A Nutex jó évzárásra számít, piacainak bővítésére készül
Csereklei Gábor vezérigazgató szerdán, a társaság budapesti sajtótájékoztatón ismertette: a Nutex és a leánycégek tavalyi üzemi eredménye egyaránt pozitív volt, a leányok várhatóan osztalékot is fizetnek. A tavaly jelentős profilváltást végrehajtó társaság számára az idei a növekedés éve lesz, amiben nagy szerepet szánnak az Organic Mission Zrt. oroszországi térhódításának. A vezérigazgató a Nutex árfolyamának hektikus mozgását a részvényösszevonással kapcsolatos technikai átállással magyarázta. Az árfolyamesésnek nem fundamentális okai vannak - hangsúlyozta -, a részvények fair értékét a 2010-es auditált, konszolidált adatok alapján lehet majd meghatározni. Hozzátette: arra számítanak, hogy részvényeik tőzsdei ára hosszú távon nem marad el a társaság teljesítményétől.
A Nutex kanadai leányvállalata, az Enerex Botanicals Ltd. 2010-ben közel 4 millió CAD árbevételt ért el. A cég megkapta első rendeléseit a Szaud-Arábiai Királyságból. A termékek kiszállítása a következő hetekben várható, a felek a 100 ezer CAD-ot meghaladó értékű üzletet egy hosszú távú együttműködés kezdetének tekintik. Az Enerex ezzel már 11 országba szállít, és az idén további öt országban nyitja meg kereskedelmi képviseletét. A Nutex többségi tulajdonában lévő két budapesti - referenciapatikaként is szolgáló - gyógyszertár a várakozások szerint ugyancsak nyereséggel zárja a tavalyi évet, a két üzlet együttes árbevétele 2010-ben meghaladta a 400 millió forintot - mondta a vezérigazgató.
Az ugyancsak a Nutex többségi tulajdonában lévő Organic Mission (OM) Zrt. tavalyi árbevétele a tulajdonosok várakozása szerint megközelíti az egymilliárd forintot. Az OM hálózati marketing (mlm) cég, ügynökein keresztül közel 40 féle táplálékkiegészítő terméket értékesít (tavaly több mint 500 millió forint jutalékot fizetett ki a cég). Jelenleg Magyarországon, Szlovákiában és Romániában tevékenykedik, közel négyezer hálózati partnere van. Az idén oroszországi bázisát is kiépíti 1,5-2 millió EUR beruházással, indulását májusra tervezi. Ennek eredményeként a társaság az idén a 2010-es magyar árbevétel legalább kétszeresét várja.