Túlélési stratégiák e-kereskedőknek

Túlélésért küzd a legtöbb webáruház a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben. Vagy mert bezuhant a forgalma, vagy mert az egekbe szökött. Mit tegyünk a negatív hatások minimalizálása érdekében? A Growww Digital összegyűjtött 3+1 tippet a helyzet kezelésére

Túlélési stratégiák e-kereskedőknek

A napokban napvilágot látott adatok szerint Kínában az offline kiskereskedelem januárban és februárban 20,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg az e-kereskedelem 3% -kal növekedett1. Az e-kereskedelem erősödése már Magyarországon is tetten érhető.

A koronavírus-járvány hatására számos iparágban brutálisan megnőtt az internetes vásárlások száma, míg másokban drasztikusan visszaesett. Az élelmiszer-házhozszállításra való Google keresések 300–1000 százalékkal nőttek az elmúlt egy hétben. A keresésekkel együtt drasztikusan nőtt a megrendelések száma, amit a webshopok alig győznek teljesíteni. Ezzel szemben például egyes ruházati termékekre való keresések volumene esik2, aminek a hatása előbb vagy utóbb a forgalmon is érezhető lesz.

Mindkét helyzet nehéz. A megnőtt forgalom extrém terhelést jelent, a csökkenő forgalom pedig veszteséget okoz, ami működési nehézségeket eredményezhet. Mit tegyünk ebben a nehéz helyzetben?

Racionalizáld a PPC hirdetéseket

Át kell tekinteni a futó hirdetéseket, remarketing kampányokat, automatikus e-mail-sorozatokat, és ami nem releváns, illetve csökkent a hatékonysága, azokat optimalizálni kell. Különösen oda kell figyelni a remarketing kampányokra – tanácsolja Dunder Krisztián digitális üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője.

Növekedésnél figyelni kell arra, hogy a megnövekedett fizetett kattintások számával együtt nőnek-e a vásárlások is, vagy attól eltérően, alatta vagy felette alakulnak. Ugyanis előfordulhat, hogy a keresések egy része inkább informális, és nem vásárlási célú keresés, így „eléghet” a megnövekedett hirdetési költségek jelentős része.

Mennyi esélyed van, hogy havi 1 millió Ft-ot keress? ITT kiszámolhatod!

Ahol drasztikusan csökkent a webáruház forgalma, ott vizsgáljuk meg az okokat és optimalizáljunk, állítsuk le a veszteséges kampányokat. Azonban a saját márkanevünkre mutató hirdetéseket semmilyen formában ne állítsuk le, mert ha a vállalkozás tud teljesíteni, akkor az forgalmat generál. Minél erősebb a márka, annál nagyobbat. Ha a teljesítés nem lehetséges, a márka védelme érdekében a látogatókat egy olyan felületre kell irányítani, ahol információt adhatunk a vásárlóknak.

Alakítsd át a kínálatot

Dunder Krisztián szerint a járvány miatt hirtelen és drasztikusan változnak a felhasználók szokásai, amit követni kell a webshop kínálatának is.

A megnövekedett kereslet maga után vonja a beszerzési és kiszállítási nehézségeket, ezért átfogóan kell megvizsgálni, hogy milyen termékeket hirdet a webáruház. Javasolt a készleten lévő és könnyen beszerezhető termékeket hirdetni, míg háttérbe szorítani a bizonytalan beszerzésű vagy hosszabb átfutási idejű termékeket. Ezzel javítható a hatékonyság és csökkenthető a kiszolgáló személyzet terhelése.

A bajban lévő webáruháznak egy túlélési stratégia lehet, ha a rendkívüli helyzetre tekintettel rendkívüli kínálatot alakít ki olyan termékekből, amire jelenleg megnőtt a kereslet. Ez azért is lehet hatékony, mert a vevőket meg tudjuk szólítani az ideiglenes kínálattal. Természetesen ennek feltétele a megfelelő technológia, infrastruktúra és beszerzési források megléte – hívja fel a figyelmet a szakértő.

Adj tájékoztatást, hogy mire lehet számítani

Ma, amikor minden bizonytalan, a pontos és korrekt tájékoztatás életbevágó. Kommunikálni kell, hogy kapható-e a termék, tudjuk-e teljesíteni a rendelést és várhatóan mikor kerül kiszállításra, várható-e késés a szokásos szállítási időhöz képest. Valamint ma az egyik leggyakrabban ismételt kérdés: fertőtlenítik-e a terméket, milyen intézkedéseket tesz a kereskedő a biztonság érdekében?

Javasolt ezekről a témákról folyamatosan kommunikálni a közösségimédia-felületeken, a weboldalon és a hírlevélben. A tipikusan visszatérő kérdésekre érdemes chatbotot bevetni. Mindezzel csökkenthető az ügyfélszolgálat terhelése, hiszen a webshopok egy része iszonyatosan túl van terhelve, folyamatos válságmenedzselés folyik.

Exkluzív tipp, ha bajban vagy: kapacitásmegosztás

A drasztikus forgalomcsökkenést elszenvedő webáruházaknak kritikus pont a fix költségek moderálása. Erre kínál megoldást a felszabadult kiszolgálói kapacitás megosztása olyan webáruházakkal, akiknél jelentős a terhelés. Ilyen lehet az ügyfélszolgálat kapacitásának megosztása, vagy akár a raktáros, szállító munkatársak átirányítása. Ezzel mindenki nyer: nyernek a munkatársak, mert biztosított a jövedelmük és a munkájuk. Nyer a partner webshop, mert kezelni tudja az átmeneti terhelésnövekedést. Nyerünk mi, mert nem veszítjük el a munkatársakat és csökkentjük a veszteséget – tanácsolja Dunder Krisztián.

Hozzászólások

Az online értékesítések repítették a Nike-t

Komoly pozitív meglepetést okozott a Nike most zárult gazdasági első negyedévében.
2020. 09. 23. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a GVH a Tesco 407 millió forintos kötelezettségvállalását

Elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Tesco 407 millió forintos kötelezettségvállalását, amelynek értelmében az áruházlánc fejleszti, valamint az egész országra kiterjeszti a kiszállítással kapcsolatos szolgáltatásait - közölte Rigó Csaba Balázs, a hivatal elnöke hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.
2020. 09. 22. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szalmonellával szennyezett terméket hívott vissza az Auchan

Az Auchan Magyarország Kft. szalmonella szennyezettség miatt visszahívja az 1000 grammos kiszerelésű, Auchan trappista sajttal töltött csirkemell terméket - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) hétfőn a honlapján.
2020. 09. 22. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ötszáz érintésmentes csomagautomatát telepít az eMAG és az Extreme Digital

Az Easybox csomagautomatákból éjjel-nappal átvehetők az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál megrendelt termékek egyszerűen és érintésmentesen. Idén száz budapesti helyszínen, a jövő év végén azonban már országszerte ötszáz helyen működnek majd a piacvezető e-kereskedelmi márkák saját üzemeltetésű automatái.
2020. 09. 18. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A tavalyival megegyező árbevételt vár a Praktiker

A tavalyival megegyező árbevételt vár az idén a Praktiker, a barkácsáruházlánc nem változtat üzleti tervein, és folytatja áruházai modernizálását - közölte a cég csütörtökön, annak kapcsán, hogy befejeződött a Váci úti áruházának felújítása.
2020. 09. 17. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ők a járvány egyértelmű nyertesei

A koronavírus-járvány elhúzódásának egyértelmű nyertesei az online kereskedések, az internetes vásárlások értéke mind belföldi, mind pedig külföldi viszonylatban jelentősen nőtt idén a második negyedévben - egyebek között ez derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden, a magyarországi pénzforgalomról közzétett elemzéséből.
2020. 09. 16. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Többlettel zárt a japán külkereskedelmi mérleg

Augusztusban a vártnál kevésbé csökkent a japán export, viszont a vártnál jobban csökkent az import, a külkereskedelmi mérleg pedig a várt deficit helyett többlettel zárt a tokiói pénzügyminisztérium szerdán publikált jelentése alapján.
2020. 09. 16. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Import húskészítményre csapott le a Nébih

Visszahívta a forgalomból a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a Bio Münchner Weißwurst megnevezésű fehér kolbászt - olvasható a Nébih honlapján közzétett felhívásban.
2020. 09. 16. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

E-szám mentes termékcsaládot fejlesztett ki a Sole-Mizo Zrt.

Új E-szám mentes termékeket - sajtot, joghurtot, vajkrémet - fejlesztett ki egy uniós támogatással megvalósult, kétmilliárd forintos projekt keretében a Sole-Mizo Zrt. - közölte a Bonafarm csoporthoz tartozó cég vezérigazgatója kedden Szegeden.
2020. 09. 15. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több hajfestéket is betiltottak a penészgomba miatt

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt fogyasztóvédelmi ellenőrzés során csaknem hatvan szépségápolási cikk esett át laborvizsgálaton, miközben minden egyéb termék megfelelt az előírásoknak, nyolc hennafesték a mikrobiológiai tisztaság szempontjából megbukott, ezek forgalmazását megtiltották - közölte a tárca az MTI-vel pénteken.
2020. 09. 13. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szabadkereskedelmi megállapodásról egyezett meg Nagy-Britannia és Japán

Szabadkereskedelmi megállapodás megkötéséről jutott egyezségre Japánnal a brit kormány. A londoni külkereskedelmi minisztérium pénteki tájékoztatása szerint az egyezmény alapján a japán piacra irányuló brit export 99 százaléka vámmentes lesz.
2020. 09. 12. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egy hónapjuk van a briteknek módosítani a kereskedelmi törvényt

Az EU egy hónapot adott a briteknek, hogy módosítsák a tervezett kereskedelmi törvényt, hogy az megfeleljen az EU-val kötött megállapodásnak, különben jogi lépéseket tesznek Nagy-Britannia ellen.
2020. 09. 11. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ebben a csokiban műanyag van, NE edd meg!

Visszahívták a Müller üzletekben árusított 100 grammos Ovomaltine csokoládé terméket, mert műanyagdarabokat találtak benne - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a honlapján. Az esetet Németország élelmiszerbiztonsági hatósága jelentette be az Európai Unió élelmiszer- és takarmánybiztonsági riasztási rendszerébe (RASFF).
2020. 09. 09. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tájékozatlanok a kiskereskedők az elektronikus fizetések kötelező bevezetésével kapcsolatban

A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak, ám a tapasztalatok alapján a kiskereskedők jelentős része még nem kezdte meg a felkészülést a megfelelésre.
2020. 09. 09. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

4,5 milliárd forintból bővíti bicskei és üllői logisztikai központjait a SPAR

Kapacitásnövelő beruházásokba kezdett országos üzlethálózatának magasabb szintű kiszolgálása érdekében az üllői és a bicskei logisztikai központjában a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. A vállalat a beruházására összesen mintegy 4,5 milliárd forintot fordít, kizárólag saját forrásból.
2020. 09. 09. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folyamatosan nő az online divatüzletek forgalma

Magyarországon az online divat üzletek forgalma 14 százalékkal nőhet idén a hagyományos üzletekkel szemben, és a tavalyi 171 milliárd forintos forgalom 2023-ra a 267 milliárd forintot is elérheti egy kutatás szerint.
2020. 09. 09. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elkészült Fehérgyarmat új piaccsarnoka

Elkészült Fehérgyarmat új piaccsarnoka, a mintegy 500 millió forint értékű beruházást Palkovics László innovációs és technológiai miniszter jelenlétében adták át kedden a szatmári kisvárosban.
2020. 09. 09. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

4,5 milliárd forintból bővíti bicskei és üllői logisztikai központját a Spar

A Spar 4,5 milliárd forint beruházással bővíti bicskei és üllői logisztikai központját - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
2020. 09. 08. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folytatja magyarországi terjeszkedését a Hervis

Bár a hazai kiskereskedelmet mélyen érintették a Covid-19 járvány gazdasági hatásai, a Hervis kitart üzleti és terjeszkedési tervei mellett. A társaságnál nem volt szükség sem létszám-, sem bércsökkentésre, sőt, most nyitotta meg 30. magyarországi sportruházat- és sportszer-üzletét, ráadásul a következő másfél évben a hálózat további növekedésével számol. A vállalat tapasztalatai szerint a vírushelyzet idején elsősorban a hagyományos és elektromos kerékpárok, illetve rollerek, a SUP-ok, valamint a futáshoz kapcsolódó termékek iránti kereslet nőtt meg, az online forgalom pedig minden eddigi rekordot megdöntött.
2020. 09. 07. 17:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Túlszárnyalta a várakozásokat Kína exportja

A várakozásokat ismét magasan túlszárnyalva nőtt Kína exportja augusztusban, az import visszaesése azonban tovább mélyült.
2020. 09. 07. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások: