Rövidesen cserélni kell a vásárlók könyve nyomtatványokat
A módosítás lényege, hogy a kereskedőknek a jövőben a bejegyzést követően haladéktalanul el kell távolítaniuk a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt annak érdekében, hogy a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokhoz (név, lakcím, telefonszám, e-mailcím) más vásárlók ne juthassanak hozzá. Az eltávolított lapokat a kereskedőnek a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően elzártan meg kell őriznie, és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátania. Ehhez a legtöbb vásárlói térben új formátumú vásárlók könyve nyomtatványokra lesz szükség.
A változásra a kereskedőknek célszerű előre felkészülniük, hiszen a jogszabály a kihirdetésétől számított 15. napon hatályba lép, a hátralévő rövid időben pedig az alábbi lépéseket kell megtenni:
-Minden egyes üzletbe új kialakítású, perforált vásárlók könyve nyomtatványt kell rendelni annak szállítójától
-Üzembe kell állítani olyan zárt helyen elhelyezhető irattartót, amely alkalmas a sorszámozottan őrizendő példányok tárolására
-Ki kell képezni valamennyi munkatársat arra, hogy a vásárlók könyvét legalább naponta egyszer ellenőrizni kell, az abba került bejegyzéseket pedig haladéktalanul el kell távolítani a füzetből
„Továbbra is változatlan előírás marad, hogy az A4 vagy A5 formátumú vásárlók könyvét a kereskedelmi egységekben jól látható helyen, a vásárló számára könnyen elérhető módon kell elhelyezni – magyarázza Siklósi Máté, a CP Contact ügyvezető partnere. – A vásárlók könyvébe került fogyasztói megjegyzésre a kereskedőnek 30 napon belül írtásban válaszolnia kell. Elutasítás esetén annak indokát is részleteznie kell, emellett fel kell hívnia a vásárló figyelmét arra, hogy panaszával békéltető testülethez vagy hatósághoz fordulhat.”