A Magyar Posta Zrt. állásfoglalása a GKI tanulmányára
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2014.10.20-án közölt Online értékesítés kontra Magyar Posta című írásában, amelyet eljuttatott a sajtó számára is - több megalapozatlan állítást tett. A Magyar Posta számára készített felmérések alapján kijelenthető, hogy a GKI tanulmányában megfogalmazott ügyfélvélemény nem megalapozott.
Ezt támasztják alá az alábbi tények:
- A Magyar Posta Zrt. a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán 32.2%-kos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag.
- A Magyar Posta 2010 és 2013 között a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak számát megduplázta. 2014 tavaszán az online áruházakkal való szerződésállományát tekintve a Magyar Posta kiugróan javította pozícióját, ezzel jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató.
- A Magyar Posta 2012. évhez képest 2013-ban 27 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát.
- 2013-ban a Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma csaknem 11,5 millió darab volt, ami több mint 10 százalékos emelkedést jelent a 2012-es évhez képest.
- A Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére várhatóan 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizál.
- Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával, ezt is jelzi, hogy a Magyar Posta 2013-ban 11.5 millió darab csomagküldeményt kezelt, ebből a megalapozott panaszok száma 1800 darab volt (hivatalosan auditált adat), amely a teljes volumen 0.016 százaléka.
- A Magyar Posta Zrt. a piacon egyedülálló módon, a piaci igényekhez igazodva négyféle csomagátvételi lehetőséget biztosít az ügyfelek számára (házhoz kézbesítés, postahelyi átvétel, MOL PostaPonton történő átvétel, csomagautomatán keresztül történő kézbesítés).
- A Magyar Posta Zrt. a nemzetközi irányokat követve, a hazai futárcégek közül elsőként, a forgalmas budapesti csomópontokon és a nagyobb vidéki városokban csomagautomatákat állított üzembe. Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig a Magyar Posta tovább bővíti csomaguatomata hálózatát, így a jelenleg üzemelő harmincöt automata mellé év végéig további tizenötöt telepít forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre. Továbbá év végére már nemcsak a megrendelt csomagok átvételére lesz lehetőség, hanem csomagfeladásra is. A Magyar Posta által üzemeltetett csomagautomatáknál lehetőség van a bankkártyás fizetésre is. Az automatában található bankkártya elfogadó terminál valamennyi chipes és mágnes csíkos VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro vagy American Express bankkártyát kezeli. A Magyar Posta tehát minden piaci szereplőt megelőzve vezette be ezt az innovatív megoldást.
Magyar Posta Zrt.