Svédországban már a karácsonyi ajándékokat is robot csomagolja
„Az ABB-vel való együttműködésünk és YuMi a két fél technológia iránti lelkesedésére vezethető vissza” – mondja Mia Lund Hanusek, a svédországi Media Markt marketing igazgatója. „Az ajándékok becsomagolásában segédkező YuMi-t azért választottuk a reklámkampány főszereplőjének, hogy vásárlóink számára emlékezetes legyen, hogy nálunk vásároltak. A robot szerepeltetése arra is kiváló alkalmat teremt, hogy bemutassuk, mit tudnak a legújabb generációs robotok.”
YuMi, melynek neve a „you” and „me”, a te és én szavakból jött létre, az ember és a robotok közötti együttműködés többéves kutatómunkájának eredményeit testesíti meg. Az ABB együttműködő kétkarú robotja rugalmas kezekkel (megfogó szerkezetekkel) és csúcstechnológiájú robotvezérléssel rendelkezik. A robotot apró alkatrészek összeszereléséhez fejlesztették ki. Beépített biztonsági jellemzőinek köszönhetően a robot érzékelni tudja, ha neki ütközik valaminek, vagy valami az útjába kerül, ezért biztonsági kerítés nélkül is üzemeltethető.
„YuMi-val az együttműködő robotok új korszaka veszi kezdetét, egy olyan korszak, amelyben emberek és robotok együtt dolgoznak ugyanazon a feladaton” – mondja Joakim Rosenqvist, az ABB Robotika értékesítési igazgatója. “Nagyszerű érzés, hogy a legújabb technológiai fejlesztéseinkkel magunk is formálhatjuk ezt az új korszakot, és a Media Markttal karöltve bemutathatjuk a korszak egyik előfutárát, YuMi-t.”
Az ABB (www.abb.com) a világ vezető vállalata az energetika és az automatizálás területén. Korszerű megoldásaival lehetővé teszi a közüzemi szolgáltató, ipari, szállítmányozási és infrastruktúra-kezelő ügyfeleinek, hogy növeljék termelékenységüket, miközben csökkentik a környezeti ártalmakat. Az ABB csoport a világ közel 100 országában van jelen, és kb. 140.000 alkalmazottat foglalkoztat. Magyarországi vállalata, az ABB Kft. 1991-ben alakult, és azóta az egyik vezető szállítóként van jelen a hazai közmű-, valamint energiaszektorban.