Autókölcsönzés? - Ma már teljesen más, mint volt!
A Europcar 20 éve van jelen a magyarországi autókölcsönző piacon. A cég több átalakuláson ment keresztül, ezalatt az idő alatt folyamatosan fejlesztette, bővítette szolgáltatásainak körét.
Az egykor 750 autóval rendelkező vállalat mára már Magyarország legnagyobb autókölcsönzőjévé nőtte ki magát. Az elmúlt 20 évben a cég 9550 autót vásárolt és 8656-ot adott el. Flottájában jelenleg 900 autót találhatunk, ami a versenytársakhoz képest igen jelentős járműparknak bizonyul, hiszen hazánk második legnagyobb autókölcsönzőjénél közel 40 %-kal több autóval rendelkezik – mondta el Mag. Szabó Atilla.
Átalakult az autókölcsönzői piac
A válság, a piaci trendek, a városfejlesztési tendenciák nagyban befolyásolták az autókölcsönzők piacát is.A 2008-as gazdasági válság a piac teljes átalakulását eredményezte. Hatására szűkült és egyben tisztult is a piac. Kikoptak az olcsó, kisszámú gépjárművel rendelkező kölcsönzők, és azok a magánszemélyek is visszavonultak, akik bérbe adták saját autóikat. Az átalakulás eredményeképp megerősödött a fennmaradó szolgáltatók közötti árverseny, a differenciálódás egyre nagyobb mértékeket öltött. Ezektől a tendenciáktól a Europcar sem tudta magát függetleníteni, ezért folyamatosan reagálnia kellett és kell az újonnan felmerülő elvárásokra.
Céges ügyfelek vették át a magánbérlők helyét
Jelentős változás tapasztalható az ügyfélkör összetételében. A kereslet oldalán szinte teljesen eltűntek a magánbérlők, helyüket a nagyvállalati ügyfelek vették át, akik költséghatékonysági szempontokat figyelembe véve a céges flotta fenntartása helyett a flottabérletet választották, melynek keretén belül számos előnyhöz juthatnak.
Megduplázódott a külföldiek aránya
Az elmúlt 20 évben bérlők tekintetében megduplázott a külföldiek aránya. Ezt a cég magyarországi ügyvezetője azzal magyarázta, hogy az ügyfelek minden esetben olyan szolgáltatást választanak, amelyek európai színvonalúak, és megfelelnek a kor igényeinek. A franciaországi anyavállalat magyarországi képviselete pedig a több évtizedes tradíciót hivatott képviselni.
Minőségi változások - Ügyfélközpontúság
Magyarország vezető autókölcsönzőjének életében ezek a folyamatok egy minőségi változást indítottak el. A vállalat és a vezetői számára világossá vált, hogy csak akkor tudnak fennmaradni és bővülni, ha a korábban megkezdett gyakorlatot tovább folytatják és az ügyfélközpontú kiszolgálásra koncentrálnak. „Nincs olyan kérés, amit ne teljesítenénk, hiszen számunkra a legfontosabb a bérlő elégedettsége. Ezt bizonyítja az elmúlt húsz évben 2900 különböző ügyféllel kötött 370 000 szerződés is.” - mondta Mag. Szabó Atilla.
Az ügyfél-elégedettséget a rugalmasságon túl a folyamatos megújulás is szolgálja. Ezért Európában egyedülálló módon, minden bérautónak szériafelszereltsége a kötelező elemeken túl (elsősegélydoboz, izzókészlet, elakadásjelző, pótkerék, láthatósági mellény) az esernyő, amely az útja során mindenhova elkíséri az utast, ahol a bérelt autó védelmét már nem tudja élvezni. Az extra szolgáltatások körének folyamatos bővítése is jelentősen hozzájárult a cég vezető pozíciójának kialakulásához, megerősítéséhez. Ilyen extraszolgáltatások például a bérelhető GPS, babakocsi, gyerekülés és tetőcsomagtartó. Mag. Szabó Atilla az extrákon túl kiemelte, hogy az autók átlagéletkora jelenleg 285 nap, amely maradéktalan biztonságot nyújt az ügyfelek számára.
A Europcar csapata nagy hangsúlyt fektet a 21. századi technológiák minél átfogóbb és megfelelőbb alkalmazására. Épp ezért az online foglalási rendszerét is folyamatosan fejleszti. A cég fontosnak tartja, hogy az ügyfeleknek minél kevesebb időt kelljen a foglalások lebonyolításával tölteni, hiszen az internet korszakában az átláthatóság, érthetőség egyre fontosabbá válik, amelyeket az egyszerű, könnyen érhető piktogramos megjelenések tesznek lehetővé.
„Kis piaci prognózis”
A fejlődés, az ügyféligények változása, a piaci szereplők átalakulása olyan folyamat, amely sohasem fejeződik be, így a Europcar életében is folyamatos marad a megújulásra való törekvés. Mag. Szabó Atilla a jövőt illetően így nyilatkozott: „A car to go szolgáltatás egyre inkább meg fog erősödni Magyarországon is. A városfejlesztési tervek egyre inkább arra sarkallják a lakosságot, hogy az autót csak akkor használják, amikor ténylegesen szükség van rá.” A cég ügyvezetője úgy véli, felértékelődik az autókölcsönzők szerepe, hiszen az autózással, gépjárműhasználattal járó kellemetlenségeket és költségeket a kölcsönzők átveszik a bérlőktől, így nekik csak az autózás adta szabadság kihasználásával kell törődniük.