NMHH Médiatanács: Sorozatos burkolt reklám két körzeti televízióban

Heti ülésén két körzeti kereskedelmi televízió – a Balaton Televízió és a d1 Tv – médiaszolgáltatóját is burkolt reklám sorozatos közzététele miatt szankcionálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. Emellett meghosszabbította a karcagi Aktív Rádió jogosultságát, ideiglenes hatósági szerződést köt a Helikon Rádióval és engedélyt adott az LB Rádió Kft.-nek, hogy elhalassza a hajdúsági médiaszolgáltatásainak megkezdését.

NMHH Médiatanács: Sorozatos burkolt reklám két körzeti televízióban

Médiafelügyeleti bírságok
 

A televíziós egészségügyi magazinműsorok célvizsgálatában a d1 Tv műsorszolgáltatójára, a Domino Tv Műsorszolgáltató Zrt.-re 31 alkalommal közzétett burkolt reklám miatt 155 ezer forintos bírságot szabott ki a Médiatanács, mert egy magazinműsorban a műsorvezető-szerkesztő rendre a saját vállalkozása által gyártott termékeket ajánlotta, illetve azok elérhetőségét tüntették fel, míg egy másik műsorban a vendégszakértők telefonszámát és honlapcímeit jelenítették meg.
 
A Balaton Televízió egy októberi magazinműsorában egy delikáteszüzlet termékeit törvénybe ütközően népszerűsítette, ezért a testület figyelmeztette a médiaszolgáltatót, hogy jogszerűen működjön és tartózkodjon a további jogsértésektől. A televízió emellett 90 ezer forintos bírságot kapott, mert támogatói üzenetben burkolt reklámozást folytatott, illetve – szintén burkolt reklámként – egy autós műsorszám után főcím nélküli reklámblokkot sugározott.
 
A Médiatanács lezárta a műsorkvóták 2016-os teljesítésére vonatkozó, rádiókkal szembeni hatósági eljárásokat. A jogsértések miatt a tanács összesen hat körzeti, egy helyi, illetve két kisközösségi rádió esetében alkalmazott bírságot 83,5 és 12 ezer forint közötti értékben. A testület a bírságok differenciálásánál figyelembe vette, hogy a jogsértés hány kategóriát érintett, milyen mértékben tért el a vállaltaktól, illetve alkalmazott-e a testület az adott szolgáltató ellen bírságot vagy egyéb szankciót az elmúlt három évben.
 
Helyi rádiós döntések

 
A Médiatanács 2023. március 29-ig meghosszabbította a Karcag 93,8 MHz-en szóló, helyi Aktív Rádió médiaszolgáltatási jogosultságát. A grémium ugyanakkor nem újította meg a Veszprém 95,1 MHz-en működő,szintén helyi vételkörzetű, az FM4 Rádió Kft. üzemeltetésében álló Mária Rádió Völgyhíd jogosultságát, mert esetében a Médiatanács korábban megállapította, hogy ismételt jelleggel megszegte a médiatörvény rendelkezéseit, így a jogosultság meghosszabbításának jogszabályi akadálya van. A Miskolc-Avas 88,7 MHz kisközösségi rádió, a Code FM hatósági szerződését – az üzemeltető, Kalló Gyula médiaszolgáltató beadványa után – a testület közös megegyezéssel megszüntette.
 
A Helikon Rádió kérelmére a tanács a január 13. – március 14. közötti időszakra ideiglenes hatósági szerződést köt a médiaszolgáltatóval a Keszthely 99,4 MHz és a Nagykanizsa 95,6 MHz helyi rádiós frekvencia használatáról, tekintve, hogy a frekvenciákhoz kapcsolódó új pályázati eljárások még nem zárultak le. Hozzájárult a testület, hogy az LB Rádió Kft. – egy hónap halasztással – legkésőbb február 1-jén kezdje meg médiaszolgáltatását a Hajdúböszörmény 98,9 MHz, a Hajdúnánás 93,3 MHz és a Hajdúszoboszló 100,6 MHz helyi frekvencián. A médiaszolgáltatás megkezdésének halasztását engedélyező gyakorlatot még a Médiatanács jogelődje, az ORTT dolgozta ki, amelyet azóta is következetesen alkalmaz a grémium, ha a kérelmeket határidőben és kellőképpen alátámasztva terjesztik elő.

2011 óta összesen 36 alkalommal fordult elő, hogy a testület hasonló ügyben hozott döntést, legutóbb tavaly augusztusban, a Mária Rádió Savaria ügyében, a Szombathely 88,4 MHz-en. A jogosultság időtartama ugyanakkor nem a szolgáltatás megindulásától, hanem a hatósági szerződés megkötésétől kezdődik, és a pályázatot elnyert szolgáltatóknak már a szerződés megkötésének időpontjától kell fizetniük a médiaszolgáltatási díjat is.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képes

Hozzászólások

Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban

Leginkább az M1-en, az online térben az Indexen követték az országgyűlési választások eredményeit a választópolgárok – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb kutatásából. A Médiatanács döntése alapján újabb öt tévéfilm készülhet, köztük két regényfeldolgozás és két történelmi film, emellett 22 helyi és körzeti rádió rendszeresen jelentkező műsorai kapnak egy éven át tartó támogatást. Véleményezhető lesz egy keceli rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezete, a budapesti kisközösségi Kontakt Rádió Broadway Rádió néven működhet tovább.
2018. 05. 18. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több rádióra szabott ki bírságot az NMHH

Negyven-negyvenezer forint bírságra kötelezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa három rádiót az év eleji hatósági ellenőrzések után - közölte az NMHH pénteken az MTI-vel.
2018. 05. 11. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A sajtónak sem tetszik Donald Trump döntése

Számos nemzetközi sajtóorgánum bírálta Donald Trump amerikai elnök kedd este Washingtonban bejelentett döntését, mely szerint az Egyesült Államok kilép az iráni atomprogram korlátozásáról 2015-ben aláírt, többhatalmi szerződésből, és visszaállítja az iszlám köztársasággal szembeni szankciókat.
2018. 05. 10. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közös hírportálja van Debrecennek és Nagyváradnak

Ismét van közös sajtóterméke Debrecennek és Nagyváradnak: a denagy.hu hírportált szerdán mutatták be a cívisvárosban.
2018. 05. 10. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Két orosz televíziós tudósítót toloncoltak ki Ukrajnából

Kitoloncolták Ukrajnából a propagandatelevíziónak minősített orosz állami Egyes, és a Rosszija televízió két kiküldött tudósítóját, akik a hatóságok szerint azért érkeztek Kijevbe, hogy lejárató anyagokat készítsenek a nácizmus fölött aratott második világháborús győzelem alkalmából tartandó május 9-i megemlékezésekről - hozta nyilvánosságra szerdán az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) sajtószolgálata.
2018. 05. 09. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A The Wall Street Journal írt Magyarországról

Orbán Viktor kormányfő Magyarországa jelenti az Európai Unió előtt álló egyik legfőbb kihívást, az ország modellértékűvé vált az elitellenes és nativista (a bevándorlókkal szemben a belföldön születetteket előnyben részesítő) pártok számára, amelyek kiábrándultak a nyugati demokráciából, és ellenzik a bevándorlást - írta szerdán a The Wall Street Journal (WSJ) című amerikai napilap.
2018. 05. 09. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az idősek közül egyre többen interneteznek

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint az elmúlt évben jelentősen nőtt az internetezők aránya az idősek körében, a generációk közötti digitális szakadék nem mélyül tovább - mondta a hivatal főigazgatója kedden Siófokon, a Media Hungary 2018 konferencia megnyitóján.
2018. 05. 09. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Brit és orosz lapok írtak Magyarországról

A Financial Times című brit üzleti napilap arról írt kedden, hogy az új Országgyűlés hamarosan szavazhat a jogvédő csoportok által bírált Stop Soros tervezetről, amelynek elfogadása miatt kötelezettségszegési eljárást indíthat az Európai Bizottság.
2018. 05. 08. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Amerikai lapok írtak az esetleges brüsszeli szankciókról

A The New York Times című amerikai napilap az Európai Bizottság által az unió illiberális tagállamai ellen kilátásba helyezett szankciókkal, míg az amerikai Time magazin a világ több országának élén megjelent "erős emberekkel" kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal.
2018. 05. 05. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új online kulturális folyóirat indult

Olvasat.hu címen új online irodalmi, kulturális folyóiratot indított a Magyar Írószövetség; a lapot bemutató kiállítás csütörtökön nyílt meg Budapesten, a szervezet Bajza utcai székházában.
2018. 05. 04. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezért tiltakoztak a szlovák újságírók

Mintegy 170 szlovák újságíró írta alá azt a közös nyilatkozatot, amelyben nyugtalanítónak minősítik a szlovák közmédia (RTVS) vezetésének egyes lépéseit, köztük néhány újságíró elbocsátását - jelentette a Sita szlovák kereskedelmi hírügynökség csütörtökön.
2018. 05. 04. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új magyar hetilap indult a Felvidéken

Magyar7 címmel új magyar hetilap indult a Felvidéken, a lap a rendszerváltozás óta az első olyan teljesen új és önálló országos magyar közéleti hetilap, amely megjelent a szlovákiai médiapiacon.
2018. 05. 03. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kiutasítottak egy lengyel újságírót Oroszországból

Harminc évre kiutasították Oroszországból Tomasz Maciejczuk lengyel újságírót és bloggert "gyűlölet és ellenségeskedés szítása és az emberi méltóság meggyalázása címén.
2018. 05. 02. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Külföldi lapok írtak a magyar politikáról

Orbán Viktor sokkal Európa-pártibb politikus, mint amilyennek a róla kialakult kép alapján tűnik, a magyar miniszterelnöknek ugyanakkor nem tetszik az EU jelenlegi struktúrája, ezért meg akarja reformálni azt - mondta Alessandro Stricca, az EUChambers budapesti alelnöke a Libero című napilap pénteki számában megjelent interjújában.
2018. 04. 28. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Folytatódik az országos kereskedelmi rádiós pályázati eljárás

A tartalmi vizsgálati szakasszal folytatódhat az országos kereskedelmi rádiós pályázati eljárás a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése értelmében, miután a bíróság nemrég elutasította az egyik pályázó felülvizsgálati kérelmét, és ezáltal megszűnt a felfüggesztés oka.
2018. 04. 27. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyit rádiózunk és melyik a kedvencünk?

Csaknem hat és félmillióan rádióznak naponta Magyarországon, a leghallgatottabb adó a Petőfi, amelyet a Kossuth és a Rádió 1 követ - közölte szerdán az MTI-vel az első negyedéves, egységes rádiós hallgatottságmérési adatok alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
2018. 04. 25. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyolcmillió videót törölt a YouTube

Több mint nyolcmillió videót távolított el a YouTube tavaly az utolsó negyedévben - olvasható a videomegosztó hivatalos blogjának egy keddi bejegyzésében.
2018. 04. 25. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több európai lap írt a választás utáni helyzetről

Megalapozottnak minősítette a Soros György elleni magyarországi kampányt a Die Presse című osztrák napilapnak adott interjúban Johann Gudenus, a kormányban részt vevő Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) frakcióvezetője. A Sieci című lengyel konzervatív hetilap a választásokat követő budapesti tüntetésekkel, a Jutarnji List című horvát napilap pedig Orbán Viktor politikai irányvonalával kapcsolatban kommentálta hétfőn a magyarországi eseményeket.
2018. 04. 24. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

48 millió forint bírság a UPC-nek jogszerűtlen piaci magatartása miatt

Az NMHH az alapvető európai uniós és hazai jogszabályok súlyos és tudatos megsértése miatt 48 millió forint bírságot szabott ki a UPC-re. A szolgáltató közel két hónapon át ellehetetlenítette egy másik szolgáltató elérhetőségét.
2018. 04. 21. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

48 millió forintos bírságot kapott a UPC

Jogszerűtlen piaci magatartása miatt 48 millió forintos bírsággal sújtotta a UPC-t az alapvető európai uniós és hazai jogszabályok súlyos és tudatos megsértése miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
2018. 04. 20. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás