Ezekre figyeljen szülőként karácsonyi vásárláskor

Tízből kilenc szülő tisztában van a gyermekeknek szánt játékokon feltüntetett jelölések jelentésével, ám csak minden második esetben kerül az előírásoknak megfelelő, biztonságos termék a kosárba. Vásárláskor egyébként leginkább az áru összetételét, az ajánlott életkort és a forgalmazót nézzük meg, elektromos játékok esetében pedig minden második szülő helyben ellenőrzi a csatlakozókat is – derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. A cég fogyasztóvédelmi referense a biztonságos vásárlás 7 legfontosabb tanácsát is összegyűjtötte.

Ezekre figyeljen szülőként karácsonyi vásárláskor

A játékpiac legforgalmasabb időszakában különösen fontos, hogy a vásárlók biztonságos, a vonatkozó szabályoknak megfelelő termékeket vásároljanak. „Ezek a játékok a CE (Conformité Européenne) jelöléssel vannak ellátva, ezért ha megbízható árut keresnek a szülők, mindenképpen figyeljék ezt a jelzést a csomagoláson” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. „A friss kutatásunkból kiderült, hogy tízből kilenc szülő tisztában van a CE jelzés fontosságával, ennek ellenére csak tízből ketten keresnek ezzel fémjelzett játékokat, pedig legalább olyan fontos a felnőttek tudatossága, mint a gyártóké és a forgalmazóké.” A családok kétharmadában anyuka, apuka és a gyermek közösen dönti el, hogy mi legyen az új szerzemény, az alábbi fontossági szempontok figyelembevételével: milyen a játék összetétele, mi az ajánlott életkor és ki a forgalmazó, elektromos játékok esetében pedig elengedhetetlen, hogy legyen lehetőség a csatlakozók ellenőrzésére vásárlás előtt.

Boltból vagy webáruházból? Lényeg, hogy magyar legyen

A megkérdezettek 60 százaléka vásárol hagyományos játéküzletben vagy hazai webáruházban. „Külföldről szinte egyik válaszadónk sem rendel játékot, ami nagyfokú tudatosságra vall részükről. A kereskedelem megkívánja a vevőtől, hogy mérlegeljen, és biztonságosabb, könnyen elérhető helyen vásároljon – ezt pedig a hazai játékáruházakban tudják legegyszerűbben megtenni” – tette hozzá Gyaraki Dávid. Ugyan általában nem minőségi kifogás miatt, de online és bolti beszerzéskor egyaránt előfordulhat, hogy a termék nem felel meg az előzetes elvárásoknak, ilyenkor a szülők 40 százaléka személyesen, az üzletben szereti intézni a visszavételt, 52 százaléka pedig az elállásról szóló nyilatkozattal együtt visszaküldi a feladónak a csomagot. „Majdhogy minden tizedik vásárló pedig inkább beletörődik a rossz vételbe, mintsem reklamáljon, ám még ennél is többen (58%) nem tudják, hogy internetes vásárlás esetén a kézhezvételtől számított 14 napig lehet indoklás nélkül visszaküldeni önköltségen a terméket” – árulta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.Közel minden válaszadó a lehető legkörültekintőbb játékvásárlás mellett tette le a voksát, minden második szülő egy-egy rossz tapasztalatot követően még alaposabban megvizsgálja a választott terméket. Ha azonban végül mégis kiderül, hogy a játék például balesetveszélyes, nem hezitálnak: azonnal visszaviszik, szélsőséges esetben pedig kidobják az árut – ilyen rossz tapasztalata azonban csupán a megkérdezettek egyharmadának volt már.


A REGIO JÁTÉK fogyasztóvédelmi referensének legfontosabb tanácsai játékvásárlás esetén:

  1. Elemes játékok: vegyük figyelembe, hogy a gyári csomagolásba általában próba elemeket tesz a gyártó, a vásárlás után érdemes tartósabb elemre cserélni.  Amikor megvettük az elemes játékot, figyeljünk rá, hogy a csavarral rögzített elemtartó doboz csavarja ne lazuljon ki, időnként húzzuk meg.
  2. Társasjátékok: a gyártói ajánlást az életkorra vonatkozóan vegyük figyelembe, hiba lehet, hogy a kicsi testvér is odaül társasozni, és elkapja a kisméretű dobókockát vagy bábot, ami fulladásveszélyt jelenthet. A csomagoláson jelölve van a 0-3 éves korig tiltás, vagyis hogy a játék 3 éves kor alatti gyereknek nem való.
  3. Funkcionális játékok (pl. hintaló, gyerekhinta): játék közben a szülő semmiképpen ne távolodjon el karnyújtásnyinál nagyobb távolságra gyermekétől.
  4. Játék babakocsik: igaz, hogy a babakocsi sokszor élethű másolata a valódi babakocsiknak, mégsem lehet bele kisállatot vagy kisgyermeket tenni, mert teherbírása nem megfelelő, és sérülés keletkezhet, például a gyermekre borulhat a babakocsi.
  5. Kreatív készletek: a termék doboza jelzi a termék tartalmát, így a szülő meg tudja ítélni a kreatív készlet nehézségi fokát. Bár a játéküzletek által forgalmazott gyurmákra és festékekre igaz, hogy nem tartalmaznak az egészségre ártalmas anyagot, ettől függetlenül ügyeljünk rá, hogy szembe, szájba ne kerüljenek, mert nem alkalmasak étkezési célra.
  6. Hintaló: a gyermek lábának le kell érni róla a biztonságos használathoz. Ha nem ér le a lába, és túlhajtja a gyermek a hintalovat, leborulhat róla. Figyeljünk, hogy az éles sarkoktól távol legyen a játék. A vásárlás során a szülő mérje fel a helyes nyeregmagasságot.
  7. Puzzle: vásárlása 2 éves kortól jellemző, akkor még nagyobb darabokkal, amely a kicsik szín- és formavilágának megfelel. A nagyobb gyermekeknek nagyobb darabszámú és kis darabokból álló kirakós vásárolható már. Itt is figyeljük a gyártó korcsoport ajánlását, mert magáról a képről nem állapítható meg mindig a puzzle nehézségi foka.

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Allianz: Történelmi mélypontra süllyedtek a hajózási veszteségek

Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. Az elmúlt tíz évben 50 százalékkal csökkent az összveszteség. A hajózási incidensek száma (2703) az előző évhez viszonyítva csökkent.A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid–19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. A hajók nem megfelelő karbantartása további kárigényekhez vezethet.A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek. Sok a tűzeset és a tengereken eltűnt rakomány.A dél-kínai, az indokínai, az indonéz és a Fülöp-szigeteki tengeri régió vezet a veszteségek terén.
2021. 08. 23. 22:00
Megosztás:

Egyre többen veszik online az iskolaszereket

Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
2021. 08. 21. 10:00
Megosztás:

Nagyot nőtt Magyarország tengeri forgalma

Majd 20 százalékkal nőtt a Magyarországra tengeri fuvarozással érkező konténeres áruforgalom 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elemzése szerint a forgalom 64 százaléka import volt, az áruk főként Távol-Keletről, a dél-európai kikötőkön keresztül – elsősorban nyersanyagként a feldolgozóiparba – érkeztek Magyarországra. A késztermékek ugyanakkor többnyire közúti fuvarozásban, kisebb részt vasúton hagyják el az országot.
2021. 08. 17. 08:00
Megosztás:

Csökkent az euróövezet külkereskedelmi többlete júniusban

Júniusban a bázishatás miatt nagyot nőtt az euróövezet és az EU külkereskedelmi áruforgalma az előző évihez képest, a kereskedelmi mérleg többlete azonban kisebb lett az egy évvel korábbinál
2021. 08. 16. 07:00
Megosztás:

Jégkrémeket von ki a forgalomból a Spar

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hatféle Milka márkájú jégkrémet von ki a forgalomból, mert azok egyik összetevője etilén-oxiddal szennyezett - közölte a Spar a honlapján.
2021. 08. 14. 12:00
Megosztás:

Az elmúlt 10 évben nem adtak el ennyi gépjármű-abroncsot Magyarországon

A magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 2021 első fél évében 14,5 százalékkal növekedett gyártói oldalon 2020 azonos időszakához képest, ami jelentős fellendülésnek számít, különösen az előző évi 7 százalékos csökkenéshez képest - közölte a Continental Hungaria Kft. csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 13. 05:30
Megosztás:

Segíti a magyar vállalkozásokat az eMAG

Elindult csütörtökön az Értékesíts hazait az eMAG-on!, az online kereskedő a programjával a magyarországi kisvállalkozások és egyéni vállalkozók tevékenységét támogatja a Gazdasági Versenyhivatallal májusban kötött megállapodás részeként - közölte az eMAG csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 12. 18:00
Megosztás:

Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?

A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél fontosabbá vált a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vásárlás. Az e-kereskedelemben soha nem látott eredményeket hozott a karantén-bumm: 2021 júniusában az online költések volumene 95 százalékkal meghaladta 2019 ugyanezen időszakában mért értéket. Habár egyelőre nem látjuk tisztán, mit tartogat a poszt-COVID időszak az e-kereskedelem számára, a webáruházak akkor járnak a legjobban, ha folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek biztosítani a járvány alatt szerzett vásárlói bázisuk hosszú távú hűségét. Fizetési opciók, feliratkozás, mobiloptimalizálás - a Stylers Group szakértői 5 pontban gyűjtötték össze a legfontosabb tennivalókat, melyekkel az e-kereskedők továbbra is hasíthatnak.
2021. 08. 12. 14:00
Megosztás:

Munkaerőhiány fogja vissza az e-kereskedelmet

A munkaerőhiány visszafogja az e-kereskedelmet, sok webshopnak le kell állítania az online hirdetéseket, mert nem tudnák kiszolgálni a megnövekedett keresletet. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, ahol jó munkakörülményeket és fizetést tudnak biztosítani, ott most is képesek képzett szakembereket felvenni a céghez, de az új toborzás a megtartás lett. Mint fogalmazott, minden eddiginél fontosabbá vált a munkaszervezés, a legtöbben ugyanis nem ismerik fel, hogy milyen nagy munka és költség új embert találni egy adott pozícióba.
2021. 08. 10. 21:00
Megosztás:

680 millió euró volt a júniusi exporttöbblet

Júniusban az export euróban számított értéke 21,9, az importé 23,7 százalékkal volt nagyobb, mint egy évvel korábban. A külkereskedelmi mérlegtöbblet 680 millió euró volt, 2 millió euróval több a tavaly júniusinál - közölte pénteken első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 06. 17:00
Megosztás:

Rekordszintre nőtt az amerikai külkereskedelmi mérleg hiánya

Rekordszintre emelkedett az Egyesült Államok külkereskedelmi mérlegének hiánya júniusban, mivel meglódították az importot a vállalatok azon erőfeszítései, hogy feltöltsék készleteiket az erőteljes fogyasztói kereslet kielégítéséhez.
2021. 08. 06. 06:30
Megosztás:

Évtizedes sikerszéria az agrár-külkereskedelemben – de lehet még javítani

A 2010 óta szárnyaló magyar agrár-külkereskedelem impozáns számai rendkívül jól mutatnak ugyan, de néhány vetélytárs, illetve referenciaország teljesítményével összehasonlítva már árnyaltabb a kép – derül ki az OTP Agrár szakértőinek legutóbbi elemzéséből. Mint írják: fel kell építeni a nagyobb hozzáadott értékű hazai termékek márkáit és piacait.
2021. 08. 05. 23:00
Megosztás:

Váratlanul megnőttek a német gyáripar megrendelései

A várakozásokat jóval meghaladó mértékben emelkedtek júniusban a gyáripari megrendelések Németországban, elsősorban a belföldi megrendelések fellendülésének köszönhetően a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
2021. 08. 05. 16:00
Megosztás:

Az építőanyag-forgalmazók többségénél talált jogsértést a fogyasztóvédelem

Július elejétől a fogyasztóvédelem is bekapcsolódott az építőipari alapanyagok piacán tapasztalható visszás jelenségek fokozott vizsgálatába. A hatóság a helyszíni ellenőrzések első négy hetében a forgalmazók 61 százalékánál tárt fel jogsértést - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtöki közleményében Schanda Tamás.
2021. 08. 05. 11:00
Megosztás:

Íme a világ 250 legnagyobb kereskedőcége

Melyik volt a legsikeresebb 250 kiskereskedelmi vállalkozás az előző üzleti évben a világon és miért? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Deloitte tanácsadócég Global Powers of Retailing összeállítása, amely földrajzi térségekre és szektorokra lebontva vizsgálta a társaságok teljesítményét. A 250 legnagyobb kiskereskedelmi cég között sokféle méretű és nemzetiségű társaságot találunk, ám az mindegyikükben közös, hogy sikeresen alkalmazkodtak a koronavírus járvány teremtette új körülményekhez és a megváltozott fogyasztói magatartáshoz.
2021. 08. 04. 21:00
Megosztás:

Nőtt a hazai kiskereskedelmi forgalom

Júniusban a nyers adat szerint 6,2 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest - közölte szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 04. 17:00
Megosztás:

Emelkedtek a termelői árak az euróövezetben

Júniusban a várakozásoknak megfelelően emelkedtek a termelői árak májushoz mérve az euróövezetben - derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat keddi jelentéséből. A legnagyobb mértékben az energiaárak emelkedtek.
2021. 08. 03. 21:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a termelői árak emelkedése

Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 02. 13:00
Megosztás: