Őrizzük meg a kíváncsiságunkat, és fedezzük fel együtt a jövőt!

Nem túlzás azt állítani, hogy a koronavírus-járvány hatására az általunk ismert világ fenekestül felfordult, vízválasztóhoz érkeztünk sok szempontból: minden jel arra mutat, jó időre kell berendezkednünk a jelenlegi korlátozások mentén, és a járvány lecsengése után sem lesz többet ugyanolyan az életünk, mint korábban. Mindez megdöbbentőnek tűnhet, ám ha alaposabban körbenézünk, radikális, meglepő és felforgató események gyakrabban következtek be a közelmúltban, mint gondolnánk.

Őrizzük meg a kíváncsiságunkat, és fedezzük fel együtt a jövőt!

Elég csak a pusztító járványokra, egyre gyakoribbá váló környezeti katasztrófákra, gazdasági krízisekre gondolni, világunkat egyre inkább a kiszámíthatatlanság és a bizonytalanság jellemzi. Ez a VUCA-világ jelensége (Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous, azaz gyorsan változó, kiszámíthatatlan, bonyolult, bizonytalan), ami új szemléletet, új megoldásokat és képességeket, azaz még hatékonyabb alkalmazkodást kíván meg a 21. századi homo sapienstől. A jelenlegi, koronavírus-járvány által generált helyzet mindezt élesben teszi próbára, globálisan, egy időben.
 
Az Allianz Hungária biztosítóként folyamatosan keresi és vizsgálja azokat a trendeket, amelyek a jövőt formálják. A jövőt felfedező és formáló közösséget épít, hiszen a hirtelen változások korszakában különösen fontos, hogy mind többen ismerjék meg és gondolják át a jövő kihívásait, a felforgató technológiákat, illetve azok hatásait. Ennek érdekében egy videósorozat keretében kéthetente inspiráló gondolkodókat, szakértőket szólaltat meg a vállalat, akik megosztják elképzeléseiket a jövő különböző aspektusairól, így teremtve egyfajta alapot a közös jövőt illető gondolkodásnak. Az április 17-én „A jövőről egyszerűen” címmel debütáló videósorozat első előadója Frankó-Csuba Dea, jövőkutató, az OpenExo nagykövete. A videók, illetve az azokhoz kapcsolódó szakmai tartalmak a vállalat közösségimédia-csatornáin, illetve a weboldalán érhetőek el.
 
“Hiszünk abban, hogy az élet sokkal jobb lehet, ha bátorsággal és kíváncsian, egy közösség részeként vagyunk jelen a mindennapokban, illetve fedezzük fel a jövőt. Az Allianz Hungária Zrt. ehhez nyújt segítséget és biztosításaival társként áll e felfedező közösség mellett. Folyamatosan keressük az érdeklődő, bátor gondolkodókat, hogy együtt készüljünk a jövő kihívásaira. A jelenlegi járványhelyzet különösen aktuálissá tette vállalatunk hitvallását, hiszen most különösen nagy szükség van az együttműködésre, a tudásmegosztásra, a helyi kezdeményezések felkarolására és a rugalmas reagálási képesség megőrzésére. Bízunk benne, hogy sok inspiráló gondolatot hallhatunk majd a videósorozatban megszólaló szakértőktől, amelyek tartalmas párbeszédekhez és jövőálló megoldások kifejlesztéséhez vezetnek az élet legkülönbözőbb területein” – nyilatkozta Dorn Gabriella, az Allianz Hungária Marketing és Kommunikációs vezetője.
 
Az extrém helyzet extrém megoldásokat kíván, mely során új képességek, és az ember által fejlesztett technológia válik segítő társsá az adaptációban. Vajon miképpen reagálunk, és hogyan alkalmazkodunk? Mi lesz segítségünkre? Mit mond a videósorozat első előadója, Frankó-Csuba Dea jövőkutató?
 
„A koronavírus nem minden változás okozója, sokkal inkább katalizátor, mely felgyorsította azokat az átalakulási folyamatokat, melyek már az ajtónk előtt toporogtak. Az általunk használt radikális technológiák és fogyasztási szokásaink, vagy épp a természeti környezet változása mind hozzájárulnak ehhez a folyamathoz” – véli a szakértő. „Az egyik legfontosabb képesség, amit ennek kapcsán ki kell fejlesztenünk, az az alkalmazkodás képessége, egyfajta megoldásorientált „hacker mindset”. Az agyunk mindig a stabil, biztos pontokat keresi, épp ezért fontos, hogy legyünk nyitottak és kíváncsiak. Emellett vegyük igénybe a radikális technológia nyújtotta segítséget. Nehéz útra terelt minket a vírus, ez bizonyos, ám a megfelelő eszközökkel felvértezve hiszem, hogy pozitívan jöhetünk ki belőle, és magunkat újragondolva, megerősödve rendezkedhetünk be a járvány lecsengése utáni új életre” – fejezi be gondolatmenetét Frankó-Csuba Dea.

Hozzászólások

2020 első negyedévében növekedett a Vienna Insurance Group díjbevétele

Az új koronavírus járvány hatásai a sikeres évkezdet ellenére várhatóan már a második negyedévtől érezhetőek lesznek.
2020. 05. 20. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdte nemzetközi terjeszkedését a Netrisk-csoport

A Netrisk-csoport két meghatározó tulajdonosa, a TA Associates és az MCI EuroVentures a mai napon közös projektcégen keresztül megvásárolta a cseh és szlovák online biztosításközvetítői piacon vezető pozíciót betöltő Klikpojišteni (a továbbiakban: Klik) 100 százalékos tulajdonrészét a Benson Oak befektetési banktól és annak társbefektetőitől. A lépés nyomán létrejön az a kelet-közép-európai online biztosításközvetítői platform, amelynek keretében a Netrisk-csoport tevékenysége immár a régió más országaira is kiterjed.
2020. 05. 20. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Népszerű lett a videós kárrendezés az elmúlt hetekben

Fogócska az akvárium körül, kidobós a nappaliban, nyitva felejtett csap a fürdőkádnál… Az elmúlt hetekben jóval többet tartózkodtunk lakásunkban, számos családnál vált „sűrűbbé” az otthoni lét. Ha megtörténik a baj, segít a lakásbiztosítás, ám most az ügyintézés megszokott formái helyett sokan inkább a biztonságosabb megoldásokat keresték. Egy országos kutatás szerint a magyarok nyitottak az online ügyintézésre, így nem meglepő, hogy a videós kárrendezést igénybe vevők aránya is 3-4 szeresére emelkedett az elmúlt hetekben az egyik legnagyobb lakásbiztosítónál.
2020. 05. 19. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyereséggel zárta a CIG Pannónia az első negyedévet

Életbiztosítási díjbevételének 15 százalékos növekedése mellett 243 millió forint konszolidált nyereséggel zárta az idei első negyedévet a CIG Pannónia - közölte a vállalat kedden.
2020. 05. 19. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális ügyfél-azonosítás gyorsan és kényelmesen

Az Allianz Hungária Zrt. életbiztosítási termékei már online is megköthetők az újonnan bevezetett teljes mértékben digitális ügyfél-átvilágítás technológiának köszönhetően.
2020. 05. 14. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Péntekig ajánlott az agrárbiztosítási díjtámogatást igényelni

Péntekig ajánlott agrárbiztosítási díjtámogatást igényelni, mert ezt követően késedelmi szankcióként a támogatási összeg munkanaponként 1 százalékkal csökken - közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerdán az MTI-vel.
2020. 05. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Még mindig jobban félünk a ráktól, mint a koronavírustól

A magyar felnőttek közel 60 százaléka aggódik amiatt, hogy élete során rosszindulatú daganatos megbetegedéssel diagnosztizálják, miközben csak alig tizedük nem tart ettől egyáltalán. A Generali Biztosító friss reprezentatív felmérése arra is rámutat, hogy főképp a nők félnek a ráktól, a legkomolyabb megbetegedési kockázatnak pedig a családban korábban előforduló daganatos betegségeket tartják a felmérés résztvevői. A szorongás nem alaptalan: Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon, de vajon a félelem képes minket rávenni a rendszeres szűrővizsgálatokra?
2020. 05. 12. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Végéhez érkezik a veronai busztragédia kártérítési ügye

Végéhez érkezik a veronai busztragédia kártérítési ügye, miután megállapodás született a biztosító és a veronai buszbalesetben érintettek, valamint családtagjaik között a teljes kártérítési fedezet felosztásáról. Az egyik legkomplexebb magyar biztosítási ügyben a Groupama csaknem 1,89 milliárd forintot fizet ki a károsultaknak - közölte a biztosító az MTI-vel hétfőn.
2020. 05. 11. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Betör a biztosítási piacra a Takarék Csoport

A lakossági, a KKV és a nagyvállalati biztosítási igények szélesebb körű kiszolgálása érdekében 25 százalékos tulajdonrészt vásárolt az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. – a nagyvállalati biztosítási piac legnagyobb szereplőjének – tulajdonát képező HUNBankbiztosítás Kft.-ben. A megállapodás értelmében a Takarékbank országos fiókhálózatában ez év harmadik negyedévében indul a termékek értékesítése - értesült a ProfitLine.hu.
2020. 05. 05. 10:50
Megosztás:
Hozzászólások:

Áttörés a magyar insurtech piacon: a CHERRISK modell belépett a német piacra!

Sok éves előkészítő munka után a CHERRISK termékek beléptek az Európai Unió egyik legnagyobb biztosítási piacára, Németországba – jelentette be a magyarországi startup. Ezzel a CHERRISK modell lett az első hazai insurtech, amely egy központból nyújt szolgáltatást mindkét célpiacra. A határokon átívelő platform nyilvános tesztelése az egyik legfontosabb momentum a CHERRISK életében, amelynek sikere igazi áttörést hozhat a piacon.
2020. 05. 04. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Készségek a művelt kaméleonok világában - Új generáció születik: a K-generáció

A közelmúltban számos írás, tanulmány foglalkozott azzal, hogy a felforgató technológiák térhódítása miként formálja át azokat a készségeket, amelyek a munkavállaláshoz és általában az életben való boldoguláshoz szükségesek a technológia által meghatározott jövőben. Mesterséges intelligencia, drónok és robotok, 3D-nyomtatás az egészségügyben, okostelefonok alkalmazása az érintés és kontaktusmentes szállításban, mobil munkaerő, online jelenlét a munkában és a hétköznapjainkban - immár nem jövőbeli, hanem napjainkban zajló folyamatok, amelyek jól példázzák azt, hogy a koronavírus miként forgatta fel pillanatok alatt a mindennapjainkat. És azt is, hogy hogyan kapott főszerepet a technológia és az ember együttműködése, hogyan lett a digitális az új normális. Talán még soha nem voltunk rákényszerítve egy, a mostanihoz fogható sebességű alkalmazkodásra - hiszen a vírussal egyidőben nemcsak egy exponenciális technológia robbant be a hétköznapjainkba, hanem egyszerre több, egymás hatását és gyorsulását erősítve -, amelynek eredményeképpen elképesztő ütemben kell tanulnunk és formálódnunk.
2020. 05. 02. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Koronavírus: ingyenes, 2 millió Ft-os életbiztosítás egészségügyi dolgozóknak a Generalitól

A Generali Biztosító a koronavírus járvány kitörése óta dolgozik azon, hogy valamelyest enyhíthesse a járvány hatásait mind ügyfelei, mind pedig a szükséghelyzetben lévők életében. Teljesen online, személyes jelenlétet nem igénylő életbiztosítások kötésén túl, a telekonzultációs opción át, a munkáltatói COVID-19 fedezet nyújtásával mind ügyfeleik szolgálatában áll. A helyi és globális hozzájárulásoknak és tárgyi adományoknak köszönhetően pedig többek között az olaszországi Lombardia tartomány kórházait és a trieszti egészségügyi rendszert is támogatta. A mostani ingyenes szolgáltatásával viszont a frontvonalban harcolókat támogatja, így azon ügyfeleinek, akik igazolható módon a magyar állami egészségügyi rendszerben, a koronavírus fertőzött betegek ellátásában tevékenyen részt vesznek, ingyenes biztosítási fedezetet nyújt koronavírus fertőzés esetére.
2020. 04. 30. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Toplistás lakáskárok 2020 – vajon az otthonunkba is befurakodik a járvány?

Évről évre érdemes átböngészni a leggyakoribb lakáskárok listáját, hiszen amellett, hogy így könnyebben szabhatjuk saját igényeinkre a biztosításunkat, olyan lehetséges káresetekkel is szembesülhetünk, melyekre korábban nem is gondoltunk volna. A Generali Biztosító adatai szerint a szélsőséges időjárás okozta viharkárok duplájára emelkedtek az elmúlt két évben, ezekre 2020 első negyedévében több mint 400 millió forintnyi kárösszeget fizetett ki a szolgáltató. Továbbra is dobogón állnak a vezetékes vízkárok és az üvegtörések, de vajon a koronavírus milyen hatással van otthonunk biztonságára?
2020. 04. 27. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus nem csökkentette a gépjárműbiztosítások díját

A március közepén bevezetett kijárási korlátozások hatására Magyarországon is jelentősen csökkent a gépjárműforgalom: a fővárosban például egyes időszakokban kevesebb mint harmadára esett az utakon tartózkodó autók száma. Mindez csökkenti a balesetek, ezen keresztül a biztosítók által fizetendő kártérítések mértékét is, ám arra nem számíthatunk, hogy ennek hatására a biztosítási díjak is mérséklődni fognak – mutat rá a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
2020. 04. 27. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A biztosítói kárbejelentések háromnegyede már online

A mostani járványhelyzetben még inkább fókuszba került szinte minden területen az eddig is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő online ügyintézés, ami igaz a K&H Biztosítóra is. Összesen már több mint 130 ezer ügyfél intézi ügyeit rendszeresen a társaság ügyfélportálján keresztül, amelynek „látogatottsága” csúcsidőben több 10 ezres. Az online szolgáltatások közül évente több mint 100 ezer bankkártyás díjfizetés történik, emellett a vagyonbiztosítási károk háromnegyedét, a járműkároknak pedig közel felét jelentik az internetes platformon keresztül.
2020. 04. 21. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Online átvilágítással, ügyfélkapus aláírással, személyes találkozás nélkül, papírmentesen köthetők a megtakarításos életbiztosítások

A koronavírus járvány terjedése miatt újabb digitális megoldást vezet be a Generali Biztosító annak érdekében, hogy ügyfelei biztonságosan és kényelmesen intézhessék pénzügyeiket. A megtakarításos életbiztosítások esetében – a törvény által előírt – kötelező átvilágítást és az aláírást is teljes mértékben online, személyes jelenlét nélkül végezhetik el a Generali ügyfelei, ezzel papírmentessé vált az életbiztosítási értékesítési folyamat.
2020. 04. 14. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Biztosítási tévhitek a koronavírus kapcsán - Tisztázzuk őket!

Koronavírus. Az év eleje óta szépen lassan begyűrűzött az életünkbe, mindennapjainkba, a róla szóló hírekkel kelünk és fekszünk, jócskán átírta mindennapjainkat. Ahogy minden iparágat, a biztosítási szektort is érinti a vírus, és sajnos számos tévhittel találkozhatunk. Az alábbiakban a Generali összeszedte a leggyakoribb biztosításokat érintő tévhiteket, amelyeknek nem szabad bedőlni. #maradjotthonisbiztonságban
2020. 04. 14. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi a helyzet, ha koronavírus-helyzetben karambolozunk autóval?

Gépjárműbalesetek esetén a résztvevők közötti távolság tartására is alkalmas e-kárbejelentő használatát javasolja a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).
2020. 04. 11. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A robogók csaknem felére nem kötnek felelősségbiztosítást

Becslések szerint több mint félmillió robogó üzemel Magyarországon, de a törvényi előírás ellenére csaknem felükre nem kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást üzembentartóik - hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).
2020. 04. 07. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz Hungária bővíti sikeres digitális megoldásainak körét

A biztosító március végén a gépjármű-felelősségbiztosítási károk esetében is elérhetővé tette ügyfelei és a hozzá forduló károsultak számára az eddig csak Casco-kárügyintézésben használt, azon a téren már közkedvelt Online Kárstátuszkövető alkalmazását.
2020. 04. 06. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások: