Gyengült a fogyasztói bizalom, nőtt a szolgáltatások iránti panaszok száma az első negyedévben

2018 első negyedévében általánosságban nőtt a szolgáltatásokkal szemben megfogalmazott kifogások száma, miközben gyengült a kereskedők iránti bizalom a korábbi negyedévekhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből. A mutatót kidolgozó CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó adatai azt mutatják, hogy a fogyasztói tájékozottság szintje továbbra is igen alacsony szinten áll, ennek jelentős és tartós növekedésére további erőforrások bevonása, hatékony átfogó fogyasztóvédelmi kampányok nélkül nem számíthatunk.

Gyengült a fogyasztói bizalom, nőtt a szolgáltatások iránti panaszok száma az első negyedévben

Immár második éve ad számot a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól a CP Contact által kidolgozott Fogyasztóvédelmi Index. A fogyasztóvédelmi tanácsadó cég a Nielsennel közösen, 800 fős reprezentatív mintán hajtja végre közös kutatását, melynek negyedévente közzétett eredményei kiterjednek az aktuális fogyasztói bizalomra, reklamációs számarányokra, valamint a fogyasztói ismeretszintre egyarán.
 
A Fogyasztóvédelmi Index első negyedéves adatai szerint egy éven belül valamilyen termékkel szemben a válaszadó fogyasztók 22 százaléka, míg valamilyen szolgáltatással szemben 18 százalékuk fogalmazott meg panaszt.

Mennyi tartalékra van szükségem? - ITT kiszámolhatod!

Míg a termékekkel szembeni kifogások aránya változatlan maradt, 2 százalékponttal nőtt a a szolgáltatásokkal szemben panaszt tevők aránya. A termékek közül a legtöbb probléma az élelmiszerekkel van (a panaszosok 34%-ának ezzel a termékkörrel volt problémája), ezt követik a cipők (26%), illetve a ruházati termékek (18%). Mivel a karácsonyi időszakban lel gazdára a fogyasztási cikkek közel 40 százaléka, az első negyedévekben trendszerűen növekedni szokott a termékpanaszok aránya, ezt azonban ezúttal ellensúlyozni tudta az a tény, hogy az élelmiszerekre vonatkozó panaszok aránya viszont folyamatos csökkenést mutatott.



 
A szolgáltatások közül a válaszadók legnagyobb mértékben az internetszolgáltatásokkal voltak elégedetlenek (34%), ezt követték a televíziós (19%), valamint a telefonos (17%) szolgáltatások.
A fogyasztói tájékozottság szintje ismét a korábbinál alacsonyabb értéket mutatott az év első három hónapjában. Ennek mérésére az egyik leginkább alkalmas mutatószám a szavatossági idő megfelelő ismerete. Tekintettel arra, hogy az élelmiszerek után a cipők kapcsán érkezik a legtöbb fogyasztói panasz, a tájékozottság jelzésére a cipőkhöz kapcsolódó szavatossági idő (2 év) helyes említésének aránya kézenfekvő mutatószám. A kérdésre helyesen válaszolók aránya 2018 első negyedévében 6,0 százalék volt, ami 1 százalékponttal alatta marad az előző negyedévben mért 7,0 százalékos mértéknek.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

„Nem az itt tapasztalt 1-2 százalékon belül maradó ingadozás a lényeg, hanem az, hogy egy olyan fontos témában, mint a vásárlói jogok, a reklamáció lehetősége, a több mint öt éve változatlan szabályozás főbb elemeit sem ismeri a lakosság túlnyomó része.– magyarázza Siklósi Máté, a CP Contact ügyvezető partnere. – A kutatás számos, az uniós vásárlói jogokra vonatkozó kérdésére adott válaszok minősége egyöntetűen arra mutat, hogy mind a kereskedelmi szervezetek, mind kormányzat részéről célszerű lenne a közeljövőben átfogó kampányokkal javítani a fogyasztók tudásszintjét.”

A kereskedőkkel szemben tanúsított fogyasztói bizalom jelenleg éves minimumán áll. A válaszadók többsége félrevezetésként értékeli, ha a kereskedő vagy a szolgáltató hibásan értelmez egy fogyasztóvédelmi szabályt. A bizalmatlan vásárlók aránya 2018 első negyedévében 53,3 százalék volt, 3,6 százalékponttal több, mint negyedévvel korábban.

„A fogyasztói bizalmatlanság relatíve magas értéke mutat némi ciklikusságot: a tartós fogyasztási cikkek cseréje és jótállási ügyei a karácsonyt követő időszakban jóval magasabb számú fogyasztó-vásárló kontaktust eredményez, ez pedig az óhatatlanul megnövekvő negatív tapasztalatokat von maga után” – teszi hozzá Siklósi Máté.

Hozzászólások

Aláírták az EU-Japán szabadkereskedelmi megállapodást

Aláírták az átfogó szabadkereskedelmi megállapodást az Európai Unió és Japán vezetői kedden Tokióban, ami a felek reményei szerint ellensúlyozza a Donald Trump amerikai elnök kereskedelempolitikája által szabadjára engedett protekcionista erőket.
2018. 07. 18. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

A 2019-es büdzsé kedvező feltételeket biztosít a kkv-k fejlődéséhez

A 2019. évi költségvetés kedvező helyzetet teremt a kis- és középvállalkozások (kkv) fejlődéséhez, gondot az egyes területeken mutatkozó munkaerőhiány jelenthet - mondta Vadász György, a Magyar Iparszövetség (OKISZ) ügyvezető elnöke az MTI-nek miután a szövetségben áttekintették a jövő évi büdzsé várható hatásait.
2018. 07. 17. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul az unió és Kína kereskedelme

Az Európai Unió és Kína kereskedelme (2002-2017); export; import; milliárd euró
2018. 07. 17. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Emelkedett a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban

Stabilan bővült a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma júniusban az Egyesült Államokban, dacára a magasabb áraknak és a bérek szerény mértékű emelkedésének, ami jól mutatja, hogy a fogyasztók bizalma továbbra is töretlen.
2018. 07. 16. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Felújítják a győri vásárcsarnokot

Kétmilliárd forint támogatásból felújítják a győri Hermann Ottó utcai vásárcsarnokot, valamint az ahhoz csatlakozó parkolót és zöldterületet; a parkoló munkaterületét hétfőn adják át a kivitelezőknek - tájékoztatta a város önkormányzata az MTI-t.
2018. 07. 15. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevés makroadat jelenik meg a jövő héten

Kevés makrogazdasági adat jelenik meg a jövő héten, egyebek közt a keresetek májusi alakulását, valamint építőipari statisztikákat publikál a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 07. 15. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Németországban gyorsult a nagykereskedelmi áremelkedés júniusban

Németországban éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése júniusban.
2018. 07. 13. 15:01
Megosztás:
Hozzászólások:

A jövő generációit képzi a SPAR

A csaknem 13 ezer munkavállalót foglalkoztató SPAR Magyarország piacra lépése óta kiemelten fontosnak tartja a szakmai utánpótlás nevelését, a jövő kereskedelmi szakembereinek képzését. A hazai szakképzésben évtizedek óta jelen lévő vállalat ebben a tanévben közel 900 diáknak biztosítja a szakmai gyakorlat lehetőségét. Ennek keretében idén 452 tanuló már teljesítette szakmai vizsgáit.
2018. 07. 13. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás. A jövő az adatelemzésen alapuló, személyre szabott hűségprogramok irányába mutat, miközben a piac hazai szereplőinek az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) is meg kell felelniük.
2018. 07. 12. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Derűlátó a hazai vállalkozások többsége: meghatározónak érzik szerepüket a piacon

Új megközelítéssel készült nagy mintás, a hazai kis-és középvállalkozói szektorra országosan reprezentatív kutatás a Magyarországon működő, 51 millió és 1,5 milliárd forint közötti éves árbevételű cégek terveiről, kilátásairól. A felmérés során a vállalkozásokat a vezetők által érzékelt piaci pozíció és innovációs hajlandóság alapján rangsorolták. A legmagasabb potenciállal rendelkező szegmensbe a meginterjúvolt kkv-k egynegyede tartozik. A cégek túlnyomó többsége szinte minden csoportban optimistán tekint jövőbeli lehetőségeire, infrastrukturális fejlesztésekkel azonban csak minden harmadik számol.
2018. 07. 12. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új piacot építenek Esztergomban

Új piac épül Esztergomban, a város 974 millió forint támogatást kapott erre a célra a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében - tájékoztatta a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat az MTI-t.
2018. 07. 12. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Eltűnőben a nagyvállalatok nyeresége

Mélyponton a hazai nagyvállalatok profitvárakozása, átlagosan 1%-os nyereségbővüléssel tervez a szektor a következő egy évben – jelzi a K&H nagyvállalati növekedési index. Év végéhez képest árbevételükben is szerényebb, 2,8%-os bővülést várnak a cégek, és megtörni látszik a belföldi piac elmúlt egy évi árbevétel-növekedést támogató trendje.
2018. 07. 11. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kisállatoknak tervezett vízadagolót hív vissza az Ikea

Az Ikea visszahívja a kisállatoknak tervezett Lurvig vízadagolót, mivel a kutyák és macskák feje beszorulhat a vízadagoló tartályba, és ez fulladással járhat - tájékoztatta az IKEA szerdán az MTI-t.
2018. 07. 11. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a hazai webáruházak forgalma

A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma tavaly, és csak 6 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről - derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, 11. webáruház-felméréséből.
2018. 07. 10. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több statisztikai adat is megjelenik a következő héten

Több statisztikai adat is megjelenik a következő héten, közülük kiemelkedik a júniusi inflációs statisztika és a májusi külkereskedelmi forgalom, valamint a szálláshelyek forgalmának adata.
2018. 07. 08. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kivonta üzleteiből a Greenyard fagyasztott zöldségeit a Tesco

Azonnali hatállyal elrendelte a Tesco a Greenyard vállalat által gyártott, az érintett lejárati idővel rendelkező gyorsfagyasztott termékek polcról való levételét és vásárlóktól való visszahívását - közölte az áruházlánc pénteken.
2018. 07. 06. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alaposan hőkezeljék a fagyasztott zöldségeket!

A magyarországi kereskedelembe is kerülhetett a Greenyard vállalat bajai üzemében előállított, lisztéria baktériummal szennyezett gyorsfagyasztott zöldségekből és zöldségkeverékből, ezért a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) arra kéri a vásárlókat, hogy a termékeket alaposan főzzék át felhasználás előtt.
2018. 07. 06. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

13 féle fagyasztott zöldséget hívott vissza Aldi

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. azonnal eltávolította áruházai polcairól azt a 13 féle Gartengold márkájú fagyasztott zöldségterméket, amelyet a gyártó Greenyard Kft. visszahívott - közölte az élelmiszerlánc pénteken az MTI-vel.
2018. 07. 06. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

4,2 százalékra növelték idei GDP-várakozásukat a Raiffeisen elemzői

A Raiffeisen elemzői 4,2 százalékra növelték idei GDP-várakozásukat a korábbi 3,8 százalékról, jövőre 3,4 százalékos gazdasági bővülést jósolnak - mondta Török Zoltán, a pénzintézet vezető elemzője sajtótájékoztatón, csütörtökön Budapesten.
2018. 07. 06. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Innováció nélkül nincs növekedés

Növeli kutatás-fejlesztési kiadásait a közép-európai cégek többsége, ugyanakkor nagyobb támogatást várnának el a kormányzatok részéről – derül ki a Deloitte friss felméréséből. A legtöbb vállalkozás számára azon K+F tevékenységek beazonosítása jelenti a legnagyobb kihívást, amelyekhez támogatások, illetve adókedvezmények vehetők igénybe.
2018. 07. 05. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás