Robbanásszerűen bővült az alkoholmentes radlerek forgalma az elmúlt öt évben

Jelentősen bővült az alkoholmentes sörök és radlerek forgalma a HEINEKEN Hungáriánál az elmúlt öt évben. A Heineken 0.0 alkoholmentes sör egy év alatt megduplázta a forgalmát, míg az alkoholmentes radlerek értékesítése 2014 óta 130 százalékkal nőtt – közölte a piacvezető HEINEKEN Hungária. A vállalat ezért 0.0% Zóna elnevezéssel egységes kereskedelmi megjelenést biztosít az alkoholmentes termékeinek, és továbbra is támogatja az ittas vezetés visszaszorítását célzó aktivitásokat.

Robbanásszerűen bővült az alkoholmentes radlerek forgalma az elmúlt öt évben

A gyümölcsös ízesítésű radlerek piaca erősen szezonális, a fogyasztók az időjárás függvényében, inkább a nyárias hőmérsékletű hónapokban vásárolják ezeket. Ezzel együtt a termékkategória értékesítése dinamikusan növekszik, az elmúlt öt évben 130 százalékkal többet adott el ezekből a termékekből a HEINEKEN Hungária. A nagy arányban magyar gyümölcsökből készülő ízesített radlerek mellett az alkoholmentes sörök piaca is nő, ennek szinte egyedüli mozgatórugója a Heineken 0.0, amely egyetlen év alatt megduplázta forgalmát.
 
Az alkoholmentes sörök Európa szerte az 1980-as évek óta elérhetőek, hazánkban pedig a 90-es években jelentek meg nagyobb mennyiségben. Szignifikáns volumennövekedés csupán az elmúlt években volt megfigyelhető a kategóriában, lokálisan és globálisan is.  

Az alkoholmentes sörök előállítása igazi kihívás a gyártóknak, akik kétféle technológia közül választhatnak. Az egyik, a sör alapját adó maláta erjedésének megszakítása, ebben az esetben nem képződik alkohol az italok előállítása során. Költségesebb és bonyolultabb módszer az alkohol teljes mértékű kivonása az erjedt, alkoholos sörökből. Ezzel az eljárással készül a Heineken 0.0 is, így a fogyasztók a közkedvelt Heineken lager ízt kapják.

Mennyi alkoholt ihatok egy nap? - kalkulátor ITT

Az alkoholmentes radlerek térnyerésének trendje olyannyira erős, hogy mindeközben az alkoholos radlerek értékesített mennyisége 45%-kal csökkent öt év alatt, a teljes piacot érintően. Ebből látszik, hogy amíg az alkoholmentes termékek fogyasztási alkalmainak lehetősége egyre nő, addig az alacsony alkohol tartalmú italokat kevésbé választják a fogyasztók.
 
„Az alkoholmentes radlerek piaca tartósan növekszik Magyarországon, ez a folyamat illeszkedik a nemzetközi trendekhez. Egyre többen választják ezeket az italokat azért, mert természetes alapanyagokat tartalmaznak, mint például a maláta vagy a komló. A Soproni és a Natur Zitrone radlerei valóban alkoholmentesek, így autóvezetés előtt, vagy közben is biztonságosan fogyaszthatók. A vásárlók nyitottak az új ízekre, ezért a HEINEKEN Hungária folyamatosan bővíti a választékát, a legnépszerűbbek a citrusos ízű, illetve a magyar gyümölcsökből készülő italok” – mondta Balogh Barbara, a HEINEKEN Hungária marketing igazgatója.
 
A fogyasztók számára a természetesség mellett fontosak a hazai alapanyagok vagy a hozzáadott cukor mennyisége. Ezért is készülnek Soproni radlerek magyar meggy és bodza felhasználásával, a Natur Zitrone radlerek pedig természetes steviával, melynek édességüket köszönhetik.

„Az alkoholmentes termékek iránti, növekvő fogyasztói igény miatt szerettük volna egy ernyő alá vonni az összes ilyen terméket, ezért alakítottuk ki a boltokban a 0.0% Zónát. Az ilyen hűtőkben és a polcokon az összes alkoholmentes termékünk egyszerűen megtalálható, a Heineken 0.0-tól a Soproni radlerekig. Ezeket a termékeket sokan fogyasztják sportolás közben, munkaidőben, vagy ebédhez, ennek megfelelően egyre több helyen elérhetőek, akár egy bolt polcairól beszélünk, akár egy munkahelyi büféről, vagy egy pékség kínálatáról” – tette hozzá Balogh Barbara.
 
A 0.0% Zóna kereskedelmi megjelenítése része azon kezdeményezéseknek is, amelyekkel a HEINEKEN Hungária az ittas vezetés visszaszorításáért küzd. A HEINEKEN globálisan ezért a jó ügyért közös kampányt indított David Coulthard volt Formula-1® pilótával, a HEINEKEN Hungária pedig egyedülálló kezdeményezésként felkérte az Intim Torna Illegál zenekart, hogy írjon dalt és forgasson klipet az ittas vezetés veszélyeiről.

A „Zenével az ittas vezetés ellen” kampány keretében elkészült a Feltöltve című szám és klip idén debütált.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Csökkentek a világpiaci élelmiszerárak márciusban

Márciusban komoly mértékben csökkentek a világpiaci élelmiszerárak februárhoz képest, részben a koronavírus miatti keresletvisszaesés hatására.
2020. 04. 02. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csődeljárást kezdeményezett a német Vapiano

Csődeljárást kezdeményezett a Vapiano étteremlánc alapítója, a Vapiano Európai Részvénytársaság (SE), a német cég szerdán késő este kiadott közleménye szerint az eljárás nem érinti közvetlenül a Németországban és külföldön franchise formában működő éttermeket.
2020. 04. 02. 10:15
Megosztás:
Hozzászólások:

Mérsékeljük a COVID-19 hatását az élelmiszer-kereskedelemre és -piacokra

Világszerte emberek millióinak a létbiztonsága és élelmezése függ a nemzetközi kereskedelemtől. Miközben az országok lépéseket tesznek a COVID-19 járványmegfékezésére, figyelni kell arra, hogy a világkereskedelre és az élelmiszerellátásra – nem szándékosan – gyakorolt hatást minimalizálják.
2020. 04. 02. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mentik a hazai söripart

A koronavírus miatt kialakult korlátozások, bezárások teljesen felborították a mindennapokat és a cégek megszokott üzletmenetét. A helyzetre reagálva a söripar szereplői is példa nélküli összefogással segítik egymást és az ipart is, aminek eredményeként létrejött a #mentsükmegasöréletet kezdeményezés, amibe már most több mint 20 hazai sörfőzde kapcsolódott be!
2020. 04. 01. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A GVH kifogásolható gyakorlatokat talált a vírusellenes termékek online árusításánál

A koronavírus-járványra tekintettel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) átvizsgálta a vírusellenesnek hirdetett termékeket, valamint védőmaszkokat kínáló webshopokat és több kifogásolható gyakorlatot is talál; a cégektől a hivatal azt kérte, hogy ezeket a jövőben kerüljék, valamint, hogy fokozottan figyeljenek a fogyasztók tisztességes tájékoztatására - közölte a GVH hétfőn az MTI-vel.
2020. 03. 31. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szünetelnek az easyJet kereskedelmi járatai

Az easyJet az elmúlt napokban 45 000 utasát vitte haza 650 „mentő” járatán, ezt a tevékenységét a kormányzati szervekkel együttműködve folytatja a légitársaság, de kereskedelmi járatait a nemzetközi lezárások és utazási korlátozások miatt szünetelteti.
2020. 03. 30. 10:45
Megosztás:
Hozzászólások:

37 százalékkal nőtt Romániában a kiskereskedelmi forgalom - Ezek voltak a slágercikkek

Február 23. és március 15. között 37 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában a koronavírus-járvány miatt - közölte pénteken a Nielsen nemzetközi piackutató cég.
2020. 03. 29. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább zuhant a dízelautók iránti kereslet

Újabb mélyponton áll a dízelautók népszerűsége: tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsiknak mindössze 20 százaléka működött gázolajjal. A JóAutók.hu keresési statisztikái szerint a potenciális vevőknek is mindössze 21 százaléka keresett dízelmotoros személyautókat, miközben a keresések 56 százaléka benzines, 23 százaléka pedig hibrid vagy teljesen elektromos autókra irányult 2019-ben.
2020. 03. 29. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Március 9-14. között 57 milliárd forintot hagytunk ott a hiper-, szupermarketekben és drogáriákban

A COVID-19 koronavírus kirobbanásának hetében (10. hét) a magyarok 98%-a már hallott a járványról, és 10-ből hatan már a fertőzés megjelenése előtt aggódtak miatta. A veszélyhelyzet kihirdetése előtt még csupán 11% kezdte el a járványkamra feltöltését, derült ki a Nielsen 800 fő bevonásával készült reprezentatív, országos felméréséből. A rendkívüli helyzetre adott fogyasztói reakció egy hét alatt 57 milliárdos forgalmat generált a kiskereskedelmi láncok szkennelt adatai alapján, ez közel 50 százalékos értékbeli emelkedés az előző év azonos időszakához képest. A 11. hét nyertese a háztartási papíráru, azon belül a vécépapír volt, amelyből mintegy 150%-al több fogyott, közel 1,8 milliárd forint értékben.
2020. 03. 28. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új nyitvatartási rend és további óvintézkedések a SPAR-nál

A SPAR és INTERSPAR áruházak hétfőtől péntekig átlagosan 6:30 és 19 óra között, szombaton és vasárnap áruházanként eltérő idősávban tartanak nyitva a továbbiakban, miközben tovább folytatódnak a koronavírus terjedését megelőző intézkedések.
2020. 03. 26. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén a járványtól függetlenül emelkedik a húsvéti húsok ára

Nem várható ellátási zavar a húsvéti füstölt húskészítmények piacán, az ágazati vállalatok széles kínálattal készülnek, azonban a termékek tavalyhoz képest magasabb áron kaphatók majd - közölte a Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) elnöke az MTI-vel.
2020. 03. 25. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus-járvány alatt az interneten biztonságos vásárolni

A hazai online kereskedőket tömörítő Ecommerce Hungary iparági szövetség tájékoztatása szerint a magyar kormány Operatív Törzsének intézkedéseivel összhangban tagvállalatai, az Extreme Digital, az eMAG Magyarország, a Media Markt Magyarország, illetve a hazai csomagkézbesítést végző nagyobb futárcégek többségénél, így az MPL-nél, a GLS-nél, és a FoxPostnál olyan szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezettek be logisztikai folyamataikban, amelyeknek köszönhetően a COVID-19 vírus terjedése alatt is képesek biztonságosan ellátni a lakosságot.
2020. 03. 25. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Drámai visszaesés a használt autók piacán

A 20. születésnapját tavaly decemberben ünneplő, hirdetésszám és látogatottság kapcsán is piacvezető Használtautó.hu statisztikája szerint komoly keresletcsökkenésre kell felkészülniük az eladóknak. A keresések száma több mint 40 százalékot esett az elmúlt héten.
2020. 03. 23. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Járvány idejére ad bevásárlási, táplálkozási és tartós élelmiszerekre vonatkozó hasznos tanácsokat a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Kilencedszer rendezik meg világszerte a Táplálkozás és Hidratáció Hetét, amelyet itthon ötödik éve már a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége népszerűsít, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a helyes táplálkozás és a megfelelő folyadékfogyasztás fontosságára, valamint az apró lépésekben történő életmódváltás jelentőségére. Naponta jelentkezik egy-egy közérthető és hasznos üzenettel a szakmai szervezet a Terítéken az egészség Facebook oldalon, amit érdemes figyelemmel kísérni még a hét hátralévő részében is. Ma az aktuális járvány helyzetre reagálva az okos vásárlásról, a helyes táplálkozásról és a felhalmozott tartós élelmiszerek tulajdonságairól szólnak az infografikák.
2020. 03. 22. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a magyar-orosz kereskedelmi forgalom - egy ábrán mutatjuk

A magyar-orosz kereskedelmi forgalom alakulása (2001-2019); behozatal; kivitel; milliárd forint
2020. 03. 22. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alföldi Tej: folyamatos a tejtermékek gyártása és kiszállítása

Folyamatosan, a hét minden napján 24 órában zajlik a termelés az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári és debreceni üzemeiben. A vállalat valamennyi gépe üzemel és minden termék – friss és tartós tej, trappista sajt, vaj, túró, tejföl, joghurt, tejszín – kiszállítása folyamatos a kereskedelmi partnerek felé. A vállalat megalakulása óta csak magyarországi tejtermelőktől származó tejet dolgoz fel, az alapanyagellátás jelenleg is folyamatosan biztosított, rendelkezésre áll a gyártáshoz szükséges magyar tej és megoldott a tejtermelőktől a beszállítás. A vállalat a korábbiakhoz hasonlóan a magyar lakosság ellátását tartja prioritásnak, ezért 100%-ban csak a magyar piacra termel.
2020. 03. 21. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fizetésképtelenné vált a Vapiano étteremlánc

Fizetésképtelenséget jelentett pénteken a Vapiano étteremlánc. A német társaság a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak ellensúlyozására indított kormányzati programoktól reméli a csőd elkerülését.
2020. 03. 20. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Túlélési stratégiák e-kereskedőknek

Túlélésért küzd a legtöbb webáruház a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben. Vagy mert bezuhant a forgalma, vagy mert az egekbe szökött. Mit tegyünk a negatív hatások minimalizálása érdekében? A Growww Digital összegyűjtött 3+1 tippet a helyzet kezelésére
2020. 03. 20. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Válasszunk bátran szárított élelmiszereket! Liszt és cukor helyett

Nehéz hetekre készülünk. A boltokban hetek óta őrült felvásárlás folyik, kilószámra veszik a lisztet, cukrot. Miközben nagy eséllyel a következő hetekben nemcsak a mozgásterünk, hanem a napi mozgásadagunk is leszűkül, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy mit és mennyit fogyasztunk, eltoljuk-e a táplálkozásunkat rossz irányba, amellyel nemcsak a súlyunkat, hanem az egészségi állapotunkat is kedvezőtlenül befolyásolhatjuk. Tartós élelmiszereket is igyekszünk beszerezni, de ezek esetében sem árt a körültekintő választás. Arról nem is beszélve, hogy korlátlan tárolási hely sem áll mindenki rendelkezésére, tehát egy ponton túl nem lehet és nem is érdemes még több könnyen romlandó alapanyagot beszerezni.
2020. 03. 20. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

500 új étterem csatlakozott a NetPincérhez

Jelentősen megnőtt a NetPincérhez csatlakozó éttermek száma, akoronavírus-járvány miatt hozott intézkedések: a vendéglátóhelyekre vonatkozó nyitvatartási korlátozások, a vendégszám csökkenése száma miatt az elmúlt egy hétben mintegy 500 új étterem kereste fel csatlakozási szándékkal a vállalatot - közölte az online megrendelés alapján ételkiszállítással foglalkozó társaság csütörtökön az MTI-vel.
2020. 03. 19. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások: