Amway: Új lendületben a közvetlen értékesítés
Az 1959 óta működő Amway jelenleg a világ legnagyobb és egyik legismertebb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata. A cég 1,5 millió üzleti vállalkozóval világszerte több mint 100 országban van jelen, 2015-ben 9,5 milliárd USD forgalmat ért el globális szinten. A cég elsőként Magyarországon kezdte meg kelet-európai terjeszkedését 25 évvel ezelőtt.
Az Amway rövid idő alatt itthon is a piac meghatározó szereplőjévé vált és maradt a mai napig. „Az Amway Hungária árbevétele 2015-ben megközelítette az 5 milliárd forintot. Az elmúlt 25 év sikere megerősít bennünket abban, hogy a közvetlen értékesítés és az Amway a folyamatosan átalakuló kereskedelmi környezetben is hosszú távú, stabil értéket képvisel a fogyasztók számára” – mondta el Gárdus Péter, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója a vállalat jubileumi sajtóbeszélgetésén.
Az Amway Hungária 1991-ben 15 termékkel lépett a hazai piacra. A cég ma már 460 terméket forgalmaz, portfoliója rendkívül széles: lefedi az otthonápolás (AMWAY Home), a szépségápolás és a színes kozmetikumok (ARTISTRY, SATINIQUE), a tartós fogyasztási cikkek (eSpring, iCook) és az egészség (NUTRILITE) területét. Hazánkban a legkeresettebbek a NUTRILITE vitaminok (32%), valamint a kezdetek óta nagy népszerűségnek örvendő otthonápolási termékek (22%).
Az Amway-nek a régióban 5 raktárközpontja van, ebből az egyik 2007 óta Budapesten működik. A kontinens egyik legmodernebb technológiájával felszerelt raktára 7 országot - Magyarországon kívül Horvátországot, Szlovéniát, Romániát, Ausztriát, Olaszországot és Bulgáriát - szolgál ki. A hazai központból 2015-ben összesen 750.000 csomagot, ezekben 9 millió terméket szállítottak ki a régió országaiba.
Az Amway Hungáriával jelenleg 30 000 termékforgalmazó áll kapcsolatban. Összetételüket tekintve hazánkban közel egyenlő arányban képviseltetik magukat a nők és férfiak, a legtöbben Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Győrben, Nyíregyházán, Kecskeméten és Székesfehérváron foglalkoznak a márka termékeinek értékesítésével. „Bár Globális Vállalkozói Jelentés című kutatásunk szerint továbbra is stabil a vállalkozási kedv Magyarországon, sokakat az induláshoz szükséges kezdőtőke hiánya tart vissza attól, hogy saját lábra álljon. Éppen ezért népszerű a közvetlen értékesítés: kis befektetéssel, kortól, nemtől függetlenül az ország bármely pontján elindítható, ezért is kiemelkedően stabil a népszerűsége, immár 25 éve” – tette hozzá Gárdus Péter, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója, aki jelenleg a Közvetlen Értékesítők Szövetségének (DSA) elnöki pozícióját is betölti.