Csökkent az eladott új autók száma Csehországban
Az értékesített új autók között a legnagyobb, 34,5 százalékos arányban a hazai Skoda márka képviselteti magát, és 31 százalékkal, a családi (SUV) autók a legkeresettebbek. A benzines autók aránya öt százalékkal 70 százalékra emelkedett, míg a gázolajas motoroké négy százalékkal 28 százalékra esett vissza.
A Skoda Auto az első három hónapban 20 586 kocsit adott el, kilenc százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év első negyedében. Hasonló mértékben csökkent az eladott Volkswagenek száma 5715-re, míg a román Dacia 4008 autót értékesített, ami két százalékos növekedés. Sorrendben a Hyundai és a Peugeot következik.
Az új személygépkocsik 72 százalékát vállalatok, 28 százalékát magánszemélyek vették meg.
A legkeresettebb model a Skoda Octavia (5533) volt.
A PwC társaság elemzése szerint az idén 255 000 új személygépkocsi eladására lehet számítani Csehországban, ami tízezerrel kevesebb a korábbi becslésüknél. Éves összehasonlításban ez 2,5 százalékos csökkenést jelentene. Az elemzők ezt a gazdasági helyzet romlásával, a gazdasági növekedés tempójának csökkenésével magyarázzák. Josef Pokorny, az autóipari szövetség titkára szerint az eladott új személyautók száma még PwC becslésénél is alacsonyabb lehet az idén.
Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? - kalkulátor