Romlott a Henkel eredménye
			
		    A cég honlapján csütörtökön közzétett beszámoló  szerint a Henkel a harmadik negyedévben 5,077 milliárd euró értékesítési  árbevételt ért el, kissé magasabbat a 2018 harmadik negyedévi 5,037  milliárd eurónál. Összehasonlítható alapon ugyanakkor a bevétel 0,3  százalékkal csökkent. 
    
A működési eredmény (EBIT) 774 millió  euróra csökkent 833 millió euróról, egyszeri tételektől megtisztítva  pedig 850 millió euróra 926 millió euróról. A társaság bevételarányos  jövedelmezősége egyszeri tételektől megtisztítva 16,7 százalékra  csökkent 18,4 százalékról. Az elsőbbségi részvényekre jutó nyereség 1,43  euróra csökkent az idei harmadik negyedévben a 2018 harmadik negyedévi  1,58 euróról. 
    
A Henkel az év első kilenc hónapjában is a  harmadik negyedévihez hasonló teljesítményt nyújtott: értékesítési  árbevétele nem változott, működési eredmény és nyeresége csökkent. Az  első kilenc havi bevétel szinte változatlan lett, 15 milliárd euró. Az  egy részvényre jutó nyereség 4,20 euróra csökkent 4,59 euróról.
   
A  Henkel harmadik negyedévi és első kilenc havi eredményének a romlását a  nehezedő piaci környezet mellett elsősorban a fogyasztási cikkek  üzletágban végrehajtott és folytatódó kapacitásnövelő beruházásai és az  év elején bejelentett digitalizációs programja költségvonzatainak  tulajdonítja. 
    
A harmadik negyedévben eltérő eredményről  számoltak be a Henkel különböző üzletágai Hans Van Bylen, a Henkel  igazgatóságának elnökének összefoglalója szerint. Elmondta: a ragasztás  technológiai (Adhesive Technologies) üzletág fejlődését a  kulcsfontosságú iparágak keresletének további jelentős csökkenése  befolyásolta. Ennek ellenére az üzletág erőteljes teljesítményt  nyújtott, és a cégen belül magas, 19,1 százalékos bevételarányos  jövedelmezőséget ért el az előző évi 19,6 százalék után.
    
"A  márkákba és az innovációkba történő további beruházásaink első pozitív  hatásai ellenére a Beauty Care (kozmetikai) üzletág fejlődése az előző  évi alatt volt" - tette hozzá. Az üzletág 14,8 százalékos bevételarányos  jövedelmezőséget ért el 18,3 százalék után. A professzionális  kozmetikumok üzletága fenntartotta pozitív fejlődését, kiskereskedelmi  üzletágat azonban hátrányosan érintette a lassuló növekedés  Nyugat-Európában. 
    
"A Laundry & Home Care  (háztartás-vegyipari) területén az innovációk sikeres bevezetése  hozzájárult a pozitív fejlődéshez" - mondta Hans Van Bylen, a Henkel  igazgatóságának elnöke. Az üzletág csekély forgalomnövekedés mellett  nominálisan 254 millió euró működési eredményt ért el a harmadik  negyedévben, nagyobbat az egy évvel korábbi 248 millió eurónál. Egyszeri  tételekkel a bevételarányos jövedelmezősén nem változott, 15,1 százalék  volt, egyszeri tételek nélkül viszont 15,9 százalékra csökkent 17,9  százalékról.
    
A folyó pénzügyi évre vonatkozóan a Henkel a  negyedéves beszámoló alkalmából megerősítette korábban tett  előrejelzését. A csoport egésze eszerint nulla-kétszázalékos szerves  árbevétel-növekedésre számíthat az idén. Az Adhesive Technologies  esetében az árbevétel mínusz egy és plusz egy százalékkal térhet el az  előző évitől. A Beauty Care üzletág árbevétele mínusz kettő és nulla  százalékkal változhat a tavalyihoz képest. A Laundry & Home Care  üzletág esetében viszont kettő-négy százalékos forgalomnövekedés  várható. A bevételarányos jövedelmezőség a csoport estében 16-17  százalék lehet a folyó pénzügyi évben. Az egy részvényre jutó nyereség  pedig "közepes egyszámjegyű" százalékos mértékben csökkenhet az előző  évihez képest. 
KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:
- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?
- Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?
- Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?