Nőnek a biztosítók informatikai kiadásai
Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője a társaság szerdai budapesti sajtóbeszélgetésén elmondta, a biztosítási iparág a digitalizáció terén lemaradásban van.
A kutatás szerint a megkérdezett biztosító társaságok mintegy 31 százaléka tervezi, hogy ügynökeit virtualizálja, azaz olyan digitális platformokat telepít az ügyfelek és a biztosítási tanácsadók közé, amin keresztül személyre szabott információkkal lehet az ügyintézést kezelni.
A társaságok 60 százaléka legfontosabb célként az ügyfelek vonzását, megtartását és a modernizált kommunikációt jelölte meg.
A Liferay Hungary ügyvezetője hangsúlyozta, egyre látványosabb, ahogy a digitalizáció megváltoztatja az ügyfelek szokásait. Hozzátette, hogy a biztosítási iparág szereplőinek az üzleti folyamatokba célszerű beilleszteni a mesterséges intelligenciát, a big data technológiát, az IoT (Internet of Things) modelleket, meg kell érteni az ügyfelek elvárásait, illetve figyelemmel kell kísérni a vevői interakciókat. Az IDC-Liferay közös kutatása alapján a megkérdezett társaságok mintegy 60 százaléka már ezeknek az irányoknak az alapján alakítja át működését.