Új Instagram adathalászat!

A múlt hónapban olyan adathalász támadásokról írtunk, amely során az Instagram felhasználók bejelentkezési adatai, jelszavai kerülnek veszélybe.

Új Instagram adathalászat!

A Sophos, kiberbiztonsági vállalat legújabb elemzése egy másik veszélyre mutat rá: ezúttal a bűnözők sokunk félelmét használják ki - a szerzői jog megsértését. Sokan jóhiszeműen teszünk közzé vagy osztunk meg olyan fotókat, GIF-eket, videókat, amelyeket szórakoztatónak, informatívnak, félelmetesnek találunk… de ha olyan fotókat osztunk meg, amiket mi készítettünk, akkor is olyan helyzetben találhatjuk magunkat, ahol bizonyítanunk kell a használatukhoz való jogot. Persze csak ha nem akarjuk kizárni magunkat a felhasználói fiókunkból.

Miért az Instagram?

Meglepő lehet, hogy a csalók jobban érdeklődnek az Instagram fiókunk iránt, mint mondjuk bankfiók,  RDP jelszava vagy a kriptovaluta tárcánk iránt. Azonban ahogy kiemeltük az előző Instagramos adathalászattal kapcsolatos elemzésünkben: “A közösségi média fiókok jelszavai [...] értékesek a bűnözők számára, mivel a fiókokban rejlő adatokból általában sokkal többet lehet megtudni az áldozatról, mint az átlagos keresési módszerek használatával.


Tovább rontja a helyzetet, hogy a közösségi média fiókját használó bűnözők barátait és családtagjait is becsaphatják, így a fiókja felett elvesztett uralom nem csak Önt veszélyezteti. Ha Ön egy szokatlan üzleti ajánlatot, vagy hamisnak tűnő hírt kap valakitől, akiről sosem hallott, valószínűtlen, hogy másodjára is vetne rá egy pillantást. Azonban, ha egy barátja vidáman ajánl egy furcsa vagy lökött weboldalt, nagyobb a valószínűsége, hogy megnézi… mert hát ezt teszik a barátok. Szóval ezért az Instagram az adathalászat célpontja.

Mit lehet tenni?

Az Instagramon a szerzői jogok megsértésével kapcsolatos esetek valóban léteznek, de a folyamat nem úgy zajlik le, mint azt ahogy a csalók eljátsszák. Javasoljuk, hogy olvassa el az Instagram hivatalos ismertetőjét, amelyet a cég saját segédletei között talál - ha tudja, hogy a valódinak hogyan kellene kinéznie, nem fog áldozatul esni egy ilyen hamis figyelmeztetésnek.

Az Instagram kimondja, ha valamilyen tartalmat törölne, mielőtt Önnek jelezte volna, később, értesítést küld a jogtulajdonos nevével és email címével és/vagy a riport részleteivel.

Ha úgy hiszi, a tartalmat nem kellett volna törölni, közvetlen módon járhat utána az ügynek, hogy megpróbálja azt megoldani.

A Sophos öt tippje, hogy elkerülje a bajt:

  • Figyeljen az egyértelmű hibákra! Ebben a támadásban a bűnözők figyelmetlenek az általuk küldött emaillel kapcsolatban. Számos nyelvtani és tipográfiai hibát tartalmazhat, amelyek feltűnően árulkodóak. Alaposabban megvizsgálva feltűnik, hogy az email egy török hosting cégtől érkezett, és hogy az emailben található kattintható gomb egy csaló .CF domainre vezet, nem olyasmire, amire az ember egy Instagram oldal kapcsán számítana.
  • Ellenőrizze a címsort! Ha egy webcím túl hosszú, hogy tisztán kiférjen a böngészője címsorában, vegye a fáradtságot és gördítsen jobbra, hogy ellenőrizze a cím szövegének jobb oldali részét. Itt egy alaposabb vizsgálattal gyorsan észrevehetővé válik a csaló domain név.
  • Fontolja meg egy jelszókezelő használatát! A jó jelszókezelők a felhasználóneveket és jelszavakat a már ismert bejelentkező oldalakhoz társítják, így a jelszókezelője nem fogja felajánlani, hogy kitölt egy ismeretlen domainen található váratlanul megjelenő jelszó mezőt - egyszerűen nem tudná, hogy melyik fiók adatait használja.
  • Sose jelentkezzen be email linkeken keresztül! Ha hivatalos okból be kell jelentkeznie egy oldalra, mint például az Instagramra, önállóan navigáljon oda például egy korábban létrehozott könyvjelző segítségével, vagy a hivatalos mobil alkalmazás használatával. Így el fogja kerülni, hogy a valódi jelszót egy valótlan oldalon adja meg.
  • Ne dőljön be az emailen keresztül érkező figyelmeztetéseknek! Navigáljon el a valódi oldalra és használja a szolgáltatás saját információs oldalait, hogy megtudja, hogyan is működnek a folyamatok. Így sokkal nehezebben tudják Önt csőbe húzni.

És egy hatodik, bónusz tipp arra az esetre, ha más felhasználókról kell gondoskodnia:


Bizonyosodjon meg arról, hogy a felhasználók tájékoztatva vannak!
 A bemutatott adathalász emailhez hasonló üzeneteknek könnyű bedőlni az elegáns egyszerűségük miatt - a jól-ismert brandek könnyen felismerhető oldalainak lemásolásával a csalók elkerülik a gyanú árnyékát. A Sophos Phish Threat segít abban, hogy képezze és felhasználóit realisztikus, de biztonságos adathalász támadások szimulálásával.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Mit nézel? Vakok harca: See

November elsejével az Apple is beszállt a streaming háborúba és elindította saját platformját Apple TV+ néven. A szolgáltatás nem működik másként, mint ahogy azt már a Netflix vagy az HBO Go esetében megtapasztalhattuk, azaz hűségidő nélkül, havonta fizethetünk elő rá (1890 Ft-ot ebben az esetben), cserébe pedig szabadon böngészhetünk a kínálatukból, természetesen reklám nélkül. Az Apple TV+ több saját gyártású sorozattal és egy családi természetfilmmel rajtolt, valamelyikből 3, másból akár 8 rész is elérhető jelenleg. Lehetőség van egy egyhetes, ingyenes próbaidőszakra, mielőtt a rendes előfizetés megkezdődne.
2019. 11. 17. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

100 ezres bírságot kapott az RTL Klub

A médiatanács 100 ezer forintnyi bírságot szabott ki az RTL Klub, és 200 ezer forintnyit az M5 szolgáltatójára - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 17. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló üzemeltetési pályázatot a médiatanács

A médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 15. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Áthelyezi ügyfelei adatainak feldolgozását a Kaspersky

Megkezdődött az egyesült államokbeli és kanadai ügyfelek adatfeldolgozási funkcióinak az áthelyezése a Kaspersky kiberbiztonsági vállalat svájci központjába - tájékoztatta pénteken közleményben a Kaspersky az MTI-t.
2019. 11. 15. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Már öt éven belül jöhet a digitális jövedelem?

A 16. Országos Gazdaságinformatikai Konferencia idei előadásainak jelentős része a Fintech és mesterséges intelligencia témakörével foglalkozott. Kutatások szerint jövőre az okos városok száma világszerte eléri a 600-at, az International Data Corporation (IDC) előrejelzése alapján pedig 2022-re a világ GDP-jének több mint 60 százaléka digitális jövedelem lesz. Mindez azt jelenti, hogy újra kell tervezni a meglévő üzleti és közigazgatási modelleket. A Milton Friedman Egyetemen megrendezett szakmai fórum résztvevői magyar és nemzetközi (ír és japán) szakemberek voltak.
2019. 11. 14. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több mint 100 informatikai szakembert vesz fel a Nokia Magyarországon

Új, digitális telekommunikációs hálózatok fejlesztésével foglalkozó IT Kompetencia Központ létrehozását jelentette be a Nokia Budapesten. Az egység fontos szerepet játszik majd a Nokia új globális üzleti céljainak megvalósításában. A bővítés keretében a vállalat legalább 120 új pozíciót alakít ki Magyarországon magasan képzett informatikai szakemberek számára. A központ a Nokiában világszerte használt IT megoldások, technológiák és szolgáltatások fejlesztését fogja támogatni.
2019. 11. 14. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az 5G tíz év alatt 1.500 milliárd dollár bevételt generál világszinten

A Ericsson Magyarország idei K+F Innovációs Napok rendezvényén olyan alkalmazásokat mutatott be, amelyek megvalósulását az 5G hálózatok teszik lehetővé. Ezek köre a jelenleg kereskedelmi forgalomban kapható eszközöktől a mégcsak tervezőasztalon vagy már fejlesztési szakaszban lévő lehetőségekig terjedt.
2019. 11. 14. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ki költi a legtöbb pénzt ma reklámra Magyarországon?

Nem hozott szignifikáns különbséget az elmúlt év a hazai reklámszektorban az előző esztendőkhöz viszonyítva. A magyar piac növekedésének alapját továbbra is az állami szervezetek költései biztosítják, miközben a piaci szereplők nem fordítottak többet reklámra tavaly, mint 2018 előtt. A három vezető, állami hirdető a hazai piacon a Miniszterelnöki Hivatal, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. – derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző, hiánypótló kiadvány, a CANnual Report most megjelent ötödik kötetéből. A kiadvány arra is rámutat Magyarország vonatkozásában, hogy az állami szereplők milliárdos reklámköltéseinek a mértéke azért is szembeötlő, mert többek között a legnagyobb hirdetők éves rangsorában az ötödik helyen álló Magyar Telekom 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra, mint a Miniszterelnöki Hivatal 2018-ban.
2019. 11. 14. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így lehetsz képben 52 ország adózási híreivel egy csapásra!

Immár letölthető a KPMG okostelefonos alkalmazása, amivel első kézből értesülhetünk a világ bármely országának adózási témában megjelenő híréről, illetve a KPMG szervezetén belül készülő szakmai elemzésekről, jelentésekről. A KPMG Digital Economy Tax Tracker iOS-en és Androidon is fut.
2019. 11. 14. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alkalmazást fejlesztett a Magyar Katolikus Rádió

Mobiltelefon-alkalmazást fejlesztett a Magyar Katolikus Rádió, amelyen az élő rádióműsor mellett tematikus csatornák és több új funkció is elérhető - közölte Radetzky András, a rádió vezérigazgató-helyettese az alkalmazást bemutató sajtótájékoztatón, szerdán Budapesten.
2019. 11. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ne dőlj be az átveréseknek: hogyan vásárolj biztonságosan ma, a Szinglik Napján?

A Kaspersky kutatói arról számoltak be, hogy ugrásszerűen megnőtt a csalások száma az e-kereskedelemben a Szinglik Napja (november 11.) környékén, ami igen élénk értékesítési időszak különösen az ázsiai országokban.  Bár a Szinglik Napja Kínából ered, mára már az egész világon jelentős vásárlási ünneppé nőtte ki magát az e-piacterek felhasználói körében. A globális ázsiai platformokon meghirdetett, év végi ünnepek előtti promóciókat és akciókat világszerte lelkesen fogadják, a csalók pedig már több nyelven is célba veszik a felhasználókat.
2019. 11. 11. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A legtöbbet a digitális hirdetésekre költenek Közép- és Kelet-Európában a CANnual Report szerint

A gazdasági jólétnek és a digitális fejlődésnek köszönhetően 2018 során a reklámipari kiadások értéke elérte a nettó 13,8 milliárd eurót, vagyis a hirdetők körülbelül 3 milliárd euróval többet költöttek a közép-és kelet európai térségben, mint öt évvel ezelőtt. A televízió elsősége továbbra is töretlen, a digitális kiadások robbanásszerű növekedést mutattak, miközben a kültéri hirdetések a harmadik helyre léptek elő a televíziós és az online felületek mögött, a nyomtatott média pedig jelentősen visszaesett.
2019. 11. 09. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Átírja a trendeket a digitális élményplatformok megjelenése a gyártási ágazatban

Mintegy 459 milliárd dollárt fordítanak majd a gyártásban világszerte az infokommunikációra 2022-ben, állítja többek között az IDC és a Liferay 2019-ben közösen készített legfrissebb tanulmánya. A piacelemzési tanulmány továbbá kitér arra, hogy a siker érdekében a vállalatoknak meg kell győzniük ügyfeleiket arról, hogy ők jobb megoldásokat kínálnak versenytársaiknál. A differenciált vevői tapasztalatok összegyűjtése ugyanis a legmagasabb stratégiai-üzleti prioritást jelentik világszerte a cégeknél. Az ügyfélélmények (CX) ugyanis lefedik az ügyfél és a szervezet közötti teljes folyamatot, ezért a gyártóknak érdemes figyelembe venniük üzleti stratégiájuk kidolgozásához, hogyan tehetik skálázhatóvá az igényeket, illetve az ügyfelek visszajelzéseit. Ha egy vállalat egyfajta digitális ökoszisztémát épít a márkája köré, azzal személyreszabott, élmény-alapú megoldásokat kínálhat az ügyfelei számára. Az ügyféltapasztalatok, a mesterséges intelligencia (AI), a Big Data és az Internet of Things (IoT) ötvözése hozzájárulhat egy magasabb szintű ügyfélelégedettséghez, foglalja össze Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.
2019. 11. 09. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra

Összesen 1,3 milliárd forint pályázati forrást nyerhetnek el 2020-ban a helyi, körzeti és kisközösségi médiaszolgáltatók a Magyar Média Mecenatúra Programban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése alapján. A grémium e heti ülésén elfogadta az új reklámszpotokról szóló tanulmányt is, amely szerint egyre több a gyógyszerreklám. A testület kezdeményezésére a román társhatóság helytelen korhatár-besorolás miatt figyelmeztette a Mozi+ és a Moziverzum szolgáltatóját.
2019. 11. 08. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új főszerkesztő került a Népszava élére

A korábbi főszerkesztő-helyettes, Nagy György irányítja főszerkesztőként a Népszavát szerdától - közölte a napilap az MTI-vel.
2019. 11. 06. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A jövő hotelszobái már most elérhetők

Személyre szabott kényelem, javuló működési és energiahatékonyság, a jövőbeli digitális fejlesztések támogatása – többek között ezt kínálja a szálloda- és társasház-tulajdonosoknak a Schneider Electric új megoldása. A Connected Room Solution lehetővé teszi a rendszerintegrátorok számára projektkapacitásaik növelését úgy, hogy közben az áraik is versenyképesek maradnak.
2019. 11. 04. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

#fizetetthirdetés, avagy hogyan reklámozhat egy influencer?

Mivel a véleményvezérek sok esetben a hagyományos hirdetési eszközöknél jóval több fogyasztót érnek el, szerepük felértékelődött a hirdetők körében. Az elmúlt években lefolytatott versenyhivatali vizsgálatok azonban feltárták, hogy az általuk alkalmazott gyakorlat nem mindig volt megfelelő. De hogyan hirdethet egy influencer? Hogyan kerülheti el a bírságot? Mi számít burkolt reklámnak? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresett választ legutóbbi adásában a Meeting Request, a Deloitte üzleti podcastje, amiben a GVH fogyasztóvédelmi irodájának vezetője volt vendégük.
2019. 11. 02. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hangvezérelt fizetés okoshűtővel? Így fogunk fizetni 2020-ban!

Az Ingenico Group, az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások globális piacvezetőjének ágazati elemzése szerint a közösségi oldalakon történő vásárlás és a hangvezérelt fizetés a következő évben a hétköznapi élet részévé válik. A jövőben a használati tárgyainkat is másképp fogjuk használni: hűtőszekrényeinket, autóinkat, vagy akár egy olyan hétköznapi dolgot is használhatunk majd fizetésre, mint egy tükör.
2019. 10. 31. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Twitter ezentúl nem fogad el politikai hirdetéseket

A Twitter a továbbiakban nem fogad el politikai hirdetéseket - jelentette be szerdán a közösségi portál elnök-vezérigazgatója.
2019. 10. 31. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Orosz hátterű oldalakat függesztett fel a Facebook

Felfüggesztett három orosz hátterű oldalt a Facebook. Ezt szerdán jelentette be Nathaniel Gleicher, a Facebook közösségi portál kiberbiztonságért felelős vezetője.
2019. 10. 30. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások: