Szeptember közepén jelenik meg Eötvös Péter új lemeze
Az album Eötvös Péter The Gliding of the Eagle  in the Skies, Jet Stream, All vittime senza nome és Dialog mit Mozart  című szimfonikus műveit tartalmazza a szerző vezényletével.
    
Fazekas  Gergely zenetörténész a lemez ismertetőjében azt írja, hogy a Dialog  mit Mozart című szimfonikus művet Eötvös 2013-2014 telén komponálta, és a  da capo című, cimbalom- vagy marimbaszólóra és kamaraegyüttesre írott  darab szimfonikus átirata, amely eredetileg concerto volt és Lukács  Miklós cimbalomművész ihlette. A darab a salzburgi Mozarteum  archívumában található Mozart kézirattöredékekre épül, összesen  kilencre. Eötvös Mozart-dallamokból, harmóniamenetekből, textúrákból  indul ki, ezeket szövi tovább saját fantáziája szerint. A szimfonikus  átirat hűen követi az eredetit, még a szólisztikus anyagok is  megmaradtak, valamiféle barokk concerto grosso jelleget is kölcsönözve a  Mozarttal folytatott dialógusnak.
    
Ugyancsak konkrét előadó, a  trombitaművész Markus Stockhausen volt az ihletője, címzettje és első  előadója a Jet Stream című 2002-es trombitaversenynek. Eötvös számára a  dzsessz csak kiindulási pont ebben a műben. A "futóáramlás" (jet stream)  kifejezés egy meteorológiai jelenségre utal, a szűk keresztmetszetben  összpontosuló, nagy szélsebességű vízszintes légáramlási zónákra.
    
A  The Gliding of the Eagle in the Skies (Az égen sikló sas) című zenekari  darabot a Baszk Nemzeti Zenekar rendelte meg, ősbemutatóját 2012-ben  tartották a spanyolországi Pamplonában. Az egytételes mű elsődleges  inspirációs forrását a baszk népzene jelentette, amely a zenében nem  közvetlen formában jelenik meg. Eötvös rengeteg baszk népdalt  végighallgatott a mű koncepciójának kialakítása során.     
   
Az  Alle vittime senza nome (A névtelen áldozatoknak) című darabot a négy  legnagyobb olasz szimfonikus zenekar közösen rendelte Eötvös Pétertől,  az ősbemutatót a milánói Scalában tartották 2016-ban. A mű a migrációra  reflektál.