A magyar fogyasztók 78 százaléka sokszor nem tudja utólag azonosítani kártyás vásárlását

Mindannyian tapasztaltuk már, hogy nem mindig tudunk beazonosítani minden vásárlást, amelyet számlatörténetünkben látunk. Például a kereskedő neve felismerhetetlen, vagy a fizetést feldolgozó neve jelenik meg a kereskedő neve helyett. A Mastercard új közvélemény-kutatásából kiderült, hogy sok digitális banki ügyfél számára ez egy általános probléma, amely a legtöbb emberből negatív érzelmeket vált ki, a potenciális csalások miatti szorongás pedig olyan visszafizetési igények benyújtására készteti a fogyasztókat, amelyek elkerülhetők lennének.

A magyar fogyasztók 78 százaléka sokszor nem tudja utólag azonosítani kártyás vásárlását

A Mastercard és az Ethoca ma bejelentett egy új digitális banki megoldást, amely részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését. A Mastercard vállalata, az Ethoca technológiája által a fogyasztók részletes információkat kaphatnak kártyás vásárlásaikról, mint például a kereskedő nevét, logóját és a vásárlás helyét. Ennek érdekében már most felkérték a kereskedőket, hogy minél hamarabb töltsék fel logóikat a megadott felületre, így növelve márkájuk ismertségét és csökkentsék a téves visszaterhelési igényekkel járó tranzakciós zavarokat. A felhasználói tapasztalatok javítása és a digitális élmény növelése érdekében a Mastercard elkötelezett amellett, hogy a kibocsátókkal és a kereskedőkkel együtt egységes banki szabvány szerint dolgozzon. Közös céljuk, hogy a kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténet 2022-ig elérhetővé váljon a digitális banki csatornákon.

A Mastercard 11 ország részvételvével készült kutatása szerint a válaszadók 77% -a számolt be arról, hogy néha nem tudja beazonosítani vásárlásai egy részét a tranzakció történetben. (Majdnem minden ötödik ember esetében ez gyakran vagy nagyon gyakran fordult elő.) Ez a probléma a kártyabirtokosokat különböző módon érinti: 42% aggódik, 30% bosszankodik, 15% elveszettnek érzi magát, 12% pedig tehetetlennek.

Az adatok hasonlóan oszlanak meg itthon is. Magyarországon a válaszadók 78%-számolt be arról, hogy néha nem tudja azonosítani vásárlását, 48%-a aggódik, 32% bosszankodik, 17% tehetetlennek és 7% pedig elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt.

A kutatás szerint azok számára, akik nem tudják felidézni a vásárlást, a leggyakoribb megoldásként azonnal hívják a bankjukat (35%) vagy ritkább esetben a kereskedőt (6%). Míg a fogyasztók 59% -a elismeri, hogy egy idő után eszébe jut a kérdéses tranzakció, a bolgárok, görögök, románok és ukránok elsősorban a bankjukat hívják, ahelyett, hogy maguk próbálnák azonosítani a tranzakciót.

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

A magyarországi adatok szerint, míg a kártyabirtokosok 61% végül fel tudja idézni a vásárlást, 33% legelőször inkább a bankját keresi fel, 11% pedig a kereskedőt.

Miért jó ez az új megoldás a fogyasztóknak?

-Itthon a válaszadók 78%-a nyilatkozott úgy, hogy a fenti, kétes esetekben panaszt nyújt be bankjának. A kártyabirtokosok 26%-ának később eszébe jutott a vásárlás, és 11%-nál derült ki, hogy egy másik családtag vásárlásáról volt szó. A kibővített tranzakciók jól láthatóan megjelenítik a kereskedői információkat (teljes név, logó,  a vásárlás helye), közvetlenül a mobilbanki alkalmazásban.

-Az átlátható információk birtokában nő a fogyasztók elégedettsége, mert tisztán látják, hogy kitől és mit vásároltak meg. Ezzel megelőzhetőek az időigényes és frusztráló vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt ez átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.

A felmérés válaszadói megerősítették, hogy szeretnének részletesebb információkat kapni annak érdekében, hogy könnyebben és gyorsabban tudják azonosítani vásárlásaikat. Véleményük szerint a leghasznosabb részletek a kereskedő neve (67%), a vásárlás helye (44%) és a kereskedő logója (31%) lennének. A magyar kártyabirtokosok is hasonlóan nyilatkoztak. Számukra a leghasznosabb információk: a kereskedő neve (58%), a vásárlás helye (38%) és a kereskedő logója (35%).

Az ilyen részletes tranzakciós előzmények segítenék a fogyasztókat abban, hogy gyorsan felismerjék a boltot (48%), magát a vásárlást (48%), de ami a legfontosabb, hogy a kártyabirtokosoknak biztonságérzetet adna tranzakcióik felett (41%).

Miért jó ez a kereskedőknek?

A vásárlók emblémákat összekapcsolják a megfelelő tranzakciókkal, világos vizuális jelzéseket adva hozzá, így segítve a kártyabirtokosokat a vásárlások gyors azonosításában. A kereskedők számára ez nemcsak a drága és időigényes visszaterhelési igények minimalizálására kínál lehetőséget, hanem a márka jelenlétének és elismertségének bővítésére is.

Az új Mastercard és Ethoca megoldás segít növelni a fogyasztók elégedettségét, javítja a felhasználói élményt, valamint előre láthatóan csökkenti majd a kibocsátók visszaterhelési igényeit is. A logo.ethoca.com oldalra minden kereskedő feltöltheti logóját, hogy az megjelenjen az online és a mobil banki csatornákon. A szolgáltatásban való részvételért pedig semmilyen költséget nem kell vállalniuk.

„A kibocsátókkal és kereskedőkkel együtt elkötelezettek vagyunk, hogy ezt a funkciót 2022-ig szabvánnyá tegyük a digitális banki felhasználók számára. Úgy gondoljuk, hogy a nagyobb tranzakciós átláthatóság jelentősen javítja a digitális banki csatornák felhasználói élményét, valamint nyugalmat és biztonságérzetet ad a fogyasztóknak a kiadásaik felett. A kibocsátók szempontjából növeli a kártyabirtokosok interakcióit a bank digitális csatornáival, és a kereskedők is nagyobb láthatóságot kapnak. Emellett mind a bankok, mind a kereskedők profitálhatnak a fogyasztók alacsonyabb panaszmennyiségéből ”- mondta Eölyüs Endre, a Mastercard igazgatója.

A Mastercard és az Ethoca megoldása különösen fontos a jelenlegi digitális korszakban, amikor az online és mobil banki szolgáltatások népszerűsége gyorsan növekszik. Ma már ezek jelentik az elsődleges kapcsolatfelvételi csatornákat az ügyfelek számára.

A magyar fogyasztók 60% -a hetente többször és 24%- a naponta legalább egyszer igénybe veszi a digitális banki szolgáltatásokat - állítja a felmérés.

Kiderült az is, hogy melyek azok a szempontok, amelyek miatt a magyar válaszadók a digitális banki csatornákat részesítik előnyben. A legkedveltebb szempont az időmegtakarítás (65%), a bárhol és bármikori elérhetőség (65%), a vásárlási tranzakciók jobb ellenőrzése (55%), valamint a könnyű és kényelmesen pénzügyeket kezelő eszközök (47%).

Magyarországon a bank kiválasztásánál a digitális fejlődés szintén sokaknál (58%) az első három fő szempont egyike, ezt követi a hitelesség (63%) és az ajánlatokhoz kapcsolódó pénzügyi előnyök (59%).

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás:

A Nébih problémákat talált a meggyes söröknél

Meggyes söröket vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak, ugyanakkor négy terméknél jelölési hibák miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig nem megfelelő nyomonkövetés miatt élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 26. 16:00
Megosztás: