A karitatív munka az employer branding fontos eszköze
A mai tudatos és fenntartható szemlélet nem csak a környezetre, de a munkakeresésre is hatással van. „Napjainkban a munkavállalók már nem csak a pozíció vagy a bér mellett teszik le a voksukat, hanem a cég tevékenysége mellett is. Egy állásinterjún ugyan nem az önkéntes munka lehetősége az első, amelyet az adott pozícióról megkérdeznek a jelöltek, de általánosságban elmondható, hogy a CSR tevékenységet folytató és ebben aktív munkáltatókat preferálják a dolgozók. A karitatív jellegű munka tehát egyre inkább az employer branding fontos eszközévé válik” – mondta el Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.
A vállalati önkéntes munka még gyerekcipőben jár Magyarországon
A karitatív tevékenységnek egyre meghatározóbb jelentősége van vállalati és munkáltatói oldalról egyaránt, ennek ellenére nem nagyon vannak friss kutatások a témában. Egy 2013-ban készített kiadvány szerint a megkérdezett aktív keresők mindössze 21,5%-a nyilatkozott arról, hogy munkahelyén lehetősége van részt venni önkéntes programban, miközben 74% tartja fontosnak, hogy a vállalatok ilyen jellegű programokat szervezzenek dolgozóik számára. „Magyarország egyelőre gyerekcipőben jár a vállalati karitatív tevékenységekben, holott az önkéntes programok a vállalatnak és a dolgozóknak is rengeteg haszonnal járnak. Az ilyen tevékenységek ugyanis nagy szerepet játszanak a munkavállalók személyes fejlődésében, a vállalat iránti elkötelezettség növelésében és a munkahelyi légkör javításában, ezáltal csökkentve a fluktuációt, ami a mai cégek egyik legfőbb HR kihívása. Csapatépítő jellege miatt pedig a kiégés elleni küzdelemben is fontos eszköz lehet, hiszen a segítségnyújtás feltölti, motiválja, új kihívások elé állítja a munkavállalókat, erősíti a csapatszellemet, az összetartozás érzését” – mondta el Stefano Longo.
Hogyan szervezzünk karitatív programot
Az önkéntes munka több oldalról indulhat egy cég életében. „Általában felülről, a vezetés részéről születik meg az igény ilyen vállalati tevékenységre, de az is előfordul, hogy a dolgozók saját kezdeményezésére, tehát alulról indulnak ilyen típusú programok. Előbbi esetében érdemes lehet kikérni a munkavállalók véleményét, mely területet tartják fontosnak, milyen társadalmi csoporttal, problémával tudnak leginkább azonosulni, míg utóbbi esetében célszerű támogatni és teret adni a kezdeményezésnek” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó kalkulátorok:
Mennyi pénzt ér a házimunkád? - kalkulátor