Növekedés várható a magyarországi prémium autók piacán

A prémium autók szegmensében kétszámjegyű növekedésére lehet számítani az idén az új járművek magyarországi piacán Hesz Tamás, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnökségi tagja szerint.

Növekedés várható a magyarországi prémium autók piacán

Az egyesület az idén a teljes piac 7,5 százalékos bővülését, 125 ezer új autó értékesítését prognosztizálja 2017-hez képest, amikor a Datahouse adatai szerint 116 ezer új kocsi kelt el. A teljes piac 10,2 százaléka tavaly a prémium kategóriába tartozott.
    

Az adatszolgáltató 20 márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek együttesen 11 829 járművet adtak el 2017-ben Magyarországon, 18 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Ez kicsit elmarad a teljes piac 20 százalékos tavalyi bővülésétől, amit Hesz Tamás azzal magyaráz, hogy a magas árfekvésű járművek értékesítésében az összpiacitól eltérő trendek is jelen vannak. Például a prémium szegmensben az összpiacit 5,5 százalékponttal meghaladó, 79,8 százalékos a céges vásárlások aránya.  
    

A szegmens több mint 70 százalékát Magyarországon három márka - a Mercedes, az Audi és a BMW - adja, amelyek az utóbbi években egymás között osztották el az első három helyet. Az erőrangsorban tavaly előkelő helyen állt még a Volvo és a Lexus, a többi márka eladása azonban már az 500 darabot sem közelítette meg. 120-150 darabos eladást produkált például az Infiniti, a Jaguar és a Porsche, 20-nál kevesebb járművet adott el a Maserati, a Tesla, a Ferrari, és tavaly egy Lamborghinire is volt vevő Magyarországon. Az MGE szakértője szerint a szegmensben az új járművek átlagos tranzakciós ára 15-20 millió forint, ami egy-egy esetben 60-100 millió forintos egyedi árat is takarhat.
    

Hesz Tamás kifejtette: a prémium szegmens további bővülését megalapozza, hogy a piac láthatólag magára talált a válság óta. Reménykeltő a városi szabadidőautók (SUV) erőteljes térnyerése - a magyar összpiac 30 százaléka jelenleg már SUV. Ezt a kategóriát eredetileg a prémium márkák alapozták meg - emlékeztetett, rámutatva: az a márka lehet piaci nyertes, amely a termékpaletta, kiemelten is a SUV kategória modelljeinek frissítésében újat tud hozni.
    

Kitért arra, hogy a márkák ismertségében nagy támogatást jelenthet a magyarországi gyártóbázis, hosszabb távon ez az értékesítésben is megmutatkozik.
    

A környezetbarát járművek - elektromos, illetve plug-in hibrid modellek térnyerése nem hagyja érintetlenül a prémium szegmenst sem, Hesz Tamás arról számolt be, hogy 2017-ben minden 10. eladott jármű ilyen volt a kategóriában. Kiemelte, hogy a Magyarországon tavaly eladott e-, illetve plug-in hibrid járművek 40 százaléka prémium kategóriás volt. Ugyanakkor - jegyezte meg - a jövő évben még nem kell arra számítani, hogy a prémium szegmens jelentősen eltolódna ennek a technológiának az irányába.  
    

Az MGE szakértője szerint a prémium kategória jövőjét középtávon a dízel technológia további sorsa befolyásolja. Rámutatott, hogy a dízelbotrány jelentősebb bizalomvesztés nélkül lecsengett, az Euro 6-os környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok korszerűségét nem kérdőjelezi meg a piac.
    

A prémium piac motorja Magyarországon 2017-ben a Mercedes volt, amely versenytársainál lényegesen nagyobb, 25 százalékos növekedéssel, 3223 eladott kocsival került az értékesítési lista élére.
    

A Mercedes-Benz Hungária Kft. tájékoztatása szerint az előző évek termékoffenzívája alapozta meg a tavalyi sikert, amelyhez nagyban hozzájárul a márkakereskedői hálózat folyamatos fejlesztése is. Az MTI kérdésére kiemelték, hogy a vásárlók egyre inkább értékelik a magas szintű szolgáltatásokat, egyebek között a négyéves költségmentes karbantartást és a személyautókhoz járó ingyenes vezetéstechnikai tréningeket.
   
A Mercedes személyautók számára 17 értékesítési pont és 22 szervizpont, a kishaszongépjárműveknél 12 értékesítési pont és 26 szervizpont áll rendelkezésre országszerte.
    

A márka 2018-ban kétszámjegyű növekedést tűzött ki célul, miközben az MGE 8 százalék körüli bővüléssel számol a teljes piacon.  
   
A cég közölte azt is, hogy a Mercedes-Benz teljesen új elektromos személygépjármű-termékportfóliót épít, amelynek első tagja 2019-től lesz elérhető, addig pedig a plug-in hibrid modelljeivel van jelen. A kishaszongépjárművek esetében az első teljesen elektromos modell - a Mercedes-Benz eVito - 2018-ban érkezik a piacra.
    

A szegmens második nagy szereplője, az Audi 2773 eladott kocsival eddigi legjobb évét zárta tavaly Magyarországon, 11 százalékot erősödve az előző évhez képest.
   

A márka importőre, a Porsche Hungaria (PH) szerint a prémium piac ma már messze a válság előtti szintre tornázta fel magát. A szegmens növekedése dinamikus, mégis elmarad az összpiacitól, mivel a kereslet az alacsonyabb árkategóriában jobban élénkül.
    

A prémium piacra jellemző, hogy az ügyfelek a legújabb technológiát és modelleket részesítik előnyben - mutatott rá a PH, megjegyezve: néhány modelljük életciklusának végéhez közelített 2017-ben, így ezek már nem tudták hozni a korábbi számokat. Nagy siker volt viszont a Q7 modell és az új Q2-es, valamint az új Q5-ös, ezekből többet is el tudtak volna adni.
   
Jelezték, hogy a márka jelentős megújulás előtt áll, egy éven belül csaknem 10 új modell érkezik. Az új Q3-as gyártása ráadásul Győrben fog elkezdődni, így immár 5 modell lesz hazai gyártású - emelték ki.
    

Kitértek arra, hogy a márka 2018. második felében mutatja be első teljesen elektromos, nagy hatótávolságú SUV modelljét, ennek  Győrben készülnek az elektromos motorjai. 2019. végétől pedig minden évben egy új szegmensben jelentkezik a márka önálló, tisztán elektromos meghajtású modellel.
    

Az Audi márkakereskedői hálózata 14 tagú Magyarországon.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

Százezres károkat is okozhatnak a kátyúk

Defekt, sérült felni, rossz egyenesfutás: problémák, amelyek akár egyetlen kátyú után is jelentkezhetnek. Mindez nem csoda: egy-egy fagyos, csapadékos hét után kátyúk ezrei jelennek meg a hazai utakon, amelyek akár százezres nagyságrendű kárt is okozhatnak autónkban. Hiába a körültekintő vezetés, Magyarország 200 ezer kilométernyi úthálózatán a téli fagyok után akár egymillió kátyú is lehet, amelyek többsége potenciális veszélyforrás autónk futóműve és kerekei számára. Még rosszabb, hogy sok esetben bizonyítani sem lehet, hogy a kátyú okozta a problémát, a biztosítók átlagosan csak minden második káresemény után fizetnek. A Bárdi Autó szakértői ezért most néhány hasznos tanáccsal segítenek az autósoknak!
2018. 02. 23. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezért versenyképes a magyar autóipar

Versenyképes a magyar autóipar, ezt igazolja, hogy termelésének 91,8 százalékát külföldön értékesíti - mondta a külgazdasági és külügyminiszter.
2018. 02. 23. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kínában terjeszkedik az NNG

A világ legnagyobb autópiacán növekszik a hazai autóipari szoftverfejlesztő, a vállalat több mint 50 főt foglalkoztat majd a hamarosan megnyíló, új fejlesztői központjában, Sanghajban
2018. 02. 23. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hamis gumiabroncsok - 5 milliárd forint kár Magyarországon

Több mint 755 milliárd forintnyi (2,43 milliárd euró) gazdasági kárt okozott a hamis gumiabroncsok és akkumulátorok eladásából származó közvetlen bevételkiesés a legális piaci szereplőknek évente az Európai Unióban, ami a két szektor eladásának nagyjából 7,5, illetve 1,8%-át jelenti a 2010-2015 közötti időszakban. A szigorúbb magyar ellenőrzési gyakorlatnak köszönhetően, a hazánkra vonatkozó hamisítási ráta mindkét szektorban az európai átlag alatt helyezkedik el, ezzel igen kedvező helyet foglalunk el az uniós rangsorban, derült ki az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) legfrissebb jelentéséből.
2018. 02. 22. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

BeeRides: a car sharing megtakarítási és pénzkereseti forrás is lehet

A külföldi utazások idején az autók nagy hányada kihasználatlanul áll – erre a világszintű problémára ad gazdaságos, környezetbarát megoldást a magyar alapítású startup, a BeeRides. A közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztója a kényelmes, egyszerű autóhasználaton túl, pénzkereseti lehetőséget is nyújt az autótulajdonosoknak, és náluk az általánoshoz képest akár 70%-kal olcsóbban lehet bérelni. A vállalkozás sikeres tőkebevonással indította 2018-at: terveikhez sikerült megnyerni egy vezető német befektetőt, az innogy Innovation Hub-ot. A cég Budapest és Dortmund után közösségi car sharing szolgáltatásait Nyugat-Európa más városaira is kiterjeszti, a következő tervezett célállomás Düsseldorf.
2018. 02. 21. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul az autópiac az unióban

Új személygépkocsik eladásának változása az EU-tagállamokban, százalék
2018. 02. 17. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordévet tudhat maga mögött a Renault

Rekordnagyságú forgalmat és nyereséget ért el tavaly a Renault francia autógyártó, ami erősíti Carlos Ghosn elnök-vezérigazgató pozícióját a francia kormánynak az egyértelműbb utódlási tervre és a stratégiai partner Nissan japán autógyárral való mélyebb integrációra vonatkozó követeléseivel szemben.
2018. 02. 16. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyire érdekli a magyarokat az elektromos autó?

A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra; a szakértői becslések szerint az év végére már 5000 felett lehet az elektromos autók száma Magyarországon - közölte az Ipsos az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében, amelyet legfrissebb felméréséről adott ki.
2018. 02. 16. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az új autók eladása az unióban

A decemberi csökkenés után januárban nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az Európai Unióban.
2018. 02. 16. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Forgalomnövekedésre számít a Suzuki

Európai forgalmának növekedését várja az idén a japán Suzuki Motor autógyár, elsősorban a SUV modellek sikerétől.
2018. 02. 13. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújul a Mercedes marketing gyakorlata

A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes bejelentette, hogy jövőre nem vesznek részt a Detroiti Autószalonon.
2018. 02. 13. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel 40 százalékkal növelte nyereségét a Nissan

A Nissan japán autógyártó 39,6 százalékkal 578,1 milliárd jenre (5,3 milliárd dollár, 100 jen=231,75 forint) növelte profitját a cég december végével záródott pénzügyi első kilenc hónapjában az egy évvel korábbi 414,2 milliárd jenről.
2018. 02. 08. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Suzuki 3 milliárd dollárt fektet be Indiában

A Suzuki Motor Corp. három év alatt csaknem 3 milliárd dollárt fektet be Indiában, hogy fenntartsa vezető helyét az ottani piacon és hogy előkészítse a kizárólag hibrid és elektromos motorok gyártására történő átállást.
2018. 02. 08. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatalmas a veszteség a Teslánál

A piaci várakozásoknál kisebb, de így is története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette 2017 negyedik negyedévéről az elektromos autókat és energiatároló berendezéseket gyártó amerikai Tesla Inc. Negyedéves működési eredményét tekintve azonban a cég az idén már pozitív értékekre számít.
2018. 02. 08. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Continental automatizálja az elektromos autók töltését

Sok autós álmodik arról, hogy eljön az a nap, amikor a teljesen elektromos vagy plug-in hibrid elektromos autók feltöltése ugyanolyan egyszerű lesz, mint a hagyományos modellek tankolása. Erre már nem kell tovább várni, a Continental a Las Vegas-i Fogyasztói Elektronika Show-n (CES, 2018. január 9-12.) bemutatta fejlesztését. A CES-re a technológiai cég két új akkumulátor töltő rendszert vitt el, mindkettő hozzájárul ahhoz, hogy az elektromos autókban rejlő előnyöket maximálisan kiaknázhassuk.
2018. 02. 08. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Másfélmillió elektromos autót adott el a Toyota

Nyolc százalékkal növelte a részben vagy teljesen elektromos hajtású autók értékesítését 2017-ben a Toyota Motor Corp. - tájékoztatta szerdán az MTI-t a Toyota Central Europe Kft.
2018. 02. 08. 06:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Az autóboomnak örülhet a magyar ipar

Bár 2017-ben voltak megingások, a magyar ipar 4,8 százalékos növekedéssel zárta az évet. A járműgyártás fontos szerepet kapott és a jövőben is meghatározó lehet. Igaz, ennek azért kockázata is van. A jelenlegi kilátások kedvezőek, az idén 5 százalék körüli bővülésre lehet számítani.
2018. 02. 07. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Tata Motors indiai járműgyártó profitja a vártnál kisebbre sikeredett

A Tata Motors indiai járműgyártó profittal zárta a tavalyi utolsó negyedévet az egy évvel korábbi veszteség után, a nyeresége azonban csaknem a fele volt a vártnak, részben a tulajdonában lévő Jaguar Land Rover (JLR) eladásnövekedésének lassulása miatt.
2018. 02. 07. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2017-ben csökkent a dízelek iránti igény Európában, de továbbra is sok gázolajos autó lesz az utakon

A Magyarországon hagyományosan népszerű dízelmotor értékesítési mutatói Nyugat-Európában a tavalyi évben 2016-hoz képest 5,6%-al csökkentek. A visszaesés oka egyrészt a környezettudatosabb autóválasztásban keresendő, ami a 2015-ös dízelbotrány óta felerősödött, másrészt a heterogénebb motorválasztéknak is köszönhető. Az Arval szakértői ennek ellenére úgy vélik, hogy a dízel továbbra is előkelő helyen szerepel majd a flottás autó szegmensben Európa-szerte, hiszen elsősorban futásteljesítmény és felhasználási terület függvénye, hogy milyen motorizáltság éri meg környezeti és gazdaságossági szempontokból egy cégnek. A jó választáshoz azonban szakember kell, hiszen a dízelek elsőre kedvezőbbnek tűnő, költségtakarékosabb fogyasztása csak egy tényező a sok közül.
2018. 02. 06. 07:45
Megosztás:
Hozzászólások:

Tavaly 8 százalékkal nőtt a casco átlagdíja

A Netrisk.hu adatai szerint az autósok 2017-ben átlagosan 84 400 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást. Ez az érték 8,2 százalékkal haladja meg az előző év hasonló átlagát (78 000 Ft). Az emelkedés leginkább két tényezőre vezethető vissza: egyrészt jelentősen, 20 százalékkal nőtt tavaly a magasabb díjon biztosított új autók-eladása, másrészt a tavaly az ügyfelek a korábbinál nagyobb arányban kötöttek a legkedvezőbb, 10 százalék/50 ezer forint önrésszel biztosítást.
2018. 02. 06. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás