Advertisement

Ki költi a legtöbb pénzt ma reklámra Magyarországon?

Nem hozott szignifikáns különbséget az elmúlt év a hazai reklámszektorban az előző esztendőkhöz viszonyítva. A magyar piac növekedésének alapját továbbra is az állami szervezetek költései biztosítják, miközben a piaci szereplők nem fordítottak többet reklámra tavaly, mint 2018 előtt. A három vezető, állami hirdető a hazai piacon a Miniszterelnöki Hivatal, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. – derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző, hiánypótló kiadvány, a CANnual Report most megjelent ötödik kötetéből. A kiadvány arra is rámutat Magyarország vonatkozásában, hogy az állami szereplők milliárdos reklámköltéseinek a mértéke azért is szembeötlő, mert többek között a legnagyobb hirdetők éves rangsorában az ötödik helyen álló Magyar Telekom 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra, mint a Miniszterelnöki Hivatal 2018-ban.

Ki költi a legtöbb pénzt ma reklámra Magyarországon?

Az elmúlt öt évben jelentős változások zajlottak le a hazai reklámiparban. Ebben a szektorban a közel hét esztendős böjttel felérő gazdasági válság után 2016-ban volt először tapasztalható fellendülés. A hirdetői bizalom azonban még később állt helyre és csak 2017-től emelkedtek a költéseik, valamint ezzel párhuzamosan a marketing büdzséik is. A gyógyszer és a kereskedelmi szektorok hagyományosan jól tartották magukat, illetve még erősödtek is a recessziós időszakokban, de messze nem tudtak olyan jelenlétet elérni, mint az állam közeli cégek.
 
Jelentős átrendeződésen ment át öt esztendő alatt a digitális költések volumene és iránya is hazánkban. Először 2015-ben előzte meg a digitális hirdetésekre fordított összegek mértéke a tévés reklámköltéseket. Ráadásul négy éve még döntően a magyar médiatulajdonosoknál maradt a legnagyobb bevétel az online felületeken elköltött milliók után. Ez alig két év alatt átalakult. 2017-ben már több mint a hirdetési büdzsék felét a Google és Facebook vitte el.

A nyomtatott sajtó, a rádió és a közterület nem mutatott élénk forgalmat 2014 után sem. Jellemzően ezek a szegmensek vagy stagnálnak, vagy mérsékelten emelkednek, amit jelentős mértékben befolyásolja az állami hirdetők szerepvállalása.
 
Az idén öt éves CANnual Report rámutat arra is, hogy a hazai az internetfogyasztás növekedése (73 százalékról 80 százalékra) ellenére a hirdetők nem igazán tudták kihasználni az online felületekben rejlő lehetőségeket a GDPR és más jogi akadályok miatt, aminek meg is lett a kedvezőtlen hatása. Az online videó gyártása drága maradt. A mobil piacra pedig jellemző, hogy a kis képernyő nem felel meg a teljes hirdetői tartalom átadására, és nem képes azonnali konverziót szállítani számukra a legtöbb esetben. A mobil tehát még sokáig nem veszi el a desktop hirdetési büdzséket.
 
Kedvező hír a sok ürüm után az, hogy a CANnual Report előrejelzései szerint a jövőben erősödni fog a fizetős (és ezért hitelesnek gondolt) tartalmak fogyasztása a magyarok körében, ami azt is hozza magával, hogy bővülnek a reklámmentes felületek. Párhuzamosan ezzel a folyamattal és egyben az ingyen tartalom hanyatlásával a hirdetőknek, médiaügynökségeknek fel kell készülniük a személyre szabható, egyedileg célozható reklámokat kiszolgáló technológiák alkalmazására. Utóbbiak költségei komoly kihívást jelenthetnek majd a piac szereplőinek, akik már jelenleg is nehezen képesek megtartani a költséghatékonyságukat.

Mindent egybevetve 2020 után sem fog a magyar médiapiac struktúrája jelentősen változni, ami kapcsán főleg abban reménykedhetünk, hogy a sajátos magyar körülmények nem gátolják majd az iparág fejlődést.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

BÉT: Kitarthat a csütörtöki jó hangulat

Kitarthat a csütörtöki jó hangulat, így tovább folytatódhat az emelkedés a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint.
2019. 12. 13. 08:45
Megosztás:
Hozzászólások:

Évente 100 millió forintos pályázatot ír ki a kormány diabéteszesekkel foglalkozó civil szervezeteknek

Diabétesszel élőket támogató szervezetekkel egyeztetett Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára és Nyitrai Zsolt kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott csütörtökön.
2019. 12. 13. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A feldolgozóipar és a kereskedelem húzza Nógrád megye teljesítményét

A feldolgozóipar és a kereskedelem a két húzóágazat Nógrád megyében, dominanciájuk a teljesítménymutatók mellett a jövedelmezőségben és a foglalkoztatásban is megmutatkozik - derül ki a TOP 50 című, a megye múlt évi gazdasági folyamatait elemző kiadványból.
2019. 12. 13. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csaknem 50 ezer embert ér el a felzárkózási mentorhálózat

Száz mentor és 12 mentorkoordinátor dolgozik a Felzárkózási mentorhálózat fejlesztése elnevezésű programban, amelyet az Európai Unió és a Magyar Kormány kétmilliárd forinttal támogat. Az EFOP 1.3.2-16-2016-00001 számú projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
2019. 12. 13. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2020-ban is lesz nyugdíjemelés

Jövőre is garantált az inflációkövető nyugdíjemelés. Mivel a jövő évi költségvetés 2,8 százalékos inflációval számol, így ennyivel emelkednek 2020. január 1-jétől a nyugdíjak - a korábban már közölteket erősíti meg a most megjelent kormányrendelet is - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) az MTI-vel csütörtökön.
2019. 12. 13. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Fejenként 170 ezer forintba kerülne a klímacélok teljesítése

Magyarország az EU ambiciózus klímacéljaival egyetért, de világossá kell tenni, hogy e célok elérésének nem lehet következménye az energia- és élelmiszerárak emelkedése - jelentette ki Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten.
2019. 12. 13. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Brexit: hosszabb várakozás, több papírmunka vár a cégekre

Függetlenül attól, hogy végül milyen forgatókönyv valósul meg, a Brexit jelentős hatást fog gyakorolni a logisztika és szállítmányozás területére egész Európában. A szabadkereskedelmi megállapodás szempontjából az a fő kérdés, hogy létrejön e valamilyen kompromisszum a vámok elkerülésére, vagy sem. A kilépés lehetséges hatásait a szállítmányozásra Olivier Thouard, a GEFCO Vám és Adó területének igazgatójának és Zafer Özkök, a GEFCO Magyarország ügyvezetője segítségével tekintjük át.
2019. 12. 13. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Erősödhetnek a magyar-koreai gazdasági kapcsolatok

A magyar kormány beruházásösztönző gazdaságpolitikájának és a kiegyensúlyozott üzleti környezetnek köszönhetően évről évre egyre nagyobb arányban fektetnek be hazánkban dél-koreai cégek - emelte ki Varga Mihály a Magyar-Koreai Gazdasági Együttműködési Vegyes Bizottság (GVB) harmadik ülésén a Pénzügyminisztérium csütörtöki közlése szerint.
2019. 12. 13. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Együttműködési megállapodást kötött az AutoWallis Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének alapítójával

Magyarországi terjeszkedési céljainak megvalósítása érdekében együttműködési megállapodást írt alá az AutoWallis és Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének, az idén várhatóan 19,3 milliárd forintos forgalmat elérő Iniciál Csoportnak az alapítója. Az együttműködés fő célja, hogy közösen növeljék mobilitás szolgáltatási jelenlétüket a régióban új telephelyek és értékesítési pontok fejlesztésével. Ezzel az újabb lépéssel az AutoWallis tovább halad a tavasszal meghirdetett stratégia mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi organikus és akvizíciós úton.
2019. 12. 13. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Fontos Kúria döntés az adóalap kiigazításáról

Ha egy vállalkozás nem piaci árakat alkalmaz, akkor a társasági adó megállapításakor a piaci ársáv mely elemére kell elvégeznie az adóalap kiigazítást? Ebben a kérdésben hozott döntést a Kúria egy régóta húzódó, de elvi szempontból rendkívül fontos perben.
2019. 12. 13. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nő a magyarországi halfogyasztás az utóbbi tíz évben

Nő a magyarországi halfogyasztás az utóbbi tíz évben, de még mindig messze az európai uniós átlag alatt van; az agrártárca azon dolgozik, hogy az egy főre jutó éves 5,7 kilogrammos átlag megduplázódjon Magyarországon - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön Budapesten, a halfogyasztást népszerűsítő sajtótájékoztatón.
2019. 12. 12. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lezárul a bankjegyek megújítási programja

Lezárul az év végén a bankjegyek megújítási programja, a többletkibocsátás költsége 4-5 milliárd forint volt - mondta Pataki Tibor, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) készpénzlogisztikai igazgatóság igazgatója csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.
2019. 12. 12. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új cég lép a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacára

Új cég lép a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) közepes méretű vállalkozásokra létrehozott Xtend piacára, a tőzsde december 16-tól felveszi az értékpapírlistára a DM-KER Zrt. 1 millió darab, egyenként 500 forint névértékű - 500 millió forint össznévértékű - törzsrészvényét.
2019. 12. 12. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

60 éves a pécsi hőerőmű

Pécs Magyarország első olyan, megyei jogú városa, ahol a távfűtéshez felhasznált hőenergia teljes mértékben megújuló forrásból származik. Pedig nem volt ez mindig így, hiszen a város évtizedekig a hazai szénbányászat központja volt, és sokáig ennek ikonikus létesítménye volt az idén 60 éves pécsi erőmű. Azonban a városképet is meghatározó épületegyüttes másfél évtizede megkezdett korszerűsítése mostanra meghozta a gyümölcsét. Az immár a Veolia Energia Magyarország Zrt. érdekeltségbe tartozó Pannon Hőerőmű Zrt. ma már hazánk legnagyobb, tisztán megújuló energiaforrásokat hasznosító kogenerációs erőműve, amelyre Európa-szerte a fenntartható városi energiagazdálkodás gyakorlati megvalósulásának egyik legjobb referenciájaként tekintenek.
2019. 12. 12. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenő kereslet és forgalom az ingatlanpiacon

Csökkenő kereslet és csökkenő tranzakciószámok hűtötték a kedélyeket a novemberi lakóingatlanpiacon. A két erősebb őszi hónap után hamarabb indult meg a szokásos év végi lejtmenet, ami szinte minden ingatlanpiaci mutatóban érezhető volt. A tavaly novemberi forgalomhoz képest 9%-os forgalomcsökkenés és a kereslet történelmi mélypontra zuhanása mellett az árak éves szinten ugyan egyre csökkenő mértékben, de még mindig emelkedtek az előző hónapban.
2019. 12. 12. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új csúcson a BUX és az OTP

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 779,20 pontos, 1,75 százalékos emelkedéssel, 45 382,68 ponton, új történelmi csúcson zárt csütörtökön.
2019. 12. 12. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A GVH engedélyezte a Netrisk és a Biztosítás.hu egyesülését

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Kft. (Netrisk) irányításszerzése a Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft. (Biztosítás.hu) felett.
2019. 12. 12. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem lassít a NAV a digitalizációs fejlesztésekkel

Az online számlázó rendszer sikeres bevezetését követően további területeken indít technológiai fejlesztéseket a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). 2020. július elsejétől minden belföldi adóalanyok közötti számláról online adatot kell majd szolgáltatnia a cégeknek, 2021 tavaszától akár a vállalkozások áfabevallási tervezetét is elkészítheti a hivatal. Az EY szakmai konferenciáján Czöndör Szabolcs a NAV főosztályvezetője kiemelte, hogy mindezzel párhuzamosan megkezdték egy még szélesebb körű ellenőrzési adatátadási kötelezettség előkészítési munkálatait is.
2019. 12. 12. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fontos kérdésre kell választ adnia a következő hónapoknak - Németh Dávid az iparról

A magyar ipar továbbra is dinamikusan növekszik, az októbert 6,1 százalékos növekedéssel zárta. A rendelésállomány alakulása alapján azonban a következő időszakban 4-5 százalékosra lassulhat a tempó, hacsak nem jön külső támogatás.
2019. 12. 12. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több kkv pártol át az Instagramra

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kkv-k körében, ám egyre többen döntenek az Instagram mellett a hatékonysága miatt. Hiába van bénítóan sok alternatíva online eszközökből, egyre emelkednek a költségek, ezért a kkv-k keresik az ingyenes vagy olcsó eszközöket – derül ki a Marketing Commando 1250 fő megkérdezésével készült online felméréséből.
2019. 12. 12. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások: