Kivitelezési hibák miatt késik a 4-es főút kisújszállási elkerülő szakaszának átadása
Loppert Dániel tájékoztatása szerint a tavaly megkezdődött műszaki átadás során kiderült, hogy a szalagkorlát elemeinek egy része sérült, balesetveszélyes, egyes útburkolati jelek lekoptak, maga az aszfaltburkolat pedig sáros és csúszós. Az útpadka laza, a vízelvezetés nem a terv alapján működik, az útra felvezető, úgynevezett sárrázók kiépítése szintén nem megfelelő, valamint a tereprendezés sem történt meg - sorolta a további észrevételeket Loppert Dániel.
Kecze István (Nagykun Polgári Kör-Fidesz) Kisújszállás polgármestere elmondta: az önkormányzatnak is vannak kifogásai a beruházással kapcsolatban, mert a kivitelező a tervben szereplő, az elkerülő szakasz melletti szerviz utakat nem építette meg, ráadásul az építési anyagok szállításakor használt belterületi földutakat az ottani belvízelvezető rendszerrel együtt tönkretette.
Loppert Dániel hangsúlyozta, amíg a felsorolt hiányosságokat a kivitelező nem szünteti meg, nem veszik át a beruházást, és késik a forgalomba-helyezés is. A 4-es számú főút Kisújszállást elkerülő szakasza a városközpont zsúfoltságát hivatott megszüntetni. Az elkerülő rész Kenderes után egy csatornánál kanyarodik el a régi úttól, és a város másik végén, a régi téglagyár után csatlakozik vissza arra.
A 6,27 milliárd forint plusz áfa értékű beruházás kivitelezője a PT Kisújszállás Konzorcium, a konzorcium vezetője a PORR Építési Kft. A helybeliek által régóta várt projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, a költség 85 százalékát az unió finanszírozza. A 11 kilométer hosszú, a majdani M4-es autópálya részeként szolgáló, kétszer egysávos elkerülő szakasz építési munkáihoz 2009. szeptemberében kezdtek hozzá. (MTI)