Econet - Kiütötte a Sláger Rádiót a rádiocafé
Erre és a pályázatban vállaltakra tekintettel 2009. november 19-től az FM1 Konzorcium, illetve a konzorciumi tagok által létrehozandó zártkörűen működő részvénytársaság fog az említett frekvencián országos rádiós műsorszolgáltatást folytatni. A minden tekintetben koherens, reális üzleti tervet tartalmazó, az adott frekvenciára benyújtott legjobb ajánlatot tartalmazó pályázatunk sikere nagyban köszönhető az EMG-nél az elmúlt években felhalmozott szakmai tapasztalatnak.
Az EMG és média-portfóliója a mai magyarországi elektronikus sajtópiac azon kevés szereplője közé tartozik, amely képes és kész egy országos zenei rádió üzemeltetésére. Képesek vagyunk erre, mert a radiocafé 98,6 kapcsán csaknem egy évtizedes szakmai tapasztalattal, a média-portfóliónk kapcsán pedig országosan és nemzetközileg ismert brandekkel rendelkezünk, amelyek az új rádió beindítását és sikeres működését is nagyban elősegítik. Az országos rádió működésével a teljes EMG média-portfóliót is erősíti, a fogyasztók elérését mind számában, mind célcsoportjában jelentősen szélesítve. Készek vagyunk erre, mert az econet.hu forrásbevonási tapasztalatai elősegítik majd az országos rádió finanszírozását, amelyet a pályázati eljáráshoz kidolgozott üzleti tervünk (amely azt mutatja, hogy egy ilyen vállalkozás megtérülést és hasznot hozó befektetés lehet) is alátámaszt.
Egy országos rádió beindítása és működtetése a beruházási időszakban – a bevételek függvényében – a saját erőforrásainkon felüli további forrásbevonást igényelhet. Erre a szükséges időben és mértékben, akár a konzorciumi tagok által létrehozandó zártkörűen működő részvénytársaság, akár az econet.hu cégcsoport más szintjén is sor kerülhet. A forrásbevonás módja az econet.hu szintjén hitel, tőke vagy ezek kombinációja, az országos rádió részvénytársaság szintjén alapvetően a saját tőkeelemek növelése lehet. Egy esetleges későbbi külső tőkebefektetés során figyelemmel leszünk és törekedünk majd arra, hogy az országos rádió bevezetési időszakában az EMG/radiocafé részesedés – és ezáltal az adó tartalmi meghatározottsága – ne csökkenjen a Média Törvény szerinti befolyásoló részesedés alá, valamint arra, hogy az a későbbiekben is olyan szinten maradjon, hogy az econet.hu Nyrt. Média Üzletágával mindenkor szerves, egymást erősítő tartalmi egységben működhessen.
Az országos rádiós zártkörű részvénytársaságban a cég sikeres működésére közvetlen kihatással bíró menedzsment is kisebb ösztönző részesedést szerezhetne, a későbbiekben megállapítandó mértékben és feltételek szerint. A nyertes pályázatunkban ún. „sales house” üzleti modellt alkalmaztunk, amely szerint a rádió reklámértékesítési és marketing tevékenysége az ahhoz kapcsolódó költségekkel együtt kiszervezésre kerül majd. Szándékunk szerint ez a kiszervezés az EMG-hez történne, ennek megfelelően kezdettől fogva itt – és ezen keresztül az econet.hu Nyrt. konszolidált árbevételében - jelenik majd meg az országos rádió reklámidejének értékesítéséből származó, várhatóan már az első teljes évben (2010) milliárdos nagyságrendő árbevétel.
Az ORTT pályázati kiírása szerint a nyertesség esetére a radiocafé Kft-nek a jelenlegi műsorszolgáltatási jogosultságáról le kellett mondania, azonban – ahogy azt a pályázatunkban is jeleztük – kérelmezni fogjuk az ORTT-től, hogy a pályázati nyertességgel kialakuló összeférhetetlenséget más, a Médiatörvénynek megfelelő módon szüntethessük meg. Egy országos kereskedelmi rádióval kiegészülő EMG médiaportfólió jól szolgálja azt a célkitűzésünket is, hogy az anyavállalaton, a profiltiszta médiavállalkozássá formálódó econet.hu Nyrt-n keresztül a Budapesti Értéktőzsdén az iparágat egyedül képviselő, legnagyobb magyar médiatulajdonosok közé kerüljünk.
Külön örömre ad okot az a tény, hogy a pályázaton egy alapvetően magyar tulajdonban álló vállalkozás győzhetett, ahol nemcsak a tevékenységből adódó előnyök (foglalkoztatottság, adófizetés, stb.), hanem a nyereség is Magyarországon maradhat. Az országos kereskedelmi rádió frekvencia megszerzése természetesen a fentebb jelzett előnyök mellett kockázatokkal is járhat. A rádiók a teljes médiapiac részeként egyfelől ki vannak téve a mindenkori reklámpiaci tendenciák hatásainak, másfelől a médiapiacon az egyes szegmensek között is folyamatos, részben technológiai okokból, részben a fogyasztói szokások változásából adódó átrendeződések mennek végbe.
Ezekkel is összefüggésben nem garantálható az sem, hogy egy az országos kereskedelmi rádió frekvencia megtérülhet és/vagy mindenkor nyereségesen működtethető. Ugyancsak kockázat, hogy a pályázati vesztesek vagy valamelyikük a pályázat eredményével kapcsolatban jogorvoslatot kereshet, mely esetben minden lehetséges jogi eszközzel fellépünk majd a megszerzett jogaink védelmében. A Társaság a műsorszolgáltatási szerződés megkötéséről, valamint a műsorszolgáltatás megkezdéséről külön tájékoztatást tesz majd közzé. Az új országos zenei rádió tartalmi és program elemeiről az EMG a holnapi nap folyamán külön sajtóközleményt tesz majd közzé.