, különösen a karácsonyi ajándékrendelések csúcsidőszakában. Az oldal linkje a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)honlapjáról is elérhető.
2019. 12. 10. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Kedvenc a legjobb európai film 2019-ben

A kedvenc című alkotás nyerte el a legjobb filmnek járó elismerést az Európai Filmdíjak szombat esti átadásán Berlinben.
2019. 12. 08. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hagyd, hogy lenyomozzanak az interneten!

A HR-esek minden alkalommal utánanéznek az álláshirdetésre jelentkezőknek a közösségi oldalakon, ezért érdemes úgy kialakítani a profilunkat, hogy az pozitív képet fessen rólunk. A legfontosabb az, hogy átjöjjön, az illető tényleg szenvedélyesen szereti azt, amit csinál. A személyes márkaépítést napjainkban karrierépítésre is lehet használni, ugyanis rengeteget nyom a latba, hogy a (leendő) munkaadó mit lát rólunk az interneten.
2019. 12. 06. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új médiaszabályozási rendszert vezetnek be Németországban

Új médiaszabályozási rendszert vezetnek be Németországban, a csaknem 30 éve megalkotott szabályok helyére lépő új előírásokról csütörtökön állapodtak meg Berlinben a tartományi miniszterelnökök konferenciáján.
2019. 12. 05. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: tovább szólhat a baranyai Rádió 1

Megújította a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a pécsi-villányi RÁDIÓ 1 szolgáltatójának rádiós jogosultságát, egy tévéhíradós adást kifogásoló állampolgári bejelentések nyomán eljárást indít és bírságot szabott ki egy váci rádióra amiatt, hogy az nem teljesítette a médiaszolgáltatási szerződését.
2019. 12. 05. 10:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Elbocsátották a Newsweek egyik újságíróját egy Donald Trump cikk miatt

Azonnali hatállyal elbocsátották szombaton a Newsweek című amerikai hetilap portáljának egyik újságíróját, mert hamis történetet közölt Donald Trump amerikai elnökről.
2019. 12. 01. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a 2020-ra vonatkozó felügyeleti tervét az NMHH Médiatanácsa

Elfogadta a 2020-ra vonatkozó felügyeleti tervét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa - közölte az NMHH pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 29. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

2020-ra a digitalis média 69 %-a programmatic-alapú lesz, az idei 65 százalékkal szemben, a ma kiadott Zenith Programmatic Marketing Előrejelzés 2019* elnevezésű kiadvány szerint. 2019-ben először a programmatic reklámköltés áttöri a 100 miliárd dolláros plafont, ami az év végére eléri a 106 milliárd dollárt, 2020-ban a 127 milliárd dollárt, 2021-re pedig a 147 milliárd dollárt, vagyis akkor a digitalis media 72 %-a lesz programmatic-alapú.
2019. 11. 29. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

5G-s frekvenciaértékesítés: lezárult a másodfokú eljárás

Másodfokon helybenhagyta az 5G-s frekvenciaértékesítés alaki vizsgálatának eredményét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, miután a Digi Communications N.V. fellebbezést nyújtott be a döntés ellen. A cég további jogorvoslatért bírósághoz fordulhat.
2019. 11. 28. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

#fizetetthirdetés, avagy hogyan reklámozhat egy influencer?

Mivel a véleményvezérek sok esetben a hagyományos hirdetési eszközöknél jóval több fogyasztót érnek el, szerepük felértékelődött a hirdetők körében. Az elmúlt években lefolytatott versenyhivatali vizsgálatok azonban feltárták, hogy az általuk alkalmazott gyakorlat nem mindig volt megfelelő. De hogyan hirdethet egy influencer? Hogyan kerülheti el a bírságot? Mi számít burkolt reklámnak? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresett választ legutóbbi adásában a Meeting Request, a Deloitte üzleti podcastje, amiben a GVH fogyasztóvédelmi irodájának vezetője volt vendégük.
2019. 11. 25. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások: