Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.

Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség 150 közép- és kelet-európai webáruház értékesítési és látogatási adatait elemezte. Bár a változások mértéke szektoronként eltérő, átlagosan 120%-kal, azaz több mint kétszeresével nőtt a webáruházak látogatottsága a koronavírus-járvány hatására. A látogatások száma április végén, a 16-18. héten érte el a csúcspontot. Május első hetében esett a látogatások száma, azonban még így is kétszerese a januárinak.

Nemcsak a vásárlások száma, az árbevétel is megduplázódott. A 16-18. heti csúcsidőszakban 116 százalékkal volt magasabb a vásárlások száma a januári bázishoz képest. Ugyanakkor a GoogleAds hirdetési költségek “csak” másfélszeresére nőttek, ami jól mutatja a vásárlási szándék erősödését. Következésként 30-40%-kal javuló konverziós arány tapasztalható, ami ráadásul május első hetében is megmaradt a magasabb szinten, miközben a látogatások száma csökkent ugyanebben az időszakban.

A külső kényszer hatására robbanásszerűen felgyorsult a társadalom digitális érése. Tömegesen jelentek meg új vásárlók, akik a járvány hatására online vásárlókká váltak. Igaz, várhatóan csökkenni fog az online kereslet, nem valószínű, hogy a vásárlók lemondanak az online vásárlás előnyeiről, a változás vélhetően tartós lesz – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

Bár nem minden szektorra voltak ugyanolyan hatással a koronavírus-járvány ideje alatt elrendelt korlátozások, az mégis látszik, hogy a vállalkozások helyzete mostanra sok hasonlóságot mutat. Számos cég most tért át legalább részben az online kereskedelemre, a járvány ugyanis kikényszerítette a kereskedelem digitalizációját. Miután maguk a kereskedők is megtapasztalták az online kereskedelem előnyeit, nehezen elképzelhető, hogy leállítják a fejlesztéseket a járvány után.

A szakértő szerint az online vásárlás éppen úgy fog elterjedni, mint a Facebook személyes használata. Ahogyan a Facebook megváltoztatta a tartalomfogyasztási szokásokat, az online kereskedelem úgy változtatja meg magát a kereskedelmet. A hagyományos boltok napjai meg vannak számlálva, a digitalizáció mindenkit elér.

Hozzászólások

Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjével, az Iniciál Autóházzal bővül az AutoWallis csoport

A 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoporttal tavaly kötött együttműködés újabb lépéseként az AutoWallis tulajdonába kerül a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó Iniciál Autóház Kft. 40 százaléka. A vállalat – melynek ügyvezetője az alapító, Taródy Zsolt marad – árbevétele tavaly elérte a 19,3 milliárd forintot, míg az AutoWallisé a 75,3 milliárd forintot.
2020. 07. 02. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ismét havi 10 ezer fölé került a behozott használt autók száma

Idén júniusban a DataHouse adatai szerint 10 828 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 22 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig nem kevesebb, mint 43 százalékos növekedést jelent.
2020. 07. 02. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online

A magyarok már a járvány előtt is rendszeresen használták az internetet különböző ügyeik intézésére, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatásából. Az online vásárlás és az azzal kapcsolatos tevékenységek a legelterjedtebbek, tízből hét netező vett már valamit a világhálón. A bankolás, a hivatalos ügyek és a fizetés intézése azonban még jelentősen függ attól, hogy mennyire képzett és iskolázott valaki.
2020. 07. 02. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatalmasat ugrott a német kiskereskedelmi forgalom

A piaci várakozásoknál sokkal nagyobb mértékben nőtt májusban a kiskereskedelmi forgalom Németországban.
2020. 07. 02. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

IKEA kutatás: A magyarok 61 százaléka szerint a magáncégeknek aktív szerepet kell vállalniuk a zöld megújulás népszerűsítésében

A magyarok több mint 50 százaléka nem hallott még az Európai Zöld Megállapodásról (angolul: European Green Deal), a név 25 százalékuknak ismerősen cseng, de a tartalmáról nincs pontos információjuk. A válaszadók többsége úgy véli, a kormánynak és a magáncégeknek aktív szerepet kellene vállalniuk a zöld megújulás és a környezetvédelem népszerűsítésében. A Zöld Megállapodás célja, hogy Európa 2050-re klímasemlegessé váljon. A kezdeményezés az IKEA-t is inspirálja arra, hogy innovatív megoldásokkal haladjon tovább a karbonsemlegesség felé vezető úton.
2020. 07. 02. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Akár három év is lehet a kötelező jótállás 2021-től

Jövő évtől meghosszabbodik a jótállási idő a 100 000 forint feletti termékekre, ami jelentős többletfeladatokat jelent az érintett vállalkozások számára – hívja fel a figyelmet az EY. A 2021. január elsejétől esedékes változások megfelelő jogi és szervezeti átalakításokkal ugyanakkor nem csak megnövekedett terheléshez, hanem új vásárlókhoz is vezethetik a cégeket.
2020. 07. 01. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus miatt közel 10%-kal nőtt az európai kisker forgalma

A Covid-19 pandémia drámai hatást gyakorolt a kiskereskedelemre: a visszafogott évkezdet után 9,8 százalékos nominális növekedést produkált a szektor 2020 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Magyarországon ennek közel kétszerese volt a bővülés mértéke, 17,7%, amivel a hazai kiskereskedelem forgalma megőrizte ezüstérmét a kontinensen. Európában továbbra is Törökország vezet: 25,4%-kal nőtt, regisztrálta a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
2020. 07. 01. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kereskedelmi háborút robbanthat ki a digitális adózás

A koronavírus-járvány okozta gazdasági és társadalmi károk rendezésének fedezésére az EU átalakítja költségvetését, melynek egyik hangsúlyos eleme a digitális üzleti modellek megadóztatása. Washington azonban kilátásba helyezte, hogy bármilyen konszenzusos megállapodás hiányában hozott egyéni EU-s intézkedés súlyos kereskedelmi válaszcsapásokat vonz maga után.
2020. 07. 01. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Auchan, a CBA, a Reál és a Tesco is csatlakozott a Tojásszövetséghez a fenntartható magyar tojástermelésért

Az ország határain belül működő élelmiszer-előállítókra, vagyis a biztonságos hazai termelésre még nagyobb szükség van a koronavírus utáni világban a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) szerint. Ezért a szövetség arra kéri az élelmiszer-áruházláncokat, hogy ne szorítsák ki a magyar termelést több mint 80 százalékban meghatározó EU-konform ketreces tojást a boltok polcairól, és gondoljanak minden vásárlói rétegre, a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve. Ebben a Tojásszövetség partnerre talált az Auchan, a CBA, a Reál és a Tesco hazai élelmiszerláncokban.
2020. 06. 26. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Balesetveszélyes fűnyírót és sövényvágó ollót hív vissza az Aldi

Azonnali hatállyal visszahívja a FERREX akkumulátoros fűnyíró és sövényvágó ollót valamennyi magyarországi üzletéből az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. és beszállítója, a Mogatec GmbH - közölte az áruházlánc csütörtökön.
2020. 06. 25. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az olcsó használt autók iránti kereslet

A piacvezető Használtautó.hu statisztikái szerint az elmúlt hónapok drasztikus visszaesése után a júniusi keresési számok már a tavalyi eredményeken is túlmutatnak: a hirtelen növekvő kereslet arányosan elsősorban az 500 ezer forintnál olcsóbb használt autókat érinti. A vásárlókat nemcsak a személyes városi mobilitás felértékelődése, hanem a külföldi autós utazások elmaradása és a forint/euró váltószám is az olcsóbb használt autók felé tereli. Mindez pedig a kisebb áresés miatt az eladóknak is kedvezhet.
2020. 06. 25. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordmértékben emelkedett a gabonafuvarozás

Rekordmértékben, 50 százalékkal haladta meg a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) Olaszországba irányuló gabonaforgalma az év első öt hónapjában a tavalyi év azonos időszakának volumenét, a növekedés valamennyi európai célországot figyelembe véve is több mint 35 százalékos volt, és együttesen megközelítette a 600 ezer tonnát - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
2020. 06. 25. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

25 százalékkal estek vissza az autóeladások az EU-ban

Az idén 25 százalékos, a valaha regisztrált legnagyobb mértékű lehet az újautó-eladások visszaesése az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kedden publikált éves prognózisában.
2020. 06. 23. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordforgalom a Praktikernél

Magyarországi történetének legjobb évét zárta a Praktiker 2019-ben. A legjelentősebb árbevételt a szaniter, a kert, az építőanyag és a hidegburkolás kategóriák generálták. A webshop forgalma továbbra is dinamikusan fejlődött. A koronavírus járvány átrendezte az idei terveket, de a lakosság körében egyértelműen nőtt a barkácsolási kedv.
2020. 06. 22. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több üzletet is nyithat az eMAG országszerte

Üzlethálózat kialakításával növelné piaci részesedését a Magyarországon eddig csak az internetes kereskedelemben érdekelt eMAG.hu, az elsőként átadott fővárosi boltot újabbak követik majd országszerte.
2020. 06. 19. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Eladja lengyel érdekeltségét a Tesco

Eladja lengyelországi üzlethálózatát a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a csütörtökön Londonban bejelentett ügylet indoklásában hangsúlyozta, hogy így a többi közép-európai érdekeltségre, köztük a magyarországira tudja összpontosítani figyelmét.
2020. 06. 18. 13:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Állandósult kiskereskedelmi különadó, változó eljárási szabályok

Megjelent a Magyar Közlönyben a kiskereskedelmi különadóról szóló törvény, amely június 10-én lépett hatályba. Az idén május 1-jétől ideiglenesen bevezetett különadó ezzel állandó adónemmé vált, és változtak az eljárási szabályok.
2020. 06. 18. 10:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Soha nem látott pezsgés a használt irodabútor-piacon

A nagyvállalatok ideális irodáról alkotott képe már évek óta átalakulóban van, a folyamatokat pedig felgyorsították az elmúlt hónapok eseményei. Ezt bizonyítja, hogy a használt irodabútorok piaca is hatalmas mozgásba lendült, aminek a kkv-szektor szereplői is nagy nyertesei lesznek. Egy már zajló, nagyszabású online aukciósorozat keretében például mintegy 25-30 ezer nívós irodabútor cserélhet gazdát a közeljövőben, ami a számítások szerint 5-6 ezer teljes munkaállomás berendezését jelenti.
2020. 06. 17. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Már elérhető a Bútorok második élete, az IKEA használt bútorok visszavételét célzó szolgáltatása

Az IKEA újabb lépést tesz a körkörös működés felé, és június 15-én Magyarországon is elindítja a Bútorok második élete elnevezésű használt bútor szolgáltatását. A lehetőség mindenki számára nyitott, hogy visszavigye használt, de biztonságos és jó állapotban lévő IKEA bútorait. A kezdeti időszakban a soroksári IKEA áruház fogadja és értékesíti majd a lakberendezési termékeket.
2020. 06. 16. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újra lehet shoppingolni Angliában, de szigorú feltételekkel

Három hónapi zárlat után kinyitottak hétfőn a nem alapvető közszükségleti cikkeket árusító boltok Angliában, de a hatóságok ellenőrizni fogják, hogy az üzletek betartják-e a koronavírus-járvány terjedését gátló biztonsági előírásokat.
2020. 06. 16. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások: