Erőteljes növekedést mutat az Online Kiskereskedelmi Index

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora az év első hat hónapjában, együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41%-a – derül ki a GKI Digital – Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei harmadik felméréséből.

Az év második negyedévében szinte minden szektor esetében a bővülés volt a jellemző. A melegebb idővel együtt érkező szezonális hatások mellett a rendszeres (pl. ballagás, gyereknap, nyaralások előkészületei), illetve az egyszeri (foci-VB) események, ünnepek jelentősen növelték a webáruházak forgalmát és ezáltal növelték optimizmusukat. Az üzleti lehetőségek és a gazdasági környezet megítélése a választási időszak okozta bizonytalanság elmúlásával, illetve a bevételek növekedésével együtt kedvezően alakult. Míg a hagyományos kiskereskedelem szereplőinek tapasztalatait, várakozásait mérő GKI index csökkenést mutat az előző negyedévre vonatkozóan, addig az OKI index 14 ponttal emelkedett.

 

 
Visszaesés után erőteljes növekedés
 
A hat szektor* forgalma az év második negyedévében (április-május-június) 35 milliárd forint volt, melyből a legnagyobb arányban ismét a műszaki szektor büszkélkedhet 11,1 milliárd forintos forgalommal. Az első negyedévhez képest ugyanakkor az otthon, kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 69%-os emelkedéssel. Az év végi ünnepi szezontól az idei évben legkevésbé függő műszaki szektor a teljes évben várható forgalmának közel felét (47%) érte el az első félévben, igaz ebben nagy szerepe volt a foci-VB kapcsán megélénkülő, elsősorban műszaki cikkekre irányuló keresletnek.
 
Az első negyedéves visszaesés után a második negyedévben ismét erőteljes forgalom-növekedés volt tapasztalható a játék- és ajándékértékesítés területén, valamint a könyvszektorban. Összességében, negyedéves alapon vizsgálva, a második legnagyobb bővülést elérve a játék és kultúra szektor webáruházai 46%-kal több forgalmat realizáltak az év második három hónapjában, mint az első negyedévben. (4,9 Mrd Ft-tal szemben 7,0 Mrd Ft-ot).

 

 
*A vizsgált 6 szektor: Műszaki cikk / Számítástechnika / Játék és kultúra / Ruházat-sport és divat-kiegészítők / Szépség-Egészség /Otthon-Kert
 
Minél több, annál jobb
 
A kutatás során többek között arra voltunk kíváncsiak, hogy a különböző, fogyasztói elérést növelő eszközök közül melyeket milyen arányban használják gyakran az online áruházak, illetve tapasztalataik szerint az egyes megoldásokon keresztül milyen konverzió érhető el.
 
A vizsgált 8 megoldás közül a 6 szektor esetében átlagosan 5 vagy 6 félét használnak együttesen az áruházak. Az egyes megoldások esetében tapasztalt magas arányok jól mutatják, hogy a fogyasztók elérése kulcsfontosságú, ezért minél több felületen igyekeznek a boltok megosztani kínálatukat. A leggyakrabban használt megoldás az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét, illetve a fizetett, elsősorban Google alapú hirdetés. Kiemelt szerephez jut még a közösségi profil üzemeltetése, a hírlevél-küldés és keresőoptimalizálás is.

 

 

A mobil hirdetések és a banner hirdetések használata már kisebb mértékben jellemző, akárcsak a közösségi oldalakon fizetett hirdetések alkalmazása.
 
Maradjunk az ár-összehasonlító oldalakon és kezdjünk el hirdetni mobilon
 
Az egyes marketingeszközök nagymértékben különböznek egymástól mind árban, mind a megoldás által elérhető felhasználók/vásárlók számában. Ahhoz, hogy megfelelő módon tudják összeállítani a webáruházak a számukra optimális hirdetési csomagot, ismerni kell az egyes megoldások által elérhető felhasználó, illetve az azokból kikerülő fogyasztók hozzávetőleges számát. Ebben segít a konverziós mutató, mely az egyes csatornák esetében jelentős különbségeket jelez, segítve ezzel a webáruházak marketing jellegű döntéseit.
 
Az ár-összehasonlító oldalak esetében a használat aránya már jelenleg is magas és várhatóan így is fog maradni, hiszen az egyes lehetőségek között ez a csatorna képes a második legmagasabb konverziós rátát elérni az OKI kutatás 6 szektorában szereplő webboltok tapasztalata alapján. Érdekes ugyanakkor, hogy míg a mobilhirdetések a legritkábban használt felületet jelentik egyelőre, ez a megoldás képes az általunk vizsgáltak közül a legmagasabb konverziós rátát elérni. Mindez azt jelzi, hogy a jövőben várhatóan a boltok is elindulnak ebbe az irányba, hiszen egységnyi költés mellett ez a hirdetési forma arányaiban az egyik legmagasabb vásárlásszám elérésére képes.

 

XRP árfolyam-előrejelzés: Mennyi XRP-re lenne szüksége a nyugdíjhoz 2028-ra?

A Ripple (XRP) korábban hatalmas nyereségeket hozott, több befektetőt is kriptomilliomossá téve, mielőtt az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (SEC) keresetet indított ellene.
2025. 05. 24. 23:00
Megosztás:

Shiba Inu 80%-os mélyrepülésben: érdemes most beszállni a mémcoinba?

A Shiba Inu token (SHIB) egykoron szinte példátlan árfolyam-emelkedést produkált, ám azóta hosszú lejtmenetben van. Több mint 80%-os visszaesés után sok befektető azon töpreng: vajon most jött el a tökéletes beszállási pont?
2025. 05. 24. 22:00
Megosztás:

Simicskó István törvényjavaslatban kezdeményezi, hogy legyen hagyományos pénztár is a boltokban

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) frakcióvezetője törvénymódosítási javaslatban kezdeményezi, hogy a négyszáz négyzetméter feletti alapterülettel rendelkező kereskedelmi egységeknek legalább egy, ember által működtetett pénztárat kelljen biztosítani a vásárlók részére.
2025. 05. 24. 21:00
Megosztás:

Gyermekbarát fül-orr-gégészeti endoszkóppal gazdagodott a pécsi gyerekklinika

Különleges fül-orr-gégészeti endoszkópot vásárolt a Pécsi Tudományegyetem (PTE) Klinikai Központ (KK) Gyermekgyógyászati Klinika fül-orr-gégészeti osztálya az Országos Jótékonysági Vadásztársaság (OJV) adományából - közölte a baranyai felsőoktatási intézmény az MTI-vel.
2025. 05. 24. 20:00
Megosztás:

Tovább erősödik a BYD pozíciója a magyarországi újautó-piacon

Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle - új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
2025. 05. 24. 19:00
Megosztás:

A legjobb külföldi online játékok Magyarországon a Casinostrider-től

A Külföldi online kaszinók egyre népszerűbbek a magyar játékosok körében. Gyakran sokkal több játékot kínálnak különböző kategóriákban, beleértve a legújabb címeket is, kiváló bónuszrendszerrel rendelkeznek, és minden csatornán szakképzett ügyfélszolgálatot biztosítanak.
2025. 05. 24. 18:00
Megosztás:

Festmény, mint befektetés: Keserü Ilona megrázó erejű képe 48 millió forintért kelt el

A magyar kortárs művészet ünnepévé alakult a Virág Judit Galéria tavaszi aukciója: élénk licitek repkedtek egész este a teltházas teremben.
2025. 05. 24. 17:00
Megosztás:

Donald Trump: jelen állás szerint júniustól életbe lép az ötven százalékos vám az EU-ból érkező termékekre

Júniustól életbe lép az 50 százalékos vám az Európai Unióból az Egyesült Államokba érkező áruk után a jelen állás szerint – jelentette ki Donald Trump elnök pénteken a Fehér Házban.
2025. 05. 24. 16:00
Megosztás:

Intézményi Bitcoin-vihar készül? A Bitwise és UTXO szerint 2026-ra forradalom jön

Jön a nagy intézményi bevonulás és befektetési hullám a Bitcoinba? A kriptovilág eddig is megszokta a volatilitást, de ami a következő években jöhet, az teljesen új korszakot nyithat a Bitcoin történetében.
2025. 05. 24. 14:00
Megosztás:

A TRON új szintre lép: globális fizetési terjeszkedés a Bridge partnerséggel: stabilcoin forradalom?

Stabilcoin forradalom a fejlődő piacokon? A TRON Network újabb mérföldkőhöz érkezett. A május 23-án Genfből bejelentett partnerség a Bridge platformmal (amely a Stripe ökoszisztéma része) nemcsak egy technológiai fejlesztés, hanem egy stratégiai lépés a globális fizetési infrastruktúra megerősítése felé.
2025. 05. 24. 13:00
Megosztás:

Miben különbözik egy weboldal Domain Authority és Domain Rating mutatója? A DA vagy a DR fontosabb SEO esetén?

A Domain Authority (DA) és a Domain Rating (DR) két különböző SEO-mutató, amelyeket két különböző cég – Moz (DA) és Ahrefs (DR) – fejlesztett ki. Noha mindkettő arra szolgál, hogy megbecsülje egy weboldal tekintélyét vagy „erejét” a keresőmotorok szemében, különböző számítási módszertannal dolgoznak, ezért eltérő értékeket is adhatnak ugyanarra a domainre.
2025. 05. 24. 12:00
Megosztás:

Felére csökkent két év alatt az otthonteremtésre kifizetett vissza nem térítendő támogatások összege

A „városi” CSOK 2024-es kivezetését követően a Falusi CSOK maradt az egyetlen vissza nem térítendő otthonteremtési támogatási forma. Fülöp Norbert Attila, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint ennek tudható be, hogy a CSOK-ra kifizetett támogatási összege a 2022-es 113 milliárd forintról 2024-re 49,2 milliárd forintra csökkent, ami 56 százalékos visszaesés.
2025. 05. 24. 11:00
Megosztás:

Itt robbantak be igazán a lakásárak – Meddig tarthat a száguldás?

A 2015 óta eltelt tíz évben éves átlagban közel 15 százalékos lakásár-emelkedés volt mérhető Magyarországon. Az elmúlt fél évben viszont az erős kereslet hatására ennél is nagyobb emelkedést láthattunk a hirdetési árakban, ami mögött elsősorban a befektetési célú vásárlások erősödése állt. A zenga.hu kínálati adatai megerősítik, hogy a mostani fellendülés rendkívül hirtelen történt, bizonyos megyékben 6 hónap is elég volt a 15 százalékos drágulás eléréséhez. A befektetői kereslet mérséklődésével a fő kérdés, hogy meddig tart ki a lendület, és merre mehetnek tovább a lakásárak az előttünk álló évben.
2025. 05. 24. 10:00
Megosztás:

Nagyobb ütemben nő az elektronikus aláírások száma

Az elmúlt évhez képest nagyobb ütemben nő az elektronikus aláírások száma, az idén az első négy hónapban a Microsec annyi új elektronikus aláíró tanúsítványt bocsátott ki, mint tavaly összesen.
2025. 05. 24. 09:00
Megosztás:

Nyílt levéllel fordultak a világ versenyhatóságai a légiforgalmi szektor szereplőihez

Nyílt levélben hívta fel a légiközlekedési szektor szereplőinek figyelmét a megfelelő zöld kommunikáció fontosságára a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi hálózat (ICPEN). A levél – melyet többek között a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is aláírt – több alapelvet is meghatároz a zöld állításokat tartalmazó kereskedelmi kommunikáció kialakításához.
2025. 05. 24. 08:00
Megosztás:

Volt jegybankelnök: A 382 ezres nettó sokkal reálisabb képet ad a keresetekről

Bod Péter Ákos közgazdász, a Magyar Nemzeti Bank korábbi elnöke a KSH legfrissebb kereseti adatairól írt elemzést az Mfor-ra.
2025. 05. 24. 07:00
Megosztás:

Hatalmas árcsökkentés az ALDI-ban! Siess!

A vásárlók igényeihez és a piaci környezethez igazodva újabb szakaszához érkezik az ALDI árcsökkentési akciója: a kiskereskedelmi lánc üzleteiben a háztartási tisztítószerek, higiéniai cikkek és szépségápolási termékek is jelentős árengedménnyel, egyes árucikkek akár 35%-kal olcsóbban lesznek elérhetők. Az intézkedés célja, hogy a vásárlók a mindennapi szükségleteiket ne csupán egy helyen, hanem mostantól még kedvezőbb áron tudják beszerezni.
2025. 05. 24. 06:00
Megosztás:

Új befizetési lehetőségeket kínál a gazdálkodóknak a Magyar Államkincstár

A Magyar Államkincstár új befizetési lehetőségeket kínál a gazdálkodóknak, hogy csökkenthessék a számlaterheiket – közölte a Magyar Államkincstár pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 24. 05:00
Megosztás:

Fahulladékgyűjtő és -feldolgozó telephelyet nyitott az Egger csoport

Megnyílt Budapest XVII. kerületében több mint 5 hektáron az osztrák Egger csoport első magyarországi fahulladék-újrahasznosítási gyűjtőtelepe - közölte a tiroli központú vállalat az MTI-vel pénteken.
2025. 05. 24. 04:00
Megosztás:

Lehetséges legyőzni egy online játékteret?

Sokak fejében legalább egyszer felmerül a gondolat: mi lenne, ha most nyernék egy nagyot? Egy jól sikerült pörgetés, egy szokatlanul kedvező leosztás, egy ösztönös tipp a ruletten – és máris megszületik a remény: „Lehet, hogy ez most az én pillanatom.”
2025. 05. 24. 03:00
Megosztás: