Ilyen volt az év végi mobilinternet forgalom

Jelentősen megnőtt az ünnepi mobilinternet forgalom a magyarországi szolgáltatóknál, az adatforgalom december 25-én volt a legnagyobb - derült ki a szolgáltatók által az MTI-hez elküldött adatokból.

Ilyen volt az év végi mobilinternet forgalom

A Vodafone karácsonyi és szilveszteri statisztikái szerint egyre többen használnak mobilinternetet köszöntésre: a 2018-19-es ünnepi időszakban a mobilinternet-forgalom nőtt a legjobban. A karácsonyi időszakban másfélszeresére emelkedett az adatforgalom, a felhasznált mobilinternet mennyisége szilveszterkor és az újév első napján is valamivel több mint 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az ünnepek adatforgalma összesítve elérte a 794 millió megabájtot, míg 2017-2018-ban közel 518 millió megabájt volt.
    

A Vodafone közölte: az ünnepi MMS-ek száma nőtt, míg SMS-ből kevesebb volt. A Vodafone ügyfelek 143 540 ünnepi MMS-t küldtek a 2018-2019-es ünnepi időszak öt napján, míg egy évvel korábban 138 066-ot. Az SMS-ek száma 6 980 289-re csökkent az előző évi 7 596 467-ról. A Vodafone hálózatán a lebeszélt percek száma meghaladta a 44 milliót az ünnepek alatt, az indított hívások száma pedig a 13 millió 350 ezret.
   
A Magyar Telekom adatai szerint több mint 70 százalékkal nőtt a mobilinternet forgalom az előző ünnepi időszakhoz képest a legutóbbi karácsonyi és újévi (december 24-26-án, és december 31-január 1-jén) ünnepek alatt. Míg 2016-ban még csak 30 százalékos volt a forgalomnövekedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva, 2017-ben már megduplázódott az adatforgalom az egy évvel azelőttihez képest. Közölték: évről-évre egyre többen választják a karácsonyi és újévi üdvözletekhez is az okostelefonjukon vagy tabletjükön az internetes üzenetküldési formákat, mint például az elektronikus levél, a chat és a közösségi oldalakon elhelyezett posztok. A Telekomnál a három karácsonyi és két újévi ünnepnapon közel hasonló volt az adatforgalom, de december 25-én mobilneteztek a legtöbbet az ügyfelek.
   

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a karácsonyi jókívánságok eljuttatásához, bár számuk évente nagyjából 5-10 százalékkal csökken. Míg 2016-ben 6,9 millió, 2017-ben pedig 6,3 millió SMS üzenetet küldtek a Telekom ügyfelek rokonaiknak, ismerőseiknek karácsonykor, addig az idén már csak 6 milliót. Az újévi SMS-ek volumene is hasonlóképpen alakult az előző évhez képest - írták.
   
Évek óta nő a mobilinternetes forgalom a Telenornál is: míg 2015 szilveszterén 81 terabájt, 2016-ban pedig 124 terabájt adatforgalmat bonyolítottak le az ügyfeleik, 2017-ben, már több mint kétszeresére emelkedve, elérte a 300 terabájtot a forgalom. Adataik szerint 2018-ban, ehhez képest is másfélszeresére nőve, megközelítette a 450 terabájtot. Az ünnepek öt napja alatt összesen 2,5 petabájt adatforgalmat bonyolítottak le a Telenor hálózatán.
    

A hívások és elküldött SMS-ek esetében csökkenés volt megfigyelhető a Telenornál is. A forgalmi adatokból jól látszik, hogy karácsonykor inkább december 24-én köszöntötték egymást az emberek: a kiugróan magas hívásforgalom mellett ezen a napon küldték el a Telenor ügyfelei a legtöbb, közel másfél millió SMS-t is az ünnepi időszakban. Ezzel szemben az ünnepek alatt a legtöbb - közel 340 ezer órányi - hívást január 1-jén bonyolították le a Telenor hálózatán, 0 és 1 óra között a megszokottnál nagyobb SMS-forgalom volt megfigyelhető.

Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor
Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Nőtt a kínai távközlési szektor bevétele

Jelentősen nőtt a kínai távközlési szektor bevétele az idei első hét hónapban - közölte a kínai ipari és informatikai minisztérium.
2021. 08. 23. 12:00
Megosztás:

Az Antenna Hungáriához kerül az MVM NET

Az állami távközlési és infokommunikációs portfólió konszolidációjának keretében az MVM Energetika Zrt. az MVM NET Zrt.-ben lévő 100 százalékos részesedését adásvétel útján átruházza az Antenna Hungária Zrt.-re - tájékoztatták a társaságok csütörtöki közös közleményükben az MTI-t.
2021. 08. 13. 06:00
Megosztás:

Dinamikusan nőtt az internetes szolgáltatások árbevétele

Dinamikusan nőtt az internetes szolgáltatások árbevétele, 2020-ban az internet-hozzáférési szolgáltatások összes nettó árbevétele 326 milliárd forint volt, egy év alatt 8,2 százalékkal nőtt - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal Digitális gazdaság 2020 című legfrissebb kiadványából.
2021. 07. 26. 15:00
Megosztás:

Hat hónappal meghosszabbítja készülékeinek garanciaidejét a Huawei

Ismét jelentős kedvezményeket és szervizakciót hirdet a Huawei. Július 26-tól kezdődő Huawei Szerviz Fesztivál keretében a felhasználók ingyenesen kiterjeszthetik mobilkészülékeik jótállását 6 hónappal – amennyiben készülékük még garanciaidőn belül van –, illetve egy alkalommal bruttó 8000 forint kedvezményt kaphatnak a javítás díjából a My HUAWEI alkalmazás használatával. A vállalat kedvezményesen, egységes áron cseréli az akkumulátorokat az összes kijelölt modellre, illetve a felhasználók akár 55%-os alkatrész kedvezményt is kaphatnak.
2021. 07. 24. 14:00
Megosztás:

Vizsgálja az SMS-díjakat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelzése alapján hazánkban a szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az SMS-végződtetés és a tömeges SMS-ek (pl. banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén, ugyanis díjaik mértéke megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas. Ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) úgynevezett ágazati vizsgálatot indít, melynek eredményei alapján eldönti, hogy a területen szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra.
2021. 07. 22. 15:00
Megosztás:

Az NMHH vizsgálja az SMS-díjakat

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelzése alapján Magyarországon a szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az SMS-végződtetés és a tömeges SMS-ek (például banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén, ugyanis díjaik mértéke megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas. Ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) úgynevezett ágazati vizsgálatot indít, melynek eredményei alapján eldönti, hogy szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra a területen - közölte a hatáság szerdán az MTI-vel.
2021. 07. 21. 15:00
Megosztás:

Nyaralás az unokákkal: az okostelefon tudatos használata közelebb hozhatja egymáshoz a generációkat

A magyar szülők több mint kétharmada a nagyszülőkre támaszkodik a gyerekek nyári elhelyezésében, 33 százalékuk ráadásul legalább egy teljes hónapra rájuk bízza az unokákat – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból. A válaszadók közel harmadánál az idősebb generációk digitális érettsége elmarad a fiatalokétól, ami konfliktusokhoz és elszigetelődéshez is vezethet. A hírközlési hatóság ezért tippeket ad, hogy segítségükkel a nagyszülők is hamar beletanulhassanak az okoseszközök használatába.
2021. 07. 14. 05:00
Megosztás:

Az okostelefon tudatos használata közelebb hozhatja egymáshoz a generációkat

A magyar szülők több mint kétharmada a nagyszülőkre támaszkodik a gyerekek nyári elhelyezésében, 33 százalékuk ráadásul legalább egy teljes hónapra rájuk bízza az unokákat - derült ki az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból, amelynek részleteit kedden közölték az MTI-vel.
2021. 07. 13. 12:30
Megosztás:

5 napig korlátozottan lehet csak ügyeket intézni a Vodafonnál

úlius 24-28. között a Vodafone Magyarországnál a mobil előfizetéssel rendelkező ügyfelek kiszolgálása megújul, ezért bizonyos értékesítési és ügyintézési folyamatokban átmeneti ideig technikai átállás lesz. A fejlesztés és a technikai átállás az alapvető – mobil és vezetékes telefon, illetve internet, valamint TV – szolgáltatásokat nem érinti, az online és offline ügyintézési platformokat azonban igen.
2021. 07. 13. 03:00
Megosztás:

Öt napig korlátozott ügyintézés lesz a Vodafone-nál

Július 24-28. között a Vodafone Magyarországnál a mobil előfizetéssel rendelkező ügyfelek kiszolgálása megújul, ezért ebben az időszakban több értékesítési és ügyintézési folyamat csak korlátozottan érhető el - közölte a vállalat az MTI-vel hétfőn. Az ügyintézési szünet mintegy 3 millió ügyfelet érint.
2021. 07. 12. 10:30
Megosztás:

A 4iG felvásárolja a montenegrói Telenort

A 4iG Nyrt. nem kötelező érvényű előzetes megállapodást kötött a PPF Telecom Grouppal Montenegró piacvezető mobilszolgáltatója, a Telenor d.o.o. Podgorica (Telenor Montenegro) 100 százalékos részvénycsomagjának megszerzésére - tájékoztatta a 4iG Nyrt. pénteken az MTI-t.
2021. 07. 09. 15:00
Megosztás:

Érdemes 5G-re váltani: a korai alkalmazók 60%-a fokozott működési hatékonyságot tapasztal

Nemrég került publikálásra az ’5G és az edge helyzete az ipari üzemeltetés tükrében’ című kutatás, amely az 5G kérdéskörét feszegeti. Eszerint az ipari 5G alkalmazása még mindig csak az ötletelés és tervezés szakaszában van. Az ipari szervezeteknek csak mindössze 30%-a lépett a kísérleti szakaszba vagy azon túl. Pedig az 5G nagyszerű lehetőséget kínál a telekommunikációs vállalatok részére, valamint az első lépéseket csak ezután megtenni készülő ipari szervezetek számára – áll a Capgemini Kutatóintézet jelentésben.
2021. 07. 08. 06:30
Megosztás:

Három kategóriában adták át a Vodafone Digitális Díjat

Három kategóriában adták át a Vodafone Digitális Díjat a Vodafone Alapítvány által meghirdetett, 15 millió forint összdíjazású technológiai pályázat nyerteseinek szerdán, Budapesten - közölte a Vodafone Magyarország az MTI-vel.
2021. 07. 08. 01:30
Megosztás:

Fellendült a távközlés

Az idei első negyedévben mind a mobil-, mind a vezetékes hálózatból indított hívások átlagos időtartama lényegesen meghaladta a korábbi évekre jellemzőt, a mobil-adatforgalom pedig közel másfélszerese volt az egy évvel korábbinak - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn közzétett összefoglalójában.
2021. 07. 05. 20:00
Megosztás:

Így tudhatjuk meg, milyen szolgáltatás áll az emelt díjas számok mögött

Minden hírközlési szolgáltatónak jogszabályi kötelezettsége vezetni az emelt díjas telefon- és sms-szolgáltatásainak hiteles és naprakész listáját, felelős fogyasztóként pedig két egyszerű kereséssel előzetesen ellenőrizhetjük ezeket a számokat – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Ezen kívül eleve le is tiltathatjuk a szolgáltatónknál az ilyen típusú hívások, sms-ek indítását a kellemetlen meglepetések és a „számlasokk” elkerülésére.
2021. 07. 04. 07:00
Megosztás:

Ellenőrizhetőek az emelt díjas számok mögött álló szolgáltatások

Minden hírközlési szolgáltatónak jogszabályi kötelezettsége vezetni az emelt díjas telefon- és sms-szolgáltatásainak hiteles és naprakész listáját, a fogyasztók pedig két egyszerű kereséssel előzetesen ellenőrizhetik ezeket a számokat - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
2021. 07. 01. 14:30
Megosztás:

Ma kezdődik a világ legnagyobb távközlési rendezvénye Barcelonában

A zöld, biztonságos és intelligens digitális hálózatok kiépítése mellett elkötelezett ZTE az 5G SA mellett vadonatúj optikai hálózati megoldásait is bemutatta a 2021-es barcelonai Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress, MWC). A zöld hálózati megoldásoknak köszönhetően a vállalat ügyfelei évente több mint 1,3 milliárd kilowattórával (kWh) kevesebb energiát igényeltek a hálózatok működtetéseik során – ami Debrecen közel másfél éves teljes energia felhasználása!
2021. 06. 30. 12:00
Megosztás:

Nincs több roamingdíj a Nyugat-Balkánon

Megszűnnek a roamingdíjak a nyugat-balkáni országok között csütörtöktől - közölte Milan Dobrijevic, az illetékes szerb minisztérium államtitkára kedden.
2021. 06. 30. 04:05
Megosztás:

Mi tartja még életben a vezetékes telefont?

A népesség fele használ még vezetékes telefont, bár kétharmaduk szerint a mobiltelefon tökéletesen helyettesíti azt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbb publikált reprezentatív kutatása a háztartásokat és a 14 éves és annál idősebb lakosságot kérdezte a vezetékes telefonhoz fűződő viszonyáról.
2021. 06. 28. 12:00
Megosztás: