Meglepetés született Európában
Regionálisan Spanyolország az Egyesült Királyság és természetesen a német piac húzta fel az adatot. Az első kettőben 10,8 és 14,8 százalékos növekedést mértek, míg a németek egy stabil 3,8 százalékos bővülést tudtak felmutatni. Az olasz és a francia értékesítések viszont 6-11 százalékos csökkenést mutattak.
Összességében az adat biztató, hiszen az autóipar olyan szerteágazó, hogy általában jó indikátor a gazdasági növekedés előrejelzésének tekintetében. Vagyis az adat azt sugallja, hogy tényleg megindult valamiféle növekedés Európában az elmúlt 1-2 hónapban.
Ha pedig az egyes autógyártókat nézzük, akkor nem meglepő, hogy a német és a japán gyártók taroltak. Mind a két ország komoly hozzáadott értékkel gyárt gépkocsikat és a deviza is kedvez nekik. A németeknek a gyenge euró a perifériás országok negatív hatása miatt, míg a japán deviza november óta tendenciózusan gyengül, amelynek beérni látszik a hatása.
A Daimler és a Volkswagen 11, illetve 9,7 százalékkal növelte eladásait, viszont a BMW eladott gépjárműveinek a száma 2,9 százalékkal csökkent. A japán gyártók jelentősen, 0 és 15 százalék közötti mértékben növelték eladásaikat. A Fiat csoport (-9,8%) viszont továbbra is szenved, akárcsak a PSA csoport. A Renault meglepetésre 5 százalékkal növelte eladásait, amiben talán a megnövelt garanciaidő is szerepet játszott - olvasható az Erste Európa Best of kiadványában.