Kínai piacra lépést tervez a Cellum
A konferencia mobilfizetéssel foglalkozó szekciójában tartott előadásában Kóka János arról beszélt, hogy az ázsiai piacokon a mobiltranzakciók terén a felhasználói élmény mellett a biztonság a legfontosabb kérdés. A Cellum vezérigazgatója a kínai közönségnek először ezen a konferencián mutatta be a cég ún. white-label (márkázható) mobiltárcáját, amit a helyi igényekre szabva fognak értékesíteni és elérhető lesz mind komplett, kulcsrakész szolgáltatásként, mind moduláris formában. Ezen kívül Kóka János bemutatta a Cellum Plug and Pay szolgáltatáscsomagját is, aminek segítségével a kereskedők mobilapplikációi kártyás fizetési funkcióval bővíthetők. A konferencián komoly érdeklődés fogadta a cég Split Secret (eltört titok) nevű szabadalmaztatott, biztonságos kártyatár- és tokenizációs technológiáját, ami stabilan nulla százalékos visszaélési rátával büszkélkedhet.
A piac kapcsán Kóka János, a Cellum Global elnök-vezérigazgatója elmondta: „Kína a mobilkereskedelem szempontjából páratlan lehetőségeket rejt a Cellum számára: nemcsak a világ legnagyobb gazdasága a vásárlóerő alapján, hanem itt van a legtöbb internet-felhasználó is, akik csak a külföldi webshopokban éves szinten összesen több mint 60 milliárd dollárt költenek el. Kína e-kereskedelmi piaca pár éven belül nagyobb lesz, mint az amerikai, brit, japán és francia társai együttvéve. A középosztály növekedésével pedig 2020-ra a 3G-képes vagy annál fejlettebb okostelefont használók száma elérheti az 1,2 milliárdot. Az e-kereskedelmi tranzakciók közel 50%-át már most mobiltelefonról indítják. A piacot az Alipay és a Tenpay uralja, de a Cellum bőven lát lehetőséget kiszolgálni a pénzintézeteket, készülékgyártókat és távközlési cégeket márkázható mobiltárca-szolgáltatásokkal, valamint a kereskedőket beépíthető fizetési modulokkal.”
A fejlesztőcég kínai piacra szánt, a Cellum Mobile Next platformra épülő szolgáltatásai 2016-ban jelennek meg, ehhez PCI-DSS megfelelőségű helyi infrastruktúrát létesít.