PayPal: világszerte nő a mobil eszközökről történő vásárlás aránya, és jön a közösségi platformokon történő vásárlás

Az online értékesítő vállalkozások számára 2020 és az azt követő időszak több lehetőséget kínál mint valaha, hogy a fogyasztói szokásokat és az egyes piacok jellegzetességeit figyelembe véve egyszerűbbé tegyék a vásárlás folyamatát és növeljék a vásárlási élményt. A kereskedők számára nyitva áll a lehetőség, hogy kihasználják a mobil kereskedelem növekedését és a közösségi platformokon történő vásárlás térnyerését, ha olyan partnerekkel működnek együtt, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy még jobb digitális élményt nyújtsanak vásárlóiknak.

PayPal: világszerte nő a mobil eszközökről történő vásárlás aránya, és jön a közösségi platformokon történő vásárlás

A PayPal megbízásából, az Ipsos piackutató által a fogyasztók és a kereskedők körében készült nemzetközi kutatás áttekintést nyújt a m-kereskedelem (mobil kereskedelem) legfrissebb globális trendjeiről, és olyan meghatározó fogyasztói és kereskedő tendenciákat vizsgál, mint a közösségi platformokon történő vásárlás és a biztonságos mobilfizetés kérdésköre. Mindez különösen hasznos lehet a magyar e-kereskedelem azon szereplői számára is, akik az év legnagyobb globális vásárlási időszaka alatt prioritásként kezelik a legfontosabb e-kereskedelmi piacokra (Egyesült Államok, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína) történő értékesítéseik növelését. A kutatás megállapításainak hasznosításával a vállalkozások képesek lehetnek választ adni az online értékesítés világának legújabb kihívásaira.

A kereskedők számára a legfontosabb a mobilcsatornák előtérbe helyezése 

A globálisan megkérdezett fogyasztók közel 80%-a vásárolt már okostelefonon keresztül, miközben a webshopoknak csak 63%-a optimalizált mobil fizetések fogadására. A két érték közötti több mint 15% százalékpontos különbség rámutat, hogy sok vállalkozás nem használja ki a mobil kereskedelem robbanásszerű növekedése által kínált lehetőségeket. A kutatás alapján a vállalkozásoknak mobiloptimalizált élményt kell kínálniuk, különösen, ha a fiatalabb – például Z és Y generáció – korosztályt kívánják megszólítani. Az egyszerű és biztonságos mobil élmény biztosítása eddig nem feltétlenül volt prioritás a világ kisvállalkozásai számára, most azonban a mobilos vásárlók igényeinek előtérbe helyezése kevesebb kosárelhagyáshoz vezethet, és akár 15%-kal több potenciális vásárlót eredményezhet.
 
Mivel csak néhány héttel vagyunk a legnagyobb nemzetközi vásárlási szezon előtt, fontos, hogy a magyar online értékesítő kereskedők ellenőrizzék, kik a nemzetközi vásárlóik, milyen árucikkeket keresnek a webáruházakban, és hogy miként tudják kielégíteni ezeket az igényeket. Magyarországon a KKV-k csak 13%-a értékesít online – ez valamivel alacsonyabb, mint az EU tagállamok 17%-os[1] átlaga. Ugyanakkor, a PayPal adatai szerint a nemzetközi kereskedelmet folytató online vállalkozások növekedési üteme sokkal magasabb (14,3%), mint a csak helyi kereskedelemben érdekelt vállalkozásoké (2%)[2]”  mondta Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.
 
Tények és trendek a nagyvilágból:

-India vezető szerepet játszik a mobil kereskedelemben: az indiai fogyasztók 70%-a inkább mobil eszközt használ a vásárláshoz, és az indiai kereskedők 81%-a optimalizálta webhelyét mobilos vásárlására.
-Az európai piacok közül legtöbben Olaszországban vásárolnak okostelefonon keresztül; ugyanakkor az olasz vállalkozások csak 65%-a számolt be mobiltelefonra optimalizált webhelyről vagy saját alkalmazásról.
-Az Egyesült Államokban a fogyasztók 72%-a használ okostelefont online fizetéshez, míg a vállalkozások 57%-a optimalizálta a vásárlói élményt mobiltelefonra.

A bizalom hiánya szinte minden földrajzi területen továbbra is jelentős akadályt jelent

A biztonság és a bizalom fontos szempont a mobilos vásárlók fogyasztói döntéseiben. Globálisan a vásárlók 51%-ának vannak aggályai a mobil kereskedelem biztonságosságával kapcsolatban, bár egyes országokban, mint például Japán, csupán a fogyasztók 28%-ának vannak fenntartásai. A biztonsági kérdések miatt leginkább aggódó országok elsősorban az angol nyelvterületek: Egyesült Királyság (64%), Ausztrália (63%) és az Egyesült Államok (58%). A fogyasztók mellett a kereskedőknek szintén vannak fenntartásaik, számukra ez a mobiltelefonra történő optimalizálás egyik legfőbb akadálya: az adatok szerint ötből egy online kereskedő aggódik amiatt, hogy az ügyfelek adatai biztonságban vannak-e mobilvásárlás során.

Az e-kereskedelem szereplői dolgoznak rajta, hogy a közösségi oldalakon történő vásárlás iránti igényeket is ki tudják szolgálni

A kutatás szerint a közöségi kereskedelem kínálati és keresleti oldala egyensúlyban van: jelenleg a kereskedőknek és fogyasztóknak egyaránt a harmada nyitott a közösségi platformokban rejlő lehetőségek kiaknázására. A közösségi kereskedelem népszerűsége országonként eltér, jelenleg Indiában a legnépszerűbb, ahol az elmúlt 6 hónapban már a vásárlók 57%-a használta valamelyik közösségi oldalt vásárlására. Globálisan a leggyakrabban használt platformok a Facebook, az Instagram és a WhatsApp (a közösségi kereskedelmet igénybe vevő válaszadók 35%-a a Facebookot használja). 

A vásárlói preferenciák mindenek felett: a mobil vásárlások során a vásárlás megszakításának vezető oka az, hogy a kereskedők nem kínálják fel a vásárló által preferált fizetési módot. A kutatás szerint a fogyasztók 21%-a szakította már meg a vásárlást, mert az általuk kedvelt fizetési mód nem volt elérhető. A kutatás szerint a fogyasztók mobiltelefonos fizetéshez legnagyobb arányban PayPal-t használnak (53%), a következő legnépszerűbb fizetési mód pedig a hitelkártya (44%).
A bolti vásárláskor is egyre népszerűbb a mobil: A kutatásban résztvevő kereskedők 87%-ának fizettek már érintés nélküli fizetéssel, és ezeknek a tranzakcióknak 50%-a történt okostelefonnal. India az érintés nélküli vásárlás területén is élen jár: az indiai kereskedők 98%-a fogadott el okostelefonos, vagy viselhető készülékes fizetést az elmúlt 6 hónapban.
A nők élen járnak a mobil vásárlás alkalmazásában: Az adatok szerint a nők mutatják az utat a mobil kereskedelemben, 48%-uk vásárol az interneten mobil eszközzel, miközben a férfiak csak 39%-a használja ezt a megoldást. A vásárlás helyét tekintve a nők 19%-a, és a férfiak 26%-a használ mobilt a munkahelyen történő vásárláshoz.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

A Wizz Air kitiltaná a business osztályt a rövidtávú légiközlekedésből

A business osztályú ülések rövidtávú járatokról való kitiltására szólította fel a hagyományos légitársaságokat a magyar kötődésű Wizz Air ultrafapados légitársaság.
2019. 12. 06. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Photon Energy 2,1 MWp teljesítményű erőművet telepített Magyarországon, ezzel 51,8 MWp-re növelve globális portfólióját

A Photon Energy Csoport (WSE: PEN, a „Csoport”) bejelentette, hogy leányvállalata, a három fotovoltaikus erőmű felépítését és hálózati csatlakoztatását végezte el Taszáron, Magyarországon, összesen 2,1 MWp kapacitással. A legújabb bővítéssel együtt a Cégcsoport globális saját fotovoltaikus erőműveinek portfólió-kapacitása 51,8 MWp-re nőtt.
2019. 12. 06. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több mint 7 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom

Az idei első tíz hónapban 7,1 százalékkal nőtt Romániában a kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte csütörtökön a román országos statisztikai intézet.
2019. 12. 06. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így vásárol Magyarország

Októberben több mint 6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, továbbra is a tartós fogyasztási cikkek viszik a prímet.
2019. 12. 05. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Vegyesen zártak a főbb európai tőzsdék

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön.
2019. 12. 05. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újra csúcson az OTP

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 104,05 pontos, 0,24 százalékos emelkedéssel, 44 182,07 ponton zárt csütörtökön.
2019. 12. 05. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új üzemcsarnokot avatott a Lászlópack Kft. Komárom határában

Az élelmiszeripari csomagolóanyagokat gyártó Lászlópack Kft. csütörtökön átadta az 1,6 milliárd forintos beruházással épült új üzemcsarnokát Komárom határában.
2019. 12. 05. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

10 milliárd forint feletti forgalomra számítanak az édességgyártók

A szezonális édességek forgalma 2-3 százalékos bővüléssel, 10 milliárd forint felett lehet decemberben, az éves édességforgalom pedig a tavalyi 250 milliárd forintos rekord után idén közelíthet a 260 milliárd forint felé - mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke csütörtökön, Budapesten egy szakmai rendezvényen.
2019. 12. 05. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az MTel megállapodott 450 munkavállaló munkaviszonyának megszüntetéséről

A Magyar Telekom megállapodott az érdekképviseletekkel nagyságrendileg 450 munkavállaló munkaviszonyának megszüntetéséről, amire várhatóan 2020 első negyedévében kerülhet sor.
2019. 12. 05. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jóváhagyta a GVH a Delta Csoport és az Est Media tranzakcióját

Jóváhagyta a Gazdasági Versenyhivatal a Delta Csoport és az Est Media Nyrt. július 30-án bejelentett tranzakcióját, ami a sikeres zárás egyik feltétele volt. Így hamarosan a tőzsdei cég tulajdonába kerülhet a közel 16 milliárd forintos árbevételű Delta Systems Kft. informatikai vállalat.
2019. 12. 05. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ismét 4 százalékkal csökkenti műanyag palackjai súlyát a Coca-Cola Magyarország

A 2018-ban elért 4%-os palacksúlycsökkentés után, 2020-ban ismét 4%-kal csökkenti a felhasznált műanyag mennyiségét a Coca-Cola Magyarország. A cég 100 millió forintos beruházásának eredményeként éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ majd fel, ami 24 millió PET palack súlyával egyenlő. A vállalat már ma is kizárólag 100%-ban újrahasznosítható italcsomagolásokat állít elő, 2030-ra pedig 50 százalékra nőhet a palackokban lévő újrahasznosított műanyag aránya.
2019. 12. 05. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Pluszban indították a napot a részvénypiacok

Indexemelkedéssel indult a kereskedés a főbb európai értékpapírpiacok többségénél csütörtökön.
2019. 12. 05. 09:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Felmérés: kiderült, mennyit szoktunk költeni karácsonykor

A Jófogás online felmérése szerint az átlagos magyar internetező elsősorban a szűk családi körnek, 10-50 ezer forint értékben ajándékoz, és csak néhány héttel karácsony előtt, leginkább a tömött üzletekben kezdi el a meglepetések beszerzését. A legtöbbüknek azonban karácsonykor is fontos a környezetvédelem és a válaszadók körülbelül egyharmada használt termékeket is a fa alá tesz. Az ünnepi felmérést csaknem 11 000 Jófogás-felhasználó töltötte ki.
2019. 12. 05. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Díjat kapott az Opus Global érdekeltségébe tartozó búzafeldolgozó

Az Opus Global Nyrt. érdekeltségében működő Viresol Kft.-nek ítélték az Év agrárberuházása díjat a Portfolio.hu által szervezett Agrárszektor konferencián - közölte az Opus Global szerdán az MTI-vel.
2019. 12. 05. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felkészültek a hajléktalanellátó intézmények

Felkészültek a télre a hajléktalanellátó intézmények, országszerte több mint 20 ezer férőhely áll rendelkezésre - hangzott el az M1 aktuális csatorna szerda esti Híradójában.
2019. 12. 05. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyi vizet használ a magyar mezőgazdaság - egy ábrán mutatjuk

Öntözésre felhasznált víz mennyisége (2000-2018)
2019. 12. 05. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Élelmiszer- és táplálékkiegésztő üzem épül a Nagykállóban

Élelmiszer- és táplálékkiegészítő üzemet épít a Kiskertészek Zöldség- és Gyümölcstermelői Kft. a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nagykállóban, a több mint 437 millió forint értékű, uniós támogatású beruházás alapkövét szerdán tették le a nyírségi kisvárosban.
2019. 12. 05. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Továbbra is szívesen vásárolnak közvetlen értékesítőktől a magyarok

Továbbra is szívesen vásárolnak közvetlen értékesítőktől a magyarok, tavaly csaknem 60 milliárd forintos forgalommal zárt a szektor, ami 12 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest - derül ki a hazai direkt kereskedelmi iparág szakmai szervezete, a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) 2018-as összegzéséből.
2019. 12. 05. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hackerek próbálták megtámadni a Fidesz honlapját

A fidesz.hu honlap elleni hétfői hackertámadás sikertelen volt - közölte a Fidesz-frakció szerdán az MTI-vel.
2019. 12. 04. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kétmilliárd forintért értékesíti egyik győri ingatlanát a Rába

Várhatóan több mint kétmilliárd forintért értékesíti egyik győri ingatlanát a Rába Járműipari Holding Nyrt., miután előzetes tárgyalásokat követően vételi ajánlatot kapott Európa egyik vezető multinacionális kereskedelmi vállalatától - közölte a győri székhelyű járműgyártó szerda este az MTI-vel.
2019. 12. 04. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások: