Nincs több csalás, új magyar startup mutatja meg, hogy mit tudnak az influencerek

Már-már közhelyszámba megy, hogy minden cég influencerrel akar reklámozni. De vajon tudjuk-e, milyen tényleges, kézzelfogható eredményeket nyújt ez a fajta marketing? Egy új szolgáltatás azt ígéri, hogy pontosan mérhetővé teszi az influenszer-kampányok hatását – így mind a cég, mind a megbízott véleményvezér pontos képet kaphat a munkája értékéről. A Befluence már most olyan piaci szereplőket tudhat a hívei közt, mint Kulcsár Edina, Tápai Szabina vagy Nagy Benedek (youtuber).

Nincs több csalás, új magyar startup mutatja meg, hogy mit tudnak az influencerek

Miért is van szükség influencerekre? „Egy cégnek kell egy arc, aki megszemélyesíti a márkát. Kis -és középvállalatoknak különösen értékes egy véleményvezér, mivel költséghatékonyabb, mint egy plakátkampány vagy egy TV-szpot” – mondja Tápai Szabina kézilabdázó, aki maga is 180 ezernél több követővel büszkélkedhet.

„Sokan azt mondják, ez egy óriási lufi, ami előbb-utóbb ki fog durranni. Nos, én kezdek meggyőződni az ellenkezőjéről! A cégek rengeteget tudnak spórolni, ha influenszer-marketinget folytatnak, hiszen így már nem kell a különböző platformokon való megjelenés díját kifizetni” – ezt már Kulcsár Edina teszi hozzá, akinek a hétköznapjaira közel félmillióan kíváncsiak az Instagramon. A korábbi szépségkirálynő ráadásul nem csak véleményvezérként tevékeny, hanem maga is foglalkozik marketinggel: jelenleg egy több mint 50 influenszerrel dolgozó ügynökséget működtet.

Mitől jó az influenszer?

Kozma Máté, a Befluence startup szóvivője szerint a sikeres influencer-kampányok titka a megfelelő személy kiválasztásában rejlik, ami sokszor nem is olyan egyszerű feladat – az új eszköz ebben is a cégek segítségére lesz. Van, hogy az adott hirdető szimpátia alapon ragaszkodik az ismert archoz, miközben a marketing céljaikhoz valaki más lenne megfelelőbb. Ezért is nagy előny, ha valaki jól szegmentált közönséggel rendelkezik. Ha például kutyabarátként egy minőségi tápokat bemutató Insta-oldalt működtetünk, van egy nagyon jól körülírt célcsoportunk: a kutyatápok iránt érdeklődő gazdik.

A következő, elengedhetetlen szempont a hitelesség: „Egy hiteles influenszer nem csak szponzorált tartalmakat oszt meg az oldalán. Ha pedig valamit promóz, akkor nemcsak a poszt erejéig pózol vele, hanem egyébként is hordja, használja. Látszik, hogy szereti, és nem csak azért vesz fel valamit, mert pénzt kapott érte!” – mondja Kulcsár Edina. Ezzel Tápai Szabina is egyetért: „Volt olyan hirdető, akit visszautasítottam, mert nem tudtam azonosulni azzal, amit képviselt. Az is fontos, hogy hosszú távú kampányokban gondolkodom, egyposztos felkéréseket nem vállalok el.”

És mi a helyzet a lájkokkal? Vajon mennyit nyom a latban, hogy hányan szívecskézik be az adott személy posztjait? Edina szerint egy cégnek nem ez alapján kéne influenszert választani. „A hitelesség, a kommunikáció, a statisztikák és persze az eladás a legfontosabb.  Szerencsére ez (a Befluence) egy olyan fejlesztés, ami mérhetőséget biztosít a cég és a véleményvezér számára. Előbb-utóbb mindenki rá fog jönni, hogy mérés nélkül senki nem tud érvényesülni ebben a világban.”

A jövő: a mérhetővé tett teljesítmény

Miben rejlik tehát a Befluence újítása? Röviden: az új szolgáltatás pontosan mérhetővé teszi, az adott cég számára hány konverziót: (vásárlást, kattintást, feliratkozást) generál az influenszerrel való együttműködés. Ez pedig mind a cég, mind a véleményvezér oldalán a fejlődést szolgálja.

„A Befluence egy egyedi kódot generál, ami a cég weboldalába építhető be - az influenszernél ugyanekkor egy szektor-specifikus tag-ekkel ellátott link jelenik meg, ami az oldalra mutat. A két felületet összekötve pontosan mérhető, a kattintások mekkora hányada érkezik az influenszeren keresztül és azokból mennyi konverzió keletkezik” – magyarázza Kozma Máté.

Így nemcsak a cég láthatja, hogy az influenszer mennyit értékesít, hanem a felkért személy is visszajelzést kaphat arról, hogyan teljesít a kampányban. „Ha nem elég jól, akkor megéri a posztok tartalmán csiszolni, esetleg megfontolni, hogy a jövőben más termékcsoportokra koncentráljon. Lehet például, hogy valaki fitneszbérletek értékesítésében nem jó, viszont sikeresen reklámozhat ruhákat.”

Kulcsár Edina már most lelkesedik az új lehetőségért: „Korábban csak a cégek visszajelzéseiből tudtunk eredményeket számolni. Vannak bizonyos követőlinkek, de korántsem mutatnak olyan részletes adatokat, mint a Befluence. Örülnék, ha a cégeknek nem kéne pénzt kidobnia ahhoz, hogy kitapasztalják, ki a számukra az ideális személy, hiszen sokszor hallunk olyanokat, hogy több százezret kifizetnek, de vásárlást nem igazán tudnak generálni belőle.”

Ezt így látja Tápai Szabina is, aki szerint a mérési eredmények ismerete kedvez az influenszereknek is, hiszen: „Ezáltal fejlődök, képet kapok arról, hogy milyen területeken vagyok erős. Más üzleti modellt tudok kialakítani a velem együttműködő céggel - például a bevételből részesülök, amire eddig még nem volt lehetőség a mérési rendszerek hiánya miatt. Ezzel pedig lépéselőnybe kerülhetek más influenszerekkel szemben!” A Befluence-nek köszönhetően lehetőség nyílik a PPC alapú influencer együttműködésekre is.

Szabina szerint a Befluence várhatóan megszűri majd a piacot, és szűkülni fog azok köre, akiket felkérnek a közös munkára. „Az influenszerek száma csökkenhet, hiszen az eredményteleneket kidobja a piac – a hatékony véleményvezérekkel hirdető cégek száma viszont csak növekedni fog. Aki valódi értéket teremt, annak mindig lesznek felkérései.”


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

A gyerekek ’jóságról’ alkotott nézeteit kutatta a Cartoon Network globálisan

A Cartoon Network nemcsak Magyarországon, hanem a világ számos más országban is sokadjára indítja el bántalmazás elleni kampányát, amelynek jelszava: „Aki ver, az nem haver”. A népszerű gyerekcsatorna az ötödik év alkalmából globális kutatást végzett a gyerekek körében, amiből kiderült, mit gondolnak a gyerekek jótettnek, mit és hogyan tesznek azért, hogy másoknak jobb legyen.
2019. 11. 20. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mit nézel? Vakok harca: See

November elsejével az Apple is beszállt a streaming háborúba és elindította saját platformját Apple TV+ néven. A szolgáltatás nem működik másként, mint ahogy azt már a Netflix vagy az HBO Go esetében megtapasztalhattuk, azaz hűségidő nélkül, havonta fizethetünk elő rá (1890 Ft-ot ebben az esetben), cserébe pedig szabadon böngészhetünk a kínálatukból, természetesen reklám nélkül. Az Apple TV+ több saját gyártású sorozattal és egy családi természetfilmmel rajtolt, valamelyikből 3, másból akár 8 rész is elérhető jelenleg. Lehetőség van egy egyhetes, ingyenes próbaidőszakra, mielőtt a rendes előfizetés megkezdődne.
2019. 11. 17. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

100 ezres bírságot kapott az RTL Klub

A médiatanács 100 ezer forintnyi bírságot szabott ki az RTL Klub, és 200 ezer forintnyit az M5 szolgáltatójára - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 17. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló üzemeltetési pályázatot a médiatanács

A médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 15. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ki költi a legtöbb pénzt ma reklámra Magyarországon?

Nem hozott szignifikáns különbséget az elmúlt év a hazai reklámszektorban az előző esztendőkhöz viszonyítva. A magyar piac növekedésének alapját továbbra is az állami szervezetek költései biztosítják, miközben a piaci szereplők nem fordítottak többet reklámra tavaly, mint 2018 előtt. A három vezető, állami hirdető a hazai piacon a Miniszterelnöki Hivatal, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. – derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző, hiánypótló kiadvány, a CANnual Report most megjelent ötödik kötetéből. A kiadvány arra is rámutat Magyarország vonatkozásában, hogy az állami szereplők milliárdos reklámköltéseinek a mértéke azért is szembeötlő, mert többek között a legnagyobb hirdetők éves rangsorában az ötödik helyen álló Magyar Telekom 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra, mint a Miniszterelnöki Hivatal 2018-ban.
2019. 11. 14. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alkalmazást fejlesztett a Magyar Katolikus Rádió

Mobiltelefon-alkalmazást fejlesztett a Magyar Katolikus Rádió, amelyen az élő rádióműsor mellett tematikus csatornák és több új funkció is elérhető - közölte Radetzky András, a rádió vezérigazgató-helyettese az alkalmazást bemutató sajtótájékoztatón, szerdán Budapesten.
2019. 11. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A legtöbbet a digitális hirdetésekre költenek Közép- és Kelet-Európában a CANnual Report szerint

A gazdasági jólétnek és a digitális fejlődésnek köszönhetően 2018 során a reklámipari kiadások értéke elérte a nettó 13,8 milliárd eurót, vagyis a hirdetők körülbelül 3 milliárd euróval többet költöttek a közép-és kelet európai térségben, mint öt évvel ezelőtt. A televízió elsősége továbbra is töretlen, a digitális kiadások robbanásszerű növekedést mutattak, miközben a kültéri hirdetések a harmadik helyre léptek elő a televíziós és az online felületek mögött, a nyomtatott média pedig jelentősen visszaesett.
2019. 11. 09. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra

Összesen 1,3 milliárd forint pályázati forrást nyerhetnek el 2020-ban a helyi, körzeti és kisközösségi médiaszolgáltatók a Magyar Média Mecenatúra Programban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése alapján. A grémium e heti ülésén elfogadta az új reklámszpotokról szóló tanulmányt is, amely szerint egyre több a gyógyszerreklám. A testület kezdeményezésére a román társhatóság helytelen korhatár-besorolás miatt figyelmeztette a Mozi+ és a Moziverzum szolgáltatóját.
2019. 11. 08. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új főszerkesztő került a Népszava élére

A korábbi főszerkesztő-helyettes, Nagy György irányítja főszerkesztőként a Népszavát szerdától - közölte a napilap az MTI-vel.
2019. 11. 06. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

#fizetetthirdetés, avagy hogyan reklámozhat egy influencer?

Mivel a véleményvezérek sok esetben a hagyományos hirdetési eszközöknél jóval több fogyasztót érnek el, szerepük felértékelődött a hirdetők körében. Az elmúlt években lefolytatott versenyhivatali vizsgálatok azonban feltárták, hogy az általuk alkalmazott gyakorlat nem mindig volt megfelelő. De hogyan hirdethet egy influencer? Hogyan kerülheti el a bírságot? Mi számít burkolt reklámnak? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresett választ legutóbbi adásában a Meeting Request, a Deloitte üzleti podcastje, amiben a GVH fogyasztóvédelmi irodájának vezetője volt vendégük.
2019. 11. 02. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Twitter ezentúl nem fogad el politikai hirdetéseket

A Twitter a továbbiakban nem fogad el politikai hirdetéseket - jelentette be szerdán a közösségi portál elnök-vezérigazgatója.
2019. 10. 31. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Orosz hátterű oldalakat függesztett fel a Facebook

Felfüggesztett három orosz hátterű oldalt a Facebook. Ezt szerdán jelentette be Nathaniel Gleicher, a Facebook közösségi portál kiberbiztonságért felelős vezetője.
2019. 10. 30. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Eladták Románia legnépszerűbb televízióját

Eladták egy regionális tranzakció keretében Románia legnépszerűbb televízióját, a Pro TV-t, miután a Petr Kellner cseh milliárdos által birtokolt PPF befektetési alap megállapodott az amerikai AT&T amerikai telekommunikációs vállalattal a kelet- és közép-európai televíziókat üzemeltető CME megvásárlásáról.
2019. 10. 29. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Helyreigazításra kötelezte a bíróság a propeller.hu internetes oldalt

Helyreigazításra kötelezte a bíróság a propeller.hu internetes oldalt, mert valótlanságot állított a közmédiáról - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtóosztálya az MTI-vel szombaton.
2019. 10. 27. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács-bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt

Egy angol romantikus komédia és egy magyar filmsorozat-epizód helytelen korhatár-besorolása miatt szabott ki bírságokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. Az egyedül induló Magyar Katolikus Rádió Alapítvány lett a nyertese négy vidéki rádiós frekvencia pályázatának, és a testület öt évvel megújította a tiszafüredi és abádszalóki Rádió 1 szolgáltatójának jogosultságát.
2019. 10. 27. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rádiós frekvenciákról döntött az NMHH

Rádiós frekvenciákról döntött a médiatanács és öt évvel megújította a tiszafüredi és abádszalóki Rádió 1 szolgáltatójának jogosultságát is - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.
2019. 10. 25. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tematikus műsorokkal készül az M5 kulturális csatorna október 23-án

Tematikus műsorokkal készül október 23. alkalmából az M5 kulturális csatorna; szerda este többek között a Tumbász Ákos és Forró Mariann szerelmi történetét feldolgozó Szerettünk volna még élni című dokumentumfilmet láthatják a nézők - mondta el Siklósi Beatrix csatornaigazgató az MTI-nek.
2019. 10. 21. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hírközlési labor kialakítását finanszírozta az Óbudai Egyetemen az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tizenkét millió forintos támogatásával kapott hírközlési labort az Óbudai Egyetem.
2019. 10. 18. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt film megvalósítását támogatja a filmalap

A Filmszakmai Döntőbizottság filmgyártási támogatást szavazott meg az Átjáróház és a Kék Pelikan című alkotásoknak, míg gyártás előkészítési támogatásban részesült az Utas és holdvilág, a Sömmi és a Nagykarácsony című filmterv - közölte a Magyar Nemzeti Filmalap szerdán az MTI-vel.
2019. 10. 17. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács-szankciók helytelen korhatár-besorolás és műsortámogatói szabály megsértése miatt

Egy amerikai akciósorozat előzetesének túl enyhe korhatár-besorolása, valamint egy ifjúsági műsorban közzétett, szabálytalan játékbolt-szponzoráció miatt szabott ki bírságot az RTL Klub szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület eredménytelennek nyilvánította a Körmend 99,8 MHz-es rádiós frekvencia pályázatát, míg egy miskolci és egy encsi frekvencia eljárásaiban az alaki vizsgálatok után nyilvántartásba vette az egyedüliként jelentkező Magyar Katolikus Rádió Alapítványt.
2019. 10. 16. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások: