Választ vár a Fidesz a Sanoma Media Budapest vezérigazgatójától
Kocsis Máté egy július 25-i MNO-cikkre hivatkozott, amely szerint június végén egy budai étteremben gyűltek össze egyes magyarországi médiavállalatok vezetői, hogy a reklámadóról egyeztessenek. A találkozón azonban - idézte az említett írást - a sajtóinformációk szerint Szabó György, a Sanoma vezetője "hangos szószólója lett saját ötletének", és arra kérte a résztvevőket, hogy mostantól minden politikai kérdésben a kormány ellenében foglaljanak állást, adjanak nagyobb médiafelületet az ellenzéknek, és részesítsék előnyben a kabinetet érintő negatív híreket. A vállalatvezető javasolta azt is - folytatta a Magyar Nemzet Online cikkének ismertetését a fideszes politikus -, a hirdetési piac szereplői akadályozzák meg, hogy bizonyos médiafelületek hirdetési bevételhez jussanak.
Szabó György nemcsak pénzügyileg szándékozná átrendezni a magyarországi médiapiacot, hanem a választások nyílt befolyásolására is kísérletet tenne az olvasók és a nézők megtévesztésével - értékelte a sajtóhírt a Fidesz kommunikációs igazgatója, hozzátéve: az információk szerint a többi médiavezér - "talán egy kivétellel" - nem volt partner Szabó György elképzeléseihez. Az ügy érdekességének nevezte továbbá, hogy az elmúlt tíz napban semmilyen érdemi cáfolatot nem adott a sanomás vezérigazgató, sőt - mint mondta - "manapság a médiavilágban arról vannak újabb információk", hogy Szabó György öt pontból álló akciótervet készített "a hazai médiavilág pénzügyi és politikai torzítására".
Kocsis Máté mindezek alapján azt kérdezte Szabó Györgytől, igaz-e, hogy a magyarországi médiapiac torzítására készül egy ötpontos akciótervvel. Ha igen, mit tartalmaz ez az öt pont, igaz-e, hogy politikailag is befolyásolni akarja a választásokat, és igaz-e, hogy kiváló kapcsolatot ápol Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon volt miniszterelnökkel - tette fel kérdéseit a Fidesz politikusa. (MTI)