Mitől lesz sikeres a keresőoptimalizálás?
SEO tények és tévhitek
A SEO vagy keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy úgy alakítjuk az oldalt, hogy az megfeleljen a keresőmotorok mechanizmusainak, de sok látogatót is vonzzon. Ezzel el is érkeztünk az első népszerű tévhithez: az optimalizálás nem a “robotoknak” szól. Mára a felhasználói élmény is rengeteget számít. A tartalomnak nem csak technikailag kell helyesnek lennie. Fontos az is, hogy a felhasználók valóban használják az oldalt.
Sokan még ma is azt gondolják, hogy a keresőoptimalizálás csupán a kulcsszavas szövegírást jelent. Korábban valóban elég lehetett, ha az ember megfelelő sűrűséggel helyezett el bizonyos kifejezéseket az oldalán. Mára viszont a folyamat jóval összetettebbé vált. A kulcsszavak csak a jéghegy csúcsát jelentik.
Milyen a profi keresőoptimalizálás?
Sok céget találni a weben, akik két-háromszázezer forintért cserébe “beseózzák” a weboldalunkat. Jó esetben a pénzünkért cserébe optimalizált szövegírást, néhány alapvető adat kitöltését és pár kétes módszerrel kiépített külső linket kapunk. Ezzel a megoldással az a baj, hogy bár az eredmények látványosak lehetnek, a legtöbb ilyen esetben a cég kezében vagyunk. A nem teljesen tiszta módszereket a Google ugyanis szigorúan bünteti.
A profi optimalizálók ezzel szemben gondosan felmérik az oldalunkat, több releváns kulcsszót is ajánlanak, és megvizsgálják a konkurenciát is. Az optimalizálást sok-sok adatra támaszkodva végzik - így csak releváns és jó eredménnyel kecsegtető kulcsszavakra kerül majd előre az oldalunk.
A keresőoptimalizálás során a profi cégek a weboldal technikai elemzését is elkészítik, megszabadulnak a felesleges vagy nem működő kódoktól, rosszul betöltődő képektől, lassító tényezőktől. Nem ritkán az oldalra érkező látogatók viselkedését is elemzik. A keresőoptimalizált tartalom elkészítése pedig az összes fenti információ figyelembevételével történik.
Mit nyerhetünk a keresőoptimalizálással?
A gondosan létrehozott, jó tartalom stratégiával működtetett oldal minden bizonnyal előkelő helyre kerül a keresők találati listájában. Ez akár azt is jelentheti, hogy a kívánt ügyfélszámot hirdetések nélkül is meg tudjuk szerezni. Ha mégis hirdetni szeretnénk, azt jóval kevesebb költséggel megúszhatjuk, hiszen a legtöbb rendszer szigorúan vizsgálja az oldalminőséget.
A profi optimalizálás hosszú távon is javíthatja a honlapunk és a vállalkozásunk eredményeit. Elsőként megjelenni a találati listában pedig a márkánk megítélése szempontjából is nagyon pozitív.
Keresd a Webrolling keresőoptimalizálás szolgáltatását, amennyiben szeretnél minőségi munkát kapni a pénzedért!