Tenyérbemászó marketing – 5 tipp a mobil keresőmarketinghez

Mára az okostelefonok penetrációja olyan szintet ért el, és ezzel a mobil keresések jelentősége olyan mértékben növekszik, hogy a kérdést nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ez azonban nemcsak azt jelenti, hogy a fogyasztók egyre többet keresnek mobil eszközeikről, hanem azt is, hogy másképp. Mit kell tudni a mobil keresőmarketingről?

A KutatóCentrum adatai* szerint a 18–59 éves internetezők több mint fele rendelkezik okostelefonnal, és ez az arány egyre nő. A keresőmarketinget (Google AdWords) használó vállalkozások döntő része azonban nem gondolkodik azon, hogyan jelenjen meg a mobil keresési találatok környezetében. Valójában fel sem merül bennük a kérdés, hiszen ha egy kulcsszóra hirdetnek, a hirdetés alapértelmezetten minden platformon, így mobiltelefonon is megjelenik. A többség úgy gondolja, ez elég, pedig néhány egyszerű lehetőség kiaknázásával sokkal hatékonyabbá tehető az okostelefonon megjelenő hirdetés. 

 

“Már csak azért is megérné külön foglalkozni az okostelefon felhasználókkal, mert a kampánytapasztalatok azt mutatják, hogy értékes vásárlók. Ahhoz, hogy ki tudjuk használni a mobil keresőmarketingben rejlő lehetőségeket, az első lépés a megfelelő szemlélet kialakítása” – mondta Gál Kristóf, kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.  

 

Kézben tartott marketing – a méret is számít 


A legszembeötlőbb különbség, amiben a mobil keresőmarketing más, az a méret: a találatok kisebb felületen jelennek meg. Az első találati oldal dominálása itt különösen fontos, mert a felhasználók csak ritkán lapoznak tovább.  

„A legértékesebb az első három fizetett találat. Érdemes megszerezni e helyek valamelyikét, mert a mobilon megjelenő találatoknál kevésbé számít a vevőknek, hogy egy találat természetes, vagy fizetett hirdetés” – tanácsolja Gál Kristóf.  

 

Hozzátette: emellett a képernyő méretéből adódóan kereséskor az emberek rövidebb keresőszavakat használnak, hiszen körülményes begépelni egy-egy hosszabb kifejezést. Igaz ugyan, hogy egyre többen kezdik használni a Google hangalapú keresését okostelefonokon, de az még a jövő. 

 

A másik lényeges különbség, hogy a mobil keresés ma jellemzően valamilyen valós idejű problémára fókuszál. Ha például moziműsort keresünk okostelefonon, akkor valószínűbb, hogy a közelben lévő mozik mai műsora érdekel, nem pedig egy 100 kilométerre lévő helyé. Hasonlóan az időpont is lényeges: ha mondjuk valaki reggel keres éttermet, akkor vélhetően asztalt akar foglalni, míg ha este, akkor gyorsan be akar ülni valahová. 

Ha egy vállalkozás mindezekre tekintettel állítja be a hirdetés paramétereit, akkor nagyobb az esélye a sikerre. 

 

5 mobil keresőmarketing tipp Gál Kristóftól 


1. Legyen mobilra optimalizált weboldala  

Ez a legfontosabb dolog, amit figyelembe kell venni, ez azonban nem azt jelenti, hogy a meglévő honlap jól néz ki a mobilon! Aki mobilon keres, az konkrét megoldást vár, és lehetőleg azonnal, nem szerencsés hosszú szövegekkel, sok kattintással untatni. A lényeget kell elmondani, és a lehető legkevesebb mellébeszéléssel, azonnal megoldást kínálni. Ha nem mobilbarát a weboldalunk, és a hirdetésre kattintó fogyasztónak csalódást, vagy egyenesen bosszúságot okoznánk, inkább érdemes a desktopra koncentrálni. 

 

2. Hozzon létre mobilpreferált hirdetést  

Az AdWords-ben kiválaszthatjuk, hogy az általunk alkalmazott hirdetésváltozatok közül melyek jelenjenek meg kifejezetten a mobil eszközökről érkező keresések környezetében. Így kifejezetten mobiltelefonra optimalizált hirdetést hozhatunk létre.  

 

A keresőszavak megadásakor gondoljunk arra, hogy valószínűleg a közelben keres a problémájára megoldást a vevő. Írjunk kulcsszó-variációkat a város vagy a kerület számának megadásával, például „pizzéria IV. kerület”, „kozmetika Győr”. Emellett a mobiltelefonon megjelenő hirdetésben adjuk a vevő kezébe a megoldást, mondjuk el világosan, mit kell tenni: hívás, foglalás, bejelentkezés, jegyrendelés és így tovább. 

 

3. A hirdetés legyen összhangban a céloldallal 

A honlap, ahová a hirdetésre kattintva érkezik a felhasználó, legyen összhangban magával a hirdetéssel. Okostelefonon konkrét problémára keres megoldást a felhasználó, és nem érdekli más. Ebben az okostelefonon történő keresés jelentősen eltér a megszokottól, mert míg egy PC-n való kereséskor könnyen el lehet téríteni az eredeti szándéktól a felhasználót, a mobiltelefon esetében nem. Ha a vevő nem azt kapja, amit keresett, egyszerűen továbbáll. 

 

4. Állítson be kattintható telefonszámot 

Ha a telefonos kapcsolatfelvétel segíti az eladást, akkor kézenfekvő megoldás kattintható telefonszámot megadni a hirdetésben. A hirdetés megjelenését be lehet állítani úgy, hogy a telefonszám csak abban az időszakban, akkor jelenjen meg, amikor azt szeretnénk, például munkaidőben. Ezzel a felesleges elégedetlenségnek elejét lehet venni azzal, hogy csak akkor jelenítjük meg a hirdetésben, amikor valóban elérhetőek vagyunk a megadott számon. Egy fodrászat, étterem vagy egy fogorvosi rendelő esetén ez nagyon hatékony lehet. 

 

5. Állítsunk be kattintható címet 

Az úgynevezett helybővítmények esetén meg lehet adni a vállalkozás címét, amely megjelenik a keresőben egy, a címhez vezető útvonalterv linkjével is. Így egyenesen a vállalkozásunkhoz tudjuk vezetni az érdeklődőket. Különösen hasznos lehet ez a megoldás az üzlethelyiséggel, irodával rendelkező vállalkozásoknál, vagy például a látogatott turisztikai desztinációkban. 

 

Csak a mobil nem elég a versenyelőnyhöz 


„Ma az juthat versenyelőnyhöz, aki minden platformon hatékonyan jelen van a keresőhirdetéssel, és figyelembe veszi a fogyasztói élményt jelentősen javító finomságokat. A keresőmarketingen belül a mobil jelentősége egyre nő. Néhány alapelv megértésével azonban – mint a méret miatti törvényszerűségek, a valósidejűség és a lokalitás –, valamint egy kis kreativitással könnyen eredményesek lehetünk” – mondta Gál Kristóf.

Megnyílt az 55. nemzetközi filmfesztivál Karlovy Varyban

Az Emil Zátopek legendás csehszlovák olimpiai bajnok távfutó életéről készült, David Ondrícek rendezte Zátopek című új cseh film bemutatásával pénteken este a nyugat-csehországi Karlovy Varyban megnyílt az 55. nemzetközi filmfesztivál, Kelet-Európa egyetlen A-kategóriás filmszemléje.
2021. 08. 21. 02:00
Megosztás:

Átadták a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál díjait

Átadták a 15. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál (KAFF) díjait szombaton a kecskeméti Hírös Agórában.
2021. 08. 16. 02:00
Megosztás:

E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását

Miután tavaly bemutatkozott az e-sportok világában, az Erste Csoport a League of Legends Európa-bajnoksággal (LEC) kötött partnerségének második fejezetét ünnepli. A Jung von Matt SPORTS humoros kampányfilmjének segítségével a bankcsoport az e-sportokat övező témák közül a legtöbb vitát kiváltó kérdést választotta ki. Azzal foglalkozik, hogy az e-sport igazi sportnak számít, vagy sem, valamint bemutatja a játékosközösség erre adott reakcióját. Az LEC Summer Splithez köthető kampány augusztus 13-án rajtol a Rájátszással egy időben, és az augusztus 29-ei döntőig látható lesz a közösségi médiában és az LEC Livestream csatornán.
2021. 08. 14. 13:00
Megosztás:

A TikTok már a világ legnépszerűbb videós mobilapplikációja

Pontosan 660 millió 120 ezer letöltéssel büszkélkedhetett a TikTok az elmúlt esztendőben, de még a TikTok Lite-ot is csaknem 142 milliónyian helyezték el mobiljukon. A siker egyik fő titka, hogy a platform a felhasználóknak új, szórakoztatóbb és hatékonyabb alternatívát kínál az online tartalommegosztásra rövid zenés videók megosztásával. Kiegészítő, vonzó funkciókkal bárki könnyedén készíthet magáról felvételeket: ötletes, humoros, szórakoztató miniklipeket, melyek egycsapásra akár világhírnevet is hozhatnak bárki számára.
2021. 08. 12. 08:30
Megosztás:

Mit jelent a magyarok számára a közösségi média?

A hosszan elnyúló járvány időszakában rendkívül gyorsan helyeződtek át személyes kapcsolataink az online térbe – és kizárólag oda. Bár a magyarok 10 éve viszonylag aktívan használják a közösségi médiát és a lakosság csupán 3%-a1 nem használ efféle platformokat, a világjárvány alatt a magyarok több mint háromötöde (63%) szerint a közösségi média jelentette a létfontosságú kapcsolatot számukra. A Kaspersky megbízásából készült kutatás fényt derít arra, hogy melyek a leggyakrabban használt platformok, mi a közösségi média szerepe és hatása a magyarok életére.
2021. 08. 11. 05:00
Megosztás:

Már az idén megdőlhet a világjárvány előtti reklámköltésrekord

A 11,2 százalékkal bővülő reklámpiacot az e-kereskedelem és az online videók hajtják. A reklámköltés 2021-ben 6 százalékkal haladja meg a járvány előtti csúcsot. A digitális reklámok részesedése eléri az 58 százalékot az idén, szemben a 2019-es 48 százalékkal. A reklámköltések bővülése középtávon is robosztus maradhat.
2021. 07. 28. 03:00
Megosztás:

Lesz negyedik hullám vagy nem?

Több, mint másfél évig voltunk bezárva az otthonainkban, és a világ, amit előtte éltünk, mostanra teljesen megváltozott. Viszont most jobban, mint ezelőtt bármikor - szeretnénk újra elkezdeni élni az életünket. Folyamatosan arról olvashatunk, hogy a delta variáns egyre gyorsabban terjed, és reménykedünk, hogy az a negyedik hullám vagy gyorsan véget érjen, vagy meg se történjen.
2021. 07. 24. 10:00
Megosztás:

Igencsak rögös lehet az út, ha podcast adásban éri jogsérelem cégünket

Különösen nehéz helyzetben találhatja magát az a vállalat, amely egy podcast adásban hamis állítások miatt jogsérelmet szenved el. Ugyanis igencsak problémás lehet a helyreigazítás kérése, hiszen egy podcast nem minden esetben sajtótermék, így a tartalom közzététele sem minősül mindig médiaszolgáltatásnak – mutat rá az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás.
2021. 07. 23. 02:00
Megosztás:

Sorozat készül Hunyadi Jánosról

Európa megmentőjéről, Hunyadi Jánosról készül korábban sosem látott nemzetközi léptékű tíz részes tévésorozat külföldi partnerekkel, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és a TV2 közreműködésével.
2021. 07. 18. 07:00
Megosztás:

Két új közigazgatási szaklap indul az NMHH támogatásával

Egy magyar és egy nemzetközi, elsősorban a visegrádi országok szerzőinek munkájából merítő digitális folyóirat is elindult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatásával. Mindkét lap a közigazgatásról szóló színvonalas szakmai párbeszédet tűzte ki céljául.
2021. 07. 13. 02:00
Megosztás:

Idén is pályázhatnak műszaki fejlesztésekre a közösségi rádiók és tévék

Százhúsz millió forintos kerettel hirdette meg az idei műszaki fejlesztésekre szóló pályázatot közösségi televízióknak és rádióknak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, az első fordulóra augusztus 5-ig lehet jelentkezni, döntött e heti ülésén a testület. Tizenegy közösségi televízió és rádió működési és üzemeltetési költségéhez is hozzájárult a grémium, emellett véglegesített egy kalocsai és egy dunaföldvári frekvenciapályázatot.
2021. 07. 07. 21:30
Megosztás:

1,5 millió megtekintést ért el két hét alatt az UNICEF Magyarország TikTok netes bántalmazás elleni kampánya

Hatalmas érdeklődés övezi a fiatalok körében az UNICEF Magyarország cyberbullying elleni új kampányát. A szervezet június 18-án, az online bántalmazás elleni világnapon indította el kezdeményezését a TikTokon. Az azóta eltelt napokban a #sértőhangok megjelöléssel ellátott videós tartalmak több, mint 1.5 millió megtekintést eredményeztek, 400 felé közelít a hangsáv használatával született videók száma és több, mint 5,700 TikTok felhasználó kezdte már el követni a világnapra létrehozott @unicefhungary profilt.
2021. 07. 06. 16:00
Megosztás:

Így tudhatjuk meg, milyen szolgáltatás áll az emelt díjas számok mögött

Minden hírközlési szolgáltatónak jogszabályi kötelezettsége vezetni az emelt díjas telefon- és sms-szolgáltatásainak hiteles és naprakész listáját, felelős fogyasztóként pedig két egyszerű kereséssel előzetesen ellenőrizhetjük ezeket a számokat – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Ezen kívül eleve le is tiltathatjuk a szolgáltatónknál az ilyen típusú hívások, sms-ek indítását a kellemetlen meglepetések és a „számlasokk” elkerülésére.
2021. 07. 04. 07:00
Megosztás:

Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács

Pályázható lesz a Budapest 105,9 MHz, valamint öt vidéki városi helyi rádiós frekvencia – döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A magyar testület jelzésére a cseh társhatóság bírságot rótt ki az AMC szolgáltatójára.
2021. 07. 02. 10:30
Megosztás:

NMHH: pályázható lesz a Budapest 105,9 MHz és öt vidéki helyi rádiós frekvencia

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése alapján pályázható lesz a Budapest 105,9 MHz, és öt vidéki városi helyi rádiós frekvencia.
2021. 07. 01. 07:00
Megosztás:

Az uniós átlagnál több magyarnak van közösségi oldala

Kiemelkedően magas, 87 százalékos a magyar internethasználóknál a közösségi oldalakon résztvevők aránya, ami 22 százalékponttal több az uniós átlagnál - tájékoztatta a magyar háztartások infokommunikációseszköz-használatáról szóló elemzése alapján a Központi Statisztika Hivatal (KSH) szerdán az MTI-t.
2021. 07. 01. 03:30
Megosztás:

Őrizetbe vették az Apple Daily lap egyik vezércikkíróját

Őrizetbe vették az Apple Daily hongkongi lap egyik vezércikkíróját a város repülőterén vasárnap este, amint éppen elhagyni készült a különleges közigazgatású kínai területet - adta hírül internetes kiadásában a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.
2021. 06. 28. 07:30
Megosztás:

Jegybevételi rekorddal nyitott ez a mozifilm

Bemutatásának másfél éves halasztgatása után a Halálos iramban 9. című film jegybevételi rekorddal nyitott, 70 millió dollárt forgalmazott az észak-amerikai mozikban járványidőszakban.
2021. 06. 28. 00:05
Megosztás:

Elfogadta egy gyöngyösi frekvenciapályázat tervezetét az NMHH

Elfogadta egy gyöngyösi frekvenciapályázat tervezetét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület emellett elvégezte egy pápai frekvenciapályázat alaki vizsgálatát, és döntött négy vidéki pályázati eljárás nyerteséről is.
2021. 06. 24. 10:30
Megosztás:

Magyar animációt is díjaztak az Annecy-i Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon

Mostoha Marcell Avant (Előre) című rövid, rajzos animációját is díjazták a szombaton zárult Annecy-i Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon.
2021. 06. 21. 02:00
Megosztás: