Április óta a legmagasabbra emelkedett az infláció Németországban
2017. 08. 11. 10:00
Júliusban április óta a legmagasabbra emelkedett az infláció Németországban a szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken közzétett kimutatása szerint.
Az idén júliusban 1,7 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak Németországban az egy évvel korábbihoz képest és 0,4 százalékkal az előző havihoz képest.
A júliusi infláció megfelelt a piaci várakozásoknak.
Júniusban 1,6 százalék volt a fogyasztói árindex éves, és 0,2 százalék a havi emelkedése. Májusban 1,5 százalék volt az éves áremelkedés, az előző havihoz képest viszont 0,2 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak. A júliusinál magasabb infláció áprilisban volt, 2,0 százalékos. Havi összevetésben áprilisban nem változtak az árak.
Az infláció üteme a harmadik hónapja szerény mértékben gyorsul.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.