Fellendülhet a személyi hitelezés

Az EY Magyarország az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejti: a piacon várhatóan egyre nagyobb számban fordulnak majd elő olyan konstrukciók, amelyekkel gyakorlatilag bárhonnan és bármikor igényelni lehet személyi kölcsönt.
A szerződéskötés menetének változása miatt már a kérelem beküldése után rövid időn belül megérkezhet az ügyfél számlájára a kért összeg, különös tekintettel az ez év júliusában bevezetni tervezett azonnali átutalási rendszer által lehetővé váló szolgáltatásokra.
A közlemény idézi Csonga Pétert, az EY tanácsadóját, aki elmondta: "a szektor szereplői számára heteken belül megnyílik az út az innovatív termékek egyszerűsített piaci bevezetése előtt, a versenyelőny megszerzéséhez olyan szolgáltatást kell kialakítaniuk az intézményeknek, amely egyben ügyfél- és felhasználóbarát is."
Hozzátette: a pénzintézeteknek emellett gyakorlatban is biztosítaniuk kell a megfelelő informatikai infrastruktúrát, kockázatkezelési rendszereket, adatkezelési és védelmi protokollokat. Ezek gyors és hatékony bevezetéséhez sok esetben nem elegendőek a pénzügyi intézményeken belüli erőforrások, így külső szakértőt is érdemes bevonni a folyamatba - mondta a tanácsadó.
Az EY szakértője jelezte: további könnyítés, hogy a jogszabályok az idei év eleje óta sok esetben már nem követelik meg az ügyfél-azonosításkor a valós idejű videókapcsolatot. Ez egyrészt jelentős javulást eredményezhet az úgynevezett ügyfélélmény tekintetében, másrészt tovább támogathatja a banki nyitvatartási időn kívüli szolgáltatások elterjedését - olvasható az EY közleményében.