Óriási szponzori szerződést kötött az Adidas a Manchester Uniteddel
A sportszergyártó vállalat becslései szerint 1,5 milliárd font árbevételt érhet el a következő 10 évben a Manchesterhez kapcsolódó tárgyak értékesítéséből. Amennyiben ez tényleg megvalósul, akkor akár komoly nyeresége is származhat az Adidasnak ebből a kapcsolatból. Az Adidas csoportszintű bruttó eredményhányada (a közvetlen költségek levonása utáni eredményhányad) 50% körül alakult az idei első negyedévben és a 2013-as év egészében is.
Ennél viszont magasabb érték jellemző a szponzorált csapatokhoz kapcsolódó tárgyak esetében, amire szüksége is lesz az Adidasnak, ugyanis az 50%-os marzs csak a szponzoráció költségeit fedezné, és nem tenne lehetővé jelentős profit realizálását. A most aláírt évi 75 millió fontos megállapodás relatív értelemben is jelentős, hiszen a Real, a Chelsea és az Arsenal is csak évi 30 millió fontot kap. A szerződés jelentős összege miatt a megállapodás mindenképpen kockázatos, ugyanakkor a befektetők egyelőre pozitívan állnak hozzá, ahogy azt a tegnapi árfolyam reakció is mutatta - olvasható az Erste Európa Best of kiadványában.