Ezek most a használtautó piac sláger típusai
Az eladott autók átlagára csoportszinten 2 243 000 forint, míg a magyar piacon 1 792 000 forint volt. A novemberben eladott gépkocsik átlagos futásteljesítménye csoportszinten 128 500 km, míg a magyar piacon 130 300 km volt.
Az AAA AUTO adatgyűjtési hálózata és piackutatatási rendszere 30 elemző bevonásával a használatautó-árak alakulásán és a hirdetett gépkocsik számán kívül egyéb trendeket is figyel a vállalat piacain. A rendszer elősegíti a kínált gépkocsik pontos beárazását és értékbecslését annak érdekében, hogy az AAA AUTO a piaci feltételeknek, valamint az üzleti modelljének megfelelően a lehetséges legjobb árat tudja kínálni ügyfeleinek. Az adatgyűjtő platform segítségével az AAA AUTO azonosítani tudja a legnépszerűbb modelleket és gépkocsitípusokat, és ezekhez igazítja készletét.
Az AAA AUTO értékesítési adatai alapján novemberben az alábbiak szerint alakult a Magyarországon és az AAA AUTO többi piacán értékesített személygépkocsi-modellek TOP 10-es listája:
„A 2016. novemberi értékesítési adatok szerint a magyar használatautó-vásárlók körében következetesen a Suzuki Swift a legnépszerűbb modell. Ez főként a Suzuki helyi gyárának köszönhető, hasonlóan ahhoz, ahogy a Škoda is döntően a helyi gyártás miatt népszerű a cseh és a szlovák vásárlók között. Vannak azért közös trendek is, például a Ford és a Volkswagen az egész régióban jó választás a használtautó-vásárlásra készülők számára, különösen, ha az AAA AUTO hozzáadott értéket képviselő kínálatából választanak, és igénybe veszik cégünk magas színvonalú szolgáltatásait” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója.
A motorra vonatkozó preferenciák is eltérőek az AAA AUTO magyar ügyfelei körében, mint a társaság többi piacán. Az AAA AUTO 2016 novemberére vonatkozó értékesítési adatai alapján a vevők 65 százaléka vásárolt benzinüzemű gépkocsit Magyarországon, míg csoportszinten ez az arány 52 százalék volt. Ugyanakkor a vásárlók 13 százaléka választott automata sebességváltós modellt Magyarországon, valamint csoportszinten is.
Az AAA AUTO ügyfelei körében a különböző karosszériatípusok népszerűsége novemberben az alábbiak szerint alakult csoportszinten és Magyarországon.
A különböző karosszériatípusok népszerűsége az AAA AUTO ügyfelei körében - 2016. november
„A novemberi adatok megerősítik, hogy a magyarországi használtautó-vásárlóink jobban kedvelik a ferdehátú és a szedán típusokat, mint a szomszédos piacok vevői” – folytatta Karolína Topolová. „Az ilyen és ehhez hasonló trendek ismerete hozzásegíti az AAA AUTO-t ahhoz, hogy a legjobb gépkocsitípus- és modellválasztékot tudja biztosítani magyarországi ügyfeleinek.”