Gyorsuló pályán az e-sport

Az elmúlt öt évben az idei a harmadik olyan év, amikor az e-sport megjelenik a Deloitte által felvázolt legfontosabb trendek listájában, amik a sportot meghatározzák a következő időszakban. Az e-sport az egyik olyan terület, ami profitálhat a jelenlegi járványügyi helyzetből is.

Gyorsuló pályán az e-sport

A gamerek 40 százaléka néz hetente legalább egyszer e-sport esemény közvetítést – derül ki a Deloitte 2019-es Digital Media Trends kutatásából. A Deloitte arra számít, hogy 2020-ban az e-sport még nagyobb fokozatra kapcsol: az e-sport ligák ugyanis egyre jobban előtérbe kerülnek, és egyre több együttműködés és interakció figyelhető meg a csapatok, ligák és játékosok között.
 
Ahogy az e-sport-ökoszisztéma bővül, a Deloitte szakértői növekedést várnak a streaming és sugárzott szponzorációk növekedésében, többek között olyan platformokon, mint a Twitch, a YouTube Gaming, a Facebook Gaming, a Mixer vagy a Smashcast. Ahogy az új üzletág fejlődik, új márkanevek és szponzorációs lehetőségek jelennek meg, különösen olyan márkák esetében, amelyek a tipikus játékos életmódhoz természetüknél fogva igazodnak, például hardvergyártók, energiaitalok vagy étkezési brandek.

Megváltozik a rajongókkal való viszony

A hagyományos bajnokságok, sportcsapatok és játékosok szemében a rajongó a néző volt, üzleti szempontból is tipikusan nézőként gondoltak a fanokra. Ez változófélben van: már felhasználókról beszélhetünk, ezért más típusú kapcsolatot kell kialakítani velük. Ebben kulcsfontosságú az analitika: a statisztikák a rajongói élmény alapvető részét képezik. A jobb megértés nemcsak segíthet a mélyebb elkötelezettség kialakításában, de hosszú távon több szponzorációt is vonzhat.

A szolgáltatások és a szabályozás is hangsúlyos

Az iparág résztvevőinek a szolgáltatásra kell összpontosítania. Egyre dinamikusabb tartalmat kell előállítani és speciális kihívásokat kell biztosítani a játékosok számára. Fontos prioritás még az iparági résztvevők számára a méltányosság megteremtése, valamint a videojátékokban a csalás, a dopping és az erőszak kezelése.
 
2020 legfontosabb megválaszolandó kérdései többek közt:
 
- Hogyan kezdik el mérni a márkák e-sport befektetéseik megtérülését?
- Képesek lesznek-e a márkák és a kiadók kihasználni a lehetőségeket egy aktívabb közönség esetében?
- Hogyan alakulnak a fizikai sportfogadási helyszínek, és hogyan tudják felkészíteni magukat a hagyományos sporthelyszínek az e-sportokra, mint potenciális új bevételi lehetőségre?
- Meg tudják-e tartani jelenlegi vezető szerepüket az olyan élvonalban lévő e-sport cégek, mint az Activision Blizzard, Riot és Valve?
- Képesek lesznek-e a streaming szolgáltatók, mint a Google Stadia vagy a Microsoft xCloud komoly e-sport felhasználói tábort kiépíteni azzal, hogy alacsonyabb jövedelmű játékosoknak is lehetőséget biztosítanak?
- A koronavírus-járvány és annak gazdasági hatásai milyen mértékben érintik az e-sport cégeket és befolyásolja-e az új felhasználók számának növekedését?
- Milyen hatással lesz az e-sport befektetésekre egy esetlegesen elhúzódó gazdasági válság?
 
Az e-sport fejlődésével a szabályozó testületeknek is erősebbé kell válnia, amely az iparág szereplőitől több struktúrát és megfelelést kíván majd meg.
 
A szabályozó testületek, valamint a sportági szakszövetségek szerepének növekedésére kiváló példa a Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) és a legnépszerűbb online kerékpáros platform, a ZWIFT 2019. szeptemberben bejelentett együttműködése, amely mérföldkőnek tekinthető a kerékpározás történetében. Ennek keretében a ZWIFT biztosítja az online felületet a 2020-ban először megrendezésre kerülő kerékpáros e-sport világbajnokság megrendezésére. Ehhez kapcsolódóan a UCI 2020 januárjában megjelentette e-sport szabályozását is. A szervezet által kiadott keretszabályozás fontos elveket fektet le a UCI által felügyelt kerékpáros e-sport rendezvények megrendezéséhez kapcsolódóan, ugyanakkor több kérdést is felvet, melyekre a résztvevő feleknek együtt kell választ találniuk.
 
A kerékpársportban régóta központi probléma a csalás. Ez alól az e-sport sem kivétel, hiszen például a 2019-es brit nemzeti kerékpáros e-sport bajnokság győztesét, Cameron Jefferst is csalás miatt utólag kizárták a versenyből. Ezt a bajnokságot is a ZWIFT felületen bonyolították le és Jeffers olyan, a ZWIFT világában nehezen megszerezhető kerékpárral versenyzett, aminek megszerzéséhez egy robotot használt. Emiatt a UCI által kiadott szabályozás részletesen kitér a szabálysértésekre és azok szankcióira is. Az egyes szankciók mértéke és a hozzájuk tartozó pénzbírság nagysága a szabálysértés jellegétől és az esetleges visszaeséstől függ, a szoftver hackelése például második jogsértésnél már végleges eltiltást von maga után.
 
„A tradicionális sportágak e-sportban történő megjelenése minden résztvevőnek (versenyzők, edzők, szövetségek, csapatok, sporthelyszín üzemeltetők, szponzorok és nem utolsó sorban a nézők) új távlatokat nyitnak. Ugyanakkor ennek fejlesztése jelentős befektetést igényel és sok a megválaszolatlan kérdés a versenyzés részleteit illetően. A UCI által kiadott szabályrendszer egy jó alapot ad a kerékpáros e-sport szabályozás tapasztalatokon alapuló jövőbeli fejlesztéséhez. A közeljövőben az e-sport rendületlen térhódításával párhuzamosan, egyre több hasonló vagy részletesebb szabályrendszer megjelenésére számíthatunk. A fentieken túl már most látszik, hogy a járványügyi helyzet miatti bezártság hatására a hobbisportolók mellett a profi sportolók is nagy számban az e-sport felé mozdultak el. Ugrásszerűen megnőtt a felhasználók száma ne csak amiatt, hogy az otthonunkban sportolhatunk, hanem azért is, mert adott esetben a profi sportolókkal együtt edzés, versenyzés élményét is megkapjuk. Ez minden résztvevőnek hatalmas lehetőség és fontos kérdés, hogy a vírushelyzet rendeződését követően ezeket az új felhasználókat a szolgáltatók hogyan fogják tudni megtartani és kiszolgálni” – mondta Reich András, a Deloitte sporttal foglalkozó üzletágának szenior menedzsere.

Hozzászólások

Ma délig lehet jelentkezni az ingyenes online informatikai oktatásra

Pénteken délben zárul a regisztráció az Újratervezés programra, amely szintén a járvány miatt esetleg munkahelyváltásra készülőket segíti. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által a Gazdaságvédelmi akcióterv keretében meghirdetett ingyenes, 8 hetes informatikai online oktatásra már több mint 50 ezren jelentkeztek - közölte a minisztérium az MTI-vel.
2020. 05. 22. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elszaporodtak az adathalász támadások

A járvány miatt elszaporodtak az adathalász támadások az elmúlt időszakban - hívta fel a figyelmet Bor Olivér, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézetének sajtóreferense hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
2020. 05. 18. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Globális válság és a robotika helyzete

A globális válság idején, a modern technológia világában számos tendenciát látunk arra, hogy a robotok különböző formában megjelennek a munkafolyamatokban. Milyen előnyei és veszélyei vannak ennek?
2020. 05. 14. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Viber bemutatja a csoportos videóhívások funkciót

A Rakuten Viber hamarosan bemutatja a Group Video Calls funkciót, amely akár 20 fő számára, időkorlát nélkül teszi lehetővé az egyidejű videóhívást. A Group Audio Calls funkció sikere inspirálta a Vibert, hogy a videós hívásokat is hozzáadja a kínált lehetőségekhez.
2020. 05. 14. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Dupla annyiba kerül, ha kifizetjük a váltságdíjat

Az újgenerációs digitális biztonság területén világvezető Sophos ma jelentette be a [The State of Ransomware 2020], azaz “A zsarolóvírusok helyzete 2020-ban” nevű nemzetközi felmérésének eredményeit. A kutatás rámutat arra, hogy ha az adatok visszaállítása érdekében kifizetik a támadókat, az majdnem megduplázza a sikeres zsarolóvírus támadásból való helyreállás költségeit. A kutatás arra is rávilágít, hogy az állami szektor az, amelyre a legkisebb eséllyel hatnak a zsarolóvírusok. A felmérésben különböző szervezetek 5000 informatikai döntéshozója vett rész hat kontinens 26 országából, beleértve Európát, Amerikát, Ázsia Csendes-óceáni és középső térségét, a Közel-Keletet és Afrikát is.
2020. 05. 13. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Eddig 15 ezren csaptak le az ingyenes informatikai képzésre

A meghirdetése óta eltelt kevesebb mint egy nap alatt mintegy 15 ezren jelentkeztek a gazdaságvédelmi akciótervhez kapcsolódó újratervezés programban elindult ingyenes, 8 hetes informatikai online oktatásra - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedd este az M1 aktuális csatornán.
2020. 05. 13. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felpörögtek a digitális fejlesztések a pénzügyi szektorban

Felgyorsultak a digitális fejlesztések a pénzügyi szektorban a koronavírus hatására a pénzintézetek informatikáért felelős vezetői szerint, akik a Portfolió első online pénzügyi és vállalati IT konferenciáján szerdán a további innovációhoz szükséges jogszabályváltozásokat sürgettek.
2020. 05. 07. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Microsoft egymilliárd dollárt fektet be lengyelországi digitális fejlesztésekbe

A Microsoft amerikai elektronikai óriásvállalat egymilliárd dollárt fektet be lengyelországi digitális fejlesztésekbe, többek között felhőszolgáltatásokat nyújt új adatfeldolgozó központ keretében - közölte kedden a lengyel sajtó.
2020. 05. 06. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több fiatal használ jogszerű online forrásokat a digitális tartalmak eléréséhez

A streaming szolgáltatások elterjedésével visszaszorultak az illegális letöltések, derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) legfrissebb kutatásából. A 18 és 26 év közötti korosztály digitális tartalmakkal kapcsolatos szokásait vizsgáló felmérés rávilágít, hogy a fiatal felnőttek kevesebb zeneszámot és filmet töltenek le illegálisan, de itthon csökkent a youtube felhasználók száma is. A koronavírus járvány alatt pedig tovább nőtt a legális digitális tartalmak fogyasztása. A felhasználók tudatos tartalomfogyasztása azért is fontos napjainkban, mert ezzel is segítik a nehéz helyzetben lévő zeneipari szereplőket.
2020. 05. 01. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

50%-kal nőtt a mobilkijelzők átlagmérete az elmúlt 5 évben

A trendek egyértelműen azt mutatják, hogy a fogyasztók évről-évre egyre nagyobb kijelzővel rendelkező készülékeket gyömöszölnek a zsebeikbe. A tendenciát az értékesítési adatok is megerősítik: a Telenornál az elmúlt 5 évben a legnagyobb példányszámban eladott mobiltelefonok képernyőjének mérete folyamatos növekedést mutat.
2020. 05. 01. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Már a lassú internetkapcsolattal rendelkező ATM-ek is védettek a kibertámadások ellen

A Kaspersky Embedded Systems Security szoftver az ATM-ek és a PoS (értékesítési ponti) rendszerek, valamint más Windows-alapú beágyazott eszközök számára biztosít védelmet. A szoftver legújabb verziója segítségével a megoldás most már távolról is zökkenőmentesen kezelhető és frissíthető a 2G-s internethálózattal ellátott területeken lévő eszközökön. Ennek köszönhetően a megoldás hatékony védelmet biztosít az eldugottabb területeken elhelyezett ATM-ek, fizető terminálok és más hasonló berendezések számára, anélkül, hogy csökkenne a produktivitásuk vagy a szolgáltatás elérhetősége. A Kaspersky Embedded Systems Security szoftver emellett még egy új hálózati fenyegetés ellen védő elemmel is bővült, ami hálózati szinten akadályozza meg a támadásokat.
2020. 04. 29. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

ECDL-bizonyítványt ad a Neumann Társaság a jeles informatikaérettségiért

Az oktatásért felelős minisztérium és a Neumann Társaság megállapodása értelmében az emelt-, vagy középszintű informatikai érettségi vizsgát jelesre teljesítők további vizsga nélkül igényelhetnek ECDL-bizonyítványt, amelyet az idei évtől kezdve már elektronikus úton juttatnak el számukra, így a postára sem kell elmenni a dokumentumért.
2020. 04. 29. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatalmas megtakarítást hozhat az épületek automatizálása

Csökkenő költségek, hatékonyabb mérnökök és fejlesztők, sokkal több információ a helyes döntések meghozatalához – többek között ezekkel az előnyökkel jár egy épületüzemeltetési rendszer felújítása, illetve az épületautomatizálási megoldások alkalmazása. A Schneider Electric IoT-ra (dolgok internete) és a felhő technológiára épülő EcoStruxure rendszerei közel harmadával csökkenthetik a nem tervezett karbantartások számát.
2020. 04. 27. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hónapok alatt éveket ugranak előre a hazai cégek a digitális átalakulásban

A digitális átalakulás minden iparágat elér. Ezekben a hetekben, hónapokban sok múlik azon, hogy egy cég mennyire tudja a mindennapi ügymenetét az online térbe átvinni. A villámgyors reakció és az adaptáció nagyon fontos, szem előtt tartva, hogy amikor a jelenlegi korlátozások után újra beindul az élet, már nem ugyanabba a világba csöppenünk vissza, amit eddig megszoktunk. Fülöp Gábor, a Telenor üzleti értékesítési és marketing igazgatójának szubjektív írása.
2020. 04. 24. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ingyenes COVID-19 információs chatbottal segíti a cégeket és közösségeket az Isobar

A jelenlegi víruskrízisben nagyon fontos, hogy a hiteles forrásból származó pontos és megbízható információ a lehető leggyorsabban jusson el mindenkihez. A szervezetek, cégek és a közösség támogatására ezért az Isobar kifejlesztett és mindenki számára elérhetővé tett egy egyszerű, de hatásos megoldást: egy weboldalakra beilleszthető chatbot segítségével a vállalkozások és szervezetek hatékonyan oszthatják meg a COVID-19-et érintő legfrissebb információkat alkalmazottaikkal és a közösségükkel.
2020. 04. 22. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi az a Cobot? - Tévhitek és mítoszok a Cobotokról

Az innovatív és jövedelmező teljesítményen kívül a munkavállalók biztonsága egy másik védelemre szoruló terület a gyártási szegmens sikeres működésének érdekében. Bármilyen munkahelyi sérülést vagy betegséget a szigorú biztonsági előírásoknak megfelelően kell kiértékelni és a nagy többletköltségek a vállalatokat terhelik. A kockázatos helyzetek elkerülése érdekében, az ipari robotokat korláttal tartják távol a munkavállalóktól. Az együttműködő robotok teljes mértékben megváltoztatták a szabályokat és lehetővé tették a robotok telepítését a kis - és középvállalati szegmensben anélkül, hogy magasabb biztonsági infrastruktúra magasabb költségeket és értékes helyet igényelne.
2020. 04. 22. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jól sikerült az SAP első negyedéve

Az új koronavírus-járvány által okozott nehézségek dacára jelentős nyereséget termelt Európa legnagyobb szoftvergyártó vállalat, a német SAP az első negyedévben.
2020. 04. 21. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Koronavírus: hasonló digitalizációs problémákkal küzdenek a magyar és az amerikai cégek

Az új típusú koronavírus sok szempontból teszi próbára a vállalkozásokat mind Magyarországon, mind az Egyesült Államokban. Sokaknak meglepő lehet, de a digitalizáció terén több szempontból ugyanazokkal a problémákkal kell megküzdenie a vállalatoknak mindkét országban – derül ki a magyar és amerikai piacon is aktív, magyar tulajdonú informatikai cégcsoport, a Stylers Group közelmúltbeli tapasztalataiból.
2020. 04. 20. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Világszerte estek a PC-kiszállítások

Csaknem tíz százalékkal zuhant a hagyományos kivitelű személyi számítógépek (PC) kiszállítása a világon az idei első negyedévben éves összevetésen.
2020. 04. 20. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenthetik a bezártság negatív pszichológiai hatásait a videojátékok

Jelenleg minden korábbinál több időt töltünk otthon: a négy fal között dolgozunk, tanulunk és kapcsolódunk ki. A bezártságnak számos negatív pszichológiai hatása lehet, ezért nem véletlen, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) is felhívta a figyelmet arra, hogy a kijárási korlátozások idején fontos odafigyelnünk a fizikai mellett a mentális aktivitásunkra is. A videojátékok valódi közösségi élményt nyújthatnak, és szakértők szerint is jó eszközként szolgálhatnak a bezártság és az elszigeteltség okozta mentális nehézségek csökkentésére. Az LG Magyarország összegyűjtötte, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek a mostani helyzetben a játéknak, és tippeket is ad arra, hogy milyen felszereléssel érdemes beszállni a gaming világába.
2020. 04. 18. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások: