Idén kiemelten ellenőrzik a roamingrendelet betartását
 
			
		    Az NMHH azt vizsgálja majd, hogy a  mobilszolgáltatók betartják-e az uniós roamingrendelet díjazásra  vonatkozó szabályait, vagyis egy-egy utazás alkalmával tájékoztatják-e  az előfizetőket az ezzel kapcsolatos szabályokról, és biztosítják-e  számukra azokat az eszközöket, amelyek megvédik őket egy váratlanul  magas számlától - ilyen például az SMS-értesítés. 
    
A határozott  idejű szerződésekről megjegyezték, hogy a hírközlési szolgáltatóknak  csak készülékvásárláskor, az előfizetők kérése alapján lehet kétéves  határozott idejű előfizetői szerződést kötniük, egyéb esetekben a  határozott idő maximum egy év lehet. Épp ezért az NMHH ennek betartását  is ellenőrzi mind a szolgáltatók általános szerződési feltételeiben  (ászf), mind a követett gyakorlatban.
     
A mobiltelefonos,  mobilinternetes és a műholdas, valamint a digitális földfelszíni  televíziós szerződéskötéseknél az előfizetőnek lehetősége van 14 napon  belül felmondani a szerződést, ha a szolgáltatás nem megfelelően működik  ott, ahol használnák. A hatóság ezekben az esetekben is megvizsgálja  majd a szolgáltatók által alkalmazott ászf-eket és a szolgáltatói  gyakorlatot is. 
    
Az NMHH 2020-ban is nagy hangsúlyt helyez arra,  hogy a szolgáltatók helyhez kötött szolgáltatásai kapcsán a lakossági  általános szerződési feltételeikben a jogszabályok szerint  szerepeltetik-e a szolgáltatáslétesítési, -áthelyezési, -átírási,  korlátozásmegszüntetési folyamatokat, és megfelelően alkalmazzák-e a  kapcsolódó kötbérszabályokat. 
    
Közölték, a postai szolgáltatások  piacán a tisztességes verseny fenntartása érdekében az NMHH idén is  figyel arra, hogy felderítse a hatóság engedélye vagy bejelentés nélkül  postai szolgáltatást nyújtó cégeket. Azt is ellenőrzik, hogy a különböző  postai közvetítők végeznek-e postai szolgáltatást, ezt ugyanis már csak  a jogszabályi feltételek teljesítésével végezhetik. 
    
A hatóság  2020-ban is ellenőrzi majd, hogy a vezetékestelefon-szolgáltatásokra a  szolgáltatók az adott földrajzi helyszínnek megfelelő telefonszámokat  adnak-e ki, illetve, hogy a szolgáltatók a kijelölési engedélyeket,  valamint az azok alapján kijelölt számmezőket nem engedik-e át más  szolgáltatóknak, egyéb szereplőknek. Ez azért szükséges, mert egyes  külföldi cégek lehetővé teszik, hogy ügyfeleik magyarországi vezetékes  telefonszámokon legyenek hívhatók anélkül, hogy jelen lennének az  országban. Ez a gyakorlat a szolgáltatók egymás közötti elszámolását is  eltorzítja, mivel más díjakat számláznak egymásnak a belföldi és a  külföldről érkező hívások után. 
    
A felügyeleti tervben idén is  szerepel az elektronikus hírközlő berendezések ellenőrzése is, a hatóság  tavaly 44 rádióberendezés-típus forgalmazását ellenőrizte, amelyből 29  esetben találtak problémát.
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        