RTL: a reklámadó változtatásának célja tévétársaságuk ellehetetlenítése
A társaság az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: "szinte tudni lehetett, hogy ha az eredetileg elfogadott törvényt nem sikerül úgy megfogalmazni, hogy az ezt a célt elérje, azt azon nyomban módosítani fogják és még inkább az RTL-re szabják". Szerintük mindez egyértelmű beismerése annak, amit a társaság hetek óta állított: a törvénynek semmi köze az arányos közteherviseléshez vagy a kereskedelmi televíziók műsoraihoz.
Szerintük a törvény célja mostantól még világosabb, ne maradjon olyan jelentős médium az országban, amelyet a hatalom nem tud befolyásolni. "Hogy célját elérje, azoktól az eszközöktől sem riad vissza, hogy korlátozza a szabad versenyt, a piacgazdaságot és a sajtószabadságot" - olvasható közleményükben.
A reklámadóról szóló törvény június 11-én fogadta el a Ház. L. Simon László most a többi közt azzal a céllal változtatna a jogszabályon, hogy korlátozza az adóalap csökkentésének lehetőségét az idén. Erre javaslata értelmében csak akkor lenne mód, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Az indoklás szerint a módosítás figyelemmel van arra, nem kizárt, hogy egyes adózóknak "kreatív” ügyletekkel negatív lett a társasági adóalapjuk.