Túl magas a szálló por koncentrációja a londoni metróban
 
			
		    A kutatók speciális hátizsákban elhelyezett  mérőműszerekkel mérték a 2,5 mikronos szálló por szintjét a metróhálózat  különböző vonalain és a föld felszínén, például olyan  gépjárműforgalommal telített utakon, mint az Oxford Street, vagy a  parkokban, mint a Hyde Park - olvasható az intézmény oldalán közzétett  közleményben.
    
Kimutatták, hogy a szálló por koncentrációja  vonalanként és helyszínenként változó, a Victoria vonalon mérték a  legmagasabb szintet, a District vonalon a legalacsonyabbat.
    
A  szerelvényekben mért átlagos koncentráció a Victoria és a  Northern-vonalakon magasabb volt, mint a más külföldi nagyvárosok -  Peking, Los Angeles, Mexikóváros, New York, Szöul, Tajpej, Sydney és  Barcelona - metróhálózataiban feljegyzett szállópor-koncentráció.
    
Az állomások tekintetében az Oxford Circus, a Waterloo és a London Bridge állomásokon mért koncentráció volt a legmagasabb.
    
A  kutatók felhívták a figyelmet arra, hogy a londoni metrón utazók  magasabb szállópor-koncentrációnak vannak kitéve, mint a más közlekedési  eszközt használók.
    
A szálló por belélegzése káros hatással van  az egészségre, szívbetegséget, stroke-ot, tüdőrákot, krónikus obstruktív  tüdőbetegséget okozhat. Ugyanakkor még alig ismert, hogy mi a különbség  a 2,5 mikronos finomszemcsés anyagok relatív mérgező hatása között föld  alatti környezetben és a föld felszínén - írták a kutatók.
    
A londoni metrót naponta 2,8 millió utas használja, egy átlagos út hossza 47 perc.
    
Az  Environment International című folyóiratban megjelent, a brit főváros  közlekedéséért felelős London Transporttal közösen végzett kutatás  célja, hogy információkkal szolgáljon a londoni metró levegőminőségének  javításához.
KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:
- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?
- Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?
- Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        