3 ok, hogy miért ne dőlj be a Pokémon Go-nak
Legalábbis egyelőre nem. A játék jelenlegi formája csak ártana az üzletnek. A közösségi média és marketing pár havonta rukkol elő újabb és újabb világmegváltónak kikiáltott jelenségekkel, amelyek közül noha egy pár tényleg felér az ígérettel, a legtöbbjük szétesik, eladásra kerül, vagy szimplán feledésbe merül. A csillogó-villogó marketing újításokra hamar ráugranak azok a vállalkozások, amelyek ki akarnak tűnni a középmezőnyből. Ez működhet is, amennyiben ennek megvalósítására stabil marketing stratégia és egy elkötelezett csapat áll rendelkezésre, azonban a legtöbb esetben egy túl kézenfekvő megoldás hosszú távon megbosszulhatja magát. Nézzük, mi az a három fő ok, ami erre enged következtetni:
A szenzáció értéke nem ér fel egy alapos stratégiával
Tekintet nélkül arra, mekkora a vállalkozás, a marketing stratégia megléte alapvető feltétele a rövid és hosszú távú sikernek. Egy valamire való ügyfélkapcsolat kiépítéséhez meg kell határozni, hogy ki is a potenciális ügyfél, és meg kell tervezni, hogy hogyan lehet őt elérni. Ez kifejezetten aktuális manapság, amikor is egyre nehezebb kitűnni a közegből. Ezen felül a marketing stratégia elővetíti az üzleti sikerhez vezető utat, és segít képet kapni olyan alapvető elemekről, mind az értékesítési siker, az ügyfélmegtartás, vagy a termékfejlesztés. Az viszont, ha az éppen aktuális trend meglovaglásával próbáljuk megspórolni a marketing stratégia létrehozásához szükséges időt és munkát, nem sok jóhoz vezet. Hiszen egy olyan alkalmazás, mint a Pokémon GO képes arra, hogy pillanatnyi hírnevet szerezzen az üzletnek, viszont arra kicsi az esély, hogy helyettesítse a hosszú távú, tartalommarketingbe való befektetést.
A hangsúly nem a döntő fontosságú feladatokra kerül
Amíg azzal foglalkozunk, hogy mi épp a legmenőbb alkalmazás, a megbízható marketing alapjai sajnos háttérbe szorulhatnak. Ha nem hagyunk elég erőforrást ezekre az alapvető feladatokra, akkor pórul járhatunk. Nem kell sok idő ahhoz, hogy a Pokémon GO-t is megcsapja a tegnap szele, és akkor a tartalommarketinget előnyben részesítő vállalkozók többek közt a SEO-ból, a bizalomból, és az értékes tartalomból eredő előnyök segítségével könnyedén előzhetnek. Gary Vaynerchuk social media szakértő szerint főként a kisvállalkozások hoznak okos döntést azzal, ha nem hagyják elterelni a figyelmet a fontos dolgokról.
A Pokémon GO az ügyfelek figyelmét is eltereli
Még túl fiatal a játék ahhoz, hogy meggyőző adatokat kapjunk a Pokémon GO és az üzleti növekedés közti potenciális összefüggésről, de ha megnézzük az app egy alapvető jellemzőjét, akkor láthatjuk, hogy miféle hatásai lehetnek a vállalkozásodra. A felhasználók ahhoz, hogy elkapjanak egy Pokémont, a-ból b-be mozognak, szóval így ideiglenesen növelhető az üzlethelyiséged forgalma. Arra viszont nincs garancia, hogy az így betévedő ügyfelek ott is maradjanak, sőt inkább esélyes, hogy az odavezető játék annyira lefoglalja őket, hogy mennek is tovább dolguk végeztével.
A fent említettekkel megegyeznek a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Networking International tapasztalatai is: „Jobban teszed, ha a tiszavirág életű app-csodák kiaknázása helyett arra koncentrálsz, hogy a vállalkozásod egy erős marketing stratégiával megtámogatva biztos lábakon álljon – mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője - Emellett a networkingen alapuló üzleti modell és a bizalmi kapcsolatok kialakítása hosszú távon sokkal kifizetődőbb, mint a rendelkezésre álló források egy átmeneti hisztériába való fektetése. Ahogyan arról a BNI legsikeresebb tagjai is tanúskodhatnak, az igazi sikerhez nem kiskapukon és könnyített megoldásokon, hanem kemény munkán és valódi értékteremtésen keresztül vezet az út.”