Most érdemes reklám nélküli marketinggel csábítani

Nem a nyár a leggyengébb láncszem a toborzók szempontjából. A munkáltatói márkaépítéssel és toborzás támogatással foglalkozó BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb. Ehhez viszont ismerni kell, mi működik jól a közösségi hasábokon.

Számos cég tekinti a közösségi médiát a print média puszta lenyomatának. Ennek megfelelően, ha új pozíciót akar hirdetni, akkor a már bevált printes sablonokat ülteti át a Facebook vagy a LinkedIn hasábjaira. Pedig itt egész más megközelítésre van szükség. „Olyan vonzó tartalmat kell generálni, ami a céget észrevétlenül eladja, miközben az oldalakat működtető keresőmotorok és az egyéni ajánlások és továbbkattintások kedvencévé is válik. Ehhez viszont 2 dolgot kell részleteiben ismerni, a közösségi média működésének algoritmusát és a cég által felépített sztorit” – mondja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. 
 
A technikát illetően konkrét szaktudásra van szükség. Ismerni kell például a Google, a Facebook vagy a LinkedIn folyamatosan változó eszközkészletét és szabályait, melyek egyre inkább olyan tartalmak létrehozását ösztönzik, amelyeket az emberek megosztanak, továbbküldenek, interaktív módon kezelnek. A közösségi média algoritmusai többek között a képek és filmek megjelentetését, a látogatók bevonását és az interakciót ösztönzik, vagyis messze túllépnek a lineáris, alacsony színvonalú tartalmon. Az ún. gazdag tartalom megléte, az oldalra mutató linkek mennyisége és az oldal előélete alapján a keresőmotorok jó eséllyel előre  sorolják az adott cég által létrehozott információt. 
 
„A tartalmat illetően is le kell azzal számolni, hogy a közösségi médiát statikus, egysíkú eszköznek tekintsük. Különösen azoknál a pozícióknál, ahova kevesen jelentkeznek, vonzó, izgalmas, megosztható egyedi tartalmat kell létrehozni. Ez olyan mint a hús a hamburgerben: bár a többi, vagyis a buci, a zöldségek, a szósz meg a sült krumpli is fontos, de ezek csak a körítést adják. A lényeg a húsban rejlik. Nem baj, ha a tartalmat nem lehet közvetlenül konkrét, aktuális állásajánlathoz kötni. Merni kell különbözni a versenytársaktól, és még akkor is vállalni kell az aktív média jelenlétet, ha a konkurrencia eközben folyamatosan hirdet. Olyan tartalmat érdemes létrehozni, amely a 4 alapfunkció közül - tanítás, inspirálás, szórakoztatás vagy meggyőzés - legalább egyet betölt” – mondta Hadi László.
 
A TMP Worldwide tavalyi angliai felmérése szerint az álláskeresők 29%-a először a közösségi média oldalain keresi az álláslehetőségeket. Különösen a vállalati hierarchia felső harmadához tartozó pozíciók esetében a hiteles és vonzó vállalati “sztori” vált az elsődleges vonzerővé. “A jó hír az, hogy az emberek nyáron is böngészik a netet. Az embereket a strandon is érdeklik a sztorik, a hírek, ehhez pedig a szükséges eszközt, legyen szó okostelefonról vagy tabletről, rendre magukkal is viszik. A hétköznapihoz képest tehát így sokkal nyugodtabb körülmények között lehet hozzájuk szólni” – véli a TMP Worldwide ügynökséglánchoz tartozó BrandJob ügyvezetője. 
 
A toborzási szakemberek szerint a nyárnak és a közösségi média tartalom alapú használatának van még egy óriási előnye. Különösen a forráshiányos pozíciók esetében, vagyis ahol várhatóan kevés a jelentkező, a hagyományos aktív keresés zsákutcába fut. Tradicionálisan a passzív álláskeresők megtalálása a fejvadászok dolga, márpedig a telefonos direkt megkeresések eredményessége nyáron korlátozott. Olyan helyzeteket kell létrehozni, hogy az illető saját maga tekintse érdekesnek a céget és izgalmasnak egy ottani állás lehetőséget. A passzív keresőket avval lehet átbillenteni, ha érdekeset látnak, miközben nem is feltétlenül lehet egyből látni, valójában álláslehetőségről szól a tartalom. Ezért tekinthető az aktív közösségi médiás jelenlét a direkt keresés alternatívájának.  

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

„Mindehhez a humor önmagában nem elég.  Fel kell tudni kelteni azt a bizonyos „aha” érzést, ami átbillenti az embert, hogy kimondja: „jé, itt még én is szívesen dolgoznék”. Az ilyen jellegű tartalom középpontjába nem a vonzó csomag vagy a kulturált körülmények ígérete kell hogy kerüljön. Mindenki az elvárások megfogalmazásában akar különbözni, miközben főleg az Y generációt nem ez izgatja. Olyan tartalmat kell létrehozni, amelyben az illető magára ismer és rájön, hogy az adott cég, az adott pozíció pont neki való. A cikk, az összeállítás, a kutatás vagy a játék azt kell hogy sugallja,  miért érdemes annál a cégnél vagy abban a pozícióban dolgozni. Ez lesz az igazi mágnes, nem pedig a „vonzó csomag” ígérete” – mondta Hadi László.

Minden második munkavállaló a szabadsága alatt is dolgozik

A magyar munkavállalók gyakran a szabadságuk alatt sem tudják teljes mértékben letenni a munkahelyi teendőket és ennek nemcsak egyéni, hanem sokszor szervezeti okai is vannak. Tízből két megkérdezett dolgozó ugyanis arról számolt be, hogy egyáltalán nincs kidolgozott helyettesítési rendszer a munkahelyén, ezért saját módszereikkel igyekeznek megoldani ezeket a helyzeteket. Tízből öt munkavállaló kisebb problémákat jelzett, tízből három pedig elégedett volt ezen a téren – derül ki a Profession.hu friss, reprezentatív felméréséből.
2025. 08. 20. 05:00
Megosztás:

Mit mondanak a legfrissebb kutatások? A magyarok és a tűzijáték: hagyomány, közösség, élmény

A tűzijáték évtizedek óta része a magyar ünnepeknek – augusztus 20-án a Duna fölött, szilveszterkor a városi égbolton, falunapokon, kisebb-nagyobb rendezvényeken. Bár a közelmúltban a nyilvános vita leginkább annak korlátozásáról és a zavaró hatásokról szólt, a legfrissebb kutatásokból világosan kiderül: a magyarok jelentős része továbbra is szereti a fényjátékot, támogatja és érzelmileg kötődik ehhez a látványos hagyományhoz.
2025. 08. 20. 04:00
Megosztás:

Otthon Start Programiroda: 4200 új budapesti lakás fejlesztése indulhat hónapokon belül

Négyezerkétszáz új budapesti lakás fejlesztése indulhat hónapokon belül - tájékoztatta a Miniszterelnökség Otthon Start Programirodája hétfőn az MTI-t.
2025. 08. 20. 03:00
Megosztás:

Ha Gmail-t használsz, akkor légy résen, mert veszélyben vagy!

A világ egyik legnépszerűbb e-mail szolgáltatása, a Gmail, több mint 1,8 milliárd felhasználót szolgál ki nap mint nap. Bár kényelmes, gyors és sok funkcióval rendelkezik, nem szabad elfelejteni, hogy a biztonsági kockázatok mindenkit érinthetnek. Egy óvatlan kattintás, rosszul megválasztott jelszó vagy figyelmetlen adatkezelés komoly következményekkel járhat.
2025. 08. 20. 02:00
Megosztás:

Ha 1954-1985 között születtél, akkor komoly bajban vagy!

Cikkünk egy olyan komoly kockázatra szeretné felhívni a figyelmet, amely kifejezetten a férfiakat érinti. Ugyanakkor tisztában vagyunk vele, hogy a legtöbb férfi mellett ott áll egy szerető társ, aki aggódik érte, ezért a hölgyekhez is szólunk: óvják párjuk egészségét, hiszen az utóbbi években jelentősen megnőtt a prosztatarák előfordulása! A legnagyobb veszély abban rejlik, hogy a betegség korai szakaszában teljesen tünetmentes, és csak rendszeres szűrővizsgálatokkal ismerhető fel.
2025. 08. 20. 01:00
Megosztás:

Jöhet a Dogecoin ETF?

A Dogecoin ($DOGE) kissé visszaesett az elmúlt napokban, azonban a korrekció egyelőre nem indított komolyabb eladási hullámot. A befektetők továbbra is bíznak a világ első és legnagyobb mém érméjében, és nemrég még egy okkal bővült a bizakodást alátámasztó tényezők listája.
2025. 08. 20. 00:01
Megosztás:

Új lendület az alapításokban, de a cégszámcsökkenés még nem állt meg

Új alapítási hullám érte el a cégvilágot júliusban, mégis tart a hosszú távú zsugorodás. A fogyasztás erősödik, de a termelő szektorok gyengélkedése gátat szab a kilábalásnak.
2025. 08. 19. 23:00
Megosztás:

Miért kínálnak a Frumzi-hoz hasonló platformok kriptovalutát fizetési módként

A digitális fizetési módszerek forradalma gyökeresen átalakította az online szórakoztatási iparágat. A kriptovaluták integrációja az entertainment platformokba már nem tekinthető újdonságnak, hanem az iparági standard részévé vált.
2025. 08. 19. 22:00
Megosztás:

Mikor érdemes nekifutni az ingatlaneladásnak? Milyen változást hoz az Otthon Start az ingatlanpiacon?

Az ingatlanpiacon jellemzőek a különböző ciklusok, azaz a keresleti és kínálati piac váltakozik, és nem mindegy, hogy egy ingatlan eladója mikor vág bele az értékesítésbe. De mikor érdemes? Az Otthon Start indulása elhozza ezt az időszakot? És meddig tart? Mit mond a szakember?
2025. 08. 19. 21:00
Megosztás:

Alig nőttek a Home Depot eladásai

Az amerikai barkácsáruház-lánc az idei második negyedévben 1%-kal tudta csak növelni az összehasonlítható bevételét.
2025. 08. 19. 20:00
Megosztás:

A jövő irodája a legjobb budapesti lokációban

A modern irodai munka világa folyamatosan változásban van: ma már nem elegendő egy jól megközelíthető iroda. Egyre fontosabbá válik a dolgozók egészségét és komfortját támogató környezet, amelynek tökéletes eszköze lehet az irodai ergonómia. Ha mindezt mégis sikerül párosítani a tökéletes lokációval, úgy szinte garantált az állandó fejlődés és vállalati sikerek elérése.
2025. 08. 19. 19:00
Megosztás:

Amikor a HÉV túl zsúfolt: taxival ment haza a nyugdíjból élő influenszer

Egy hét alatt külföldi divatesemény, fesztiválmunka és váratlan hétköznapi kiadások is komoly próbatétel elé állították a K&H örök aktív kampányának résztvevőit. A „nyugdíjból túlélni” kihívás újabb eseménysorozata megmutatta, hogy nem a nagy költekezések, hanem a mindennapok apró kiadásai jelentenek valódi veszélyt a pénztárcára.
2025. 08. 19. 18:00
Megosztás:

Újabb jelentős mérföldkő a Széchenyi Kártya Programban

A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének erősítéséhez és a gazdasági növekedés ösztönzéséhez, ebben kiemelt szerepet játszik, hogy a beruházási hitelek kamatszintje a Demján Sándor Program 2024 novemberi indulása óta két lépcsőben 5-ről évi 3 százalékra csökkent. A kormány intézkedéseinek hatására a Széchenyi Kártyához kapcsolódó kezelési költség, kamat- és díjtámogatások kifizetéseinek összege idén elérte a 100 milliárd forintot.
2025. 08. 19. 17:00
Megosztás:

A geopolitikai enyhülés ellenére folytatódhat az arany áremelkedése

Az arany árára hat a geopolitikai feszültség. Természetesen a most folyó orosz-ukrán háború lezárására irányuló erőfeszítések is befolyásolják az arany árát.
2025. 08. 19. 16:00
Megosztás:

Szezonális az építőipar megtorpanása, továbbra is félig tele a pohár

Első pillantásra ellentmondásos képet mutatnak a KSH által közzétett júniusi építőipari adatok, de a Mapei szerint ezek pontosan tükrözik a piac kettősségét: miközben rövid távon a szezonális tényezők határozzák meg a teljesítményt, például a nyári szabadságok és a kivárás, hosszabb távon erősödő bizalom és élénkülő aktivitás figyelhető meg.
2025. 08. 19. 15:00
Megosztás:

Miért válassz selyem párnahuzatot?

A reggeli készülődés sok nő számára nem más, mint egy őrült rohanás, ahol minden egyes perc számít. A tükörbe nézve gyűrött arc, kusza haj fogad, egy gyors sminket is jó lenne feldobni, a többi teendőről nem is beszélve - a nap indulása így hamar stresszessé válik. Néhány apró változtatással azonban jelentősen csökkenthetjük a reggeli káoszt, javíthatjuk a megjelenésünket anélkül, hogy extra időt vagy pénzt fordítanánk magunkra.
2025. 08. 19. 14:00
Megosztás:

Újabb tárgyalások a béke érdekében

A vártnál jobb hangulatban zajlott tegnap az egyeztetés az amerikai elnök, az ukrán elnök, Európa vezetői és a NATO főtitkár között.
2025. 08. 19. 13:00
Megosztás:

Újabb tárgyalások a béke érdekében

A vártnál jobb hangulatban zajlott tegnap az egyeztetés az amerikai elnök, az ukrán elnök, Európa vezetői és a NATO főtitkár között.
2025. 08. 19. 13:00
Megosztás:

Csökkentek a fejlett piaci kötvényhozamok

A siker nélkül végződő Trump – Putyin találkozó után, a Trump- Zelenszkíj találkozó és a FED Jackson Hole-i találkozója előtt tegnap végül alig változtak a hozamok a fejlett gazdaságok kötvénypiacain.
2025. 08. 19. 12:00
Megosztás:

Vegyesen zártak az európai tőzsdék

Vegyesen zártak tegnap a főbb európai tőzsdék. A piacot a Trump-Zelenszkij találkozó eredménye foglalkoztatta leginkább, amelyre azonban csak az európai zárást követően került sor.
2025. 08. 19. 11:00
Megosztás: