Nőtt a legnagyobb cseh sörgyár nyeresége tavaly
A sörgyár bevétele két százalékkal csökkent, 13,249 milliárd koronát tett ki. A pilseni Prazdroj részesedése a csehországi sörpiacon mintegy 45 százalék. Az előző pénzügyi évben a sörgyár nyeresége 3,481 milliárd koronát tett ki. A Prazdroj csoport legismertebb sörmárkái a Pilsner Urquell, a Gambrinus, a Velkopopovicky Kozel és a Radegast.
Korábbi közlés szerint 2013-ban a csoport a hazai és külföldi piacokon - mintegy 50 országba szállítanak sört - 9,7 millió hektoliter sört adott el, két százalékkal kevesebbet, mint 2012-ben. Ugyanakkor a sörkivitel tavaly öt százalékkal nőtt, 1,114 millió hektoliterre. A legnagyobb érdeklődés a Pilsner Urquell iránt van, amelynek eladása tavaly 4 százalékkal emelkedett. A legtöbbet Nagy-Britanniában, Olaszországban, Finnországban, Fehéroroszországban és Bulgáriában adtak el.
"Egyre nő az érdeklődés a Velkopopovicky Kozel iránt is. Tavaly már 30 országban árulták, eladása 6 százalékkal emelkedett" - mutat rá a lap. A Prazdroj csoport három sörgyára - Pilsen, Nosovice, Velké Popovice - mintegy kétezer embernek ad munkát közvetlenül, a beszállító cégeknél pedig további 22 ezernek. (MTI)