Közösen lépnek fel az élelmiszerkereskedelem meghatározó szereplői a világjárvány ellen

Az UNI Nemzetközi Szakszervezet (UNI Global Union), az Auchan Retail és a Carrefour Csoport közös nyilatkozatot írt alá a Covid-19 világjárvány miatt kialakult egészségügyi válsághelyzetben szükségessé vált helyes vállalati gyakorlatok kialakításáról.

Közösen lépnek fel az élelmiszerkereskedelem meghatározó szereplői a világjárvány ellen

A munka világa most egy példa nélküli egészségügyi és gazdasági szükséghelyzettel néz szembe. Az Auchan Retail, a Carrefour és a szakszervezet vállalja, hogy folyamatosan egyeztetnek és megosztják egymással a járvány terjedése ellen bevezetett legjobb gyakorlatokat. Megvizsgálnak minden olyan hasznosnak bizonyuló vállalati intézkedést, amivel hatékonyan lehet csökkenteni a munkatársak és a vásárlóik fertőződésének kockázatát.

Az intézkedések a következő területeket ölelik fel:

●        higiénés és biztonsági szabályok szigorítása, amelyek betartása az érintett országokban dolgozó valamennyi munkavállaló számára javasolt,

●        áruházakra, drive-okra, házhozszállításra és logisztikai raktárokra vonatkozó egészségügyi szabályok,

●        a munkavállalók szociális támogatását szolgáló intézkedések,

●        a speciális helyzetben lévő munkavállalók (megváltozott munkaképességű dolgozók, várandós kismamák) támogatása.

 

„Teljes mértékben tudatában vagyunk a ránk háruló szerep fontosságának, hiszen az általunk nyújtott szolgáltatással a lakosság ellátását biztosítjuk. Kezdettől fogva prioritásként kezeljük a munkatársaink és a vásárlóink egészségének védelmét és ebbe fektetjük minden energiánkat. Azért osztjuk meg egymással a hatékonynak bizonyuló egészségügyi és biztonsági megoldásainkat, mert kezelni akarunk egy korábban soha nem látott válsághelyzetet” – nyilatkozta Jérôme Nanty, a Carrefour csoport Humán Erőforrás Igazgatója.

„Ebben a rendkívüli egészségügyi helyzetben elsődleges feladatunk, hogy biztosítsuk vásárlóink és munkatársaink védelmét. Ezzel tartozunk nekik, hiszen csapataink elkötelezetten dolgoznak azért, hogy továbbra is valamennyi országban biztosítani tudjuk az ott élő lakosság élelmiszerellátását, aminek stratégiai jelentősége van. A szakszervezet kezdeményezésére a helyes gyakorlatok megvitatása, a partnereinkkel e kérdésekről folytatott közös munka most olyan lehetőség, amellyel mi is élni fogunk” – mondta Marc Grosser, az Auchan Retail Humán Erőforrás, Transzformáció és CSR Igazgatója.

„Az áruházak dolgozói saját életüket veszélyeztetik azzal, hogy a világjárvány idején is folytatják a nagyközönség kiszolgálását. Most minden eddiginél jobban együtt kell működnie a munkavállalóknak és a szakszervezeteknek azért, hogy ebben az egészségügyi válsághelyzetben a lehető legjobban meg tudják védeni a szupermarketekben dolgozók és vásárlók egészségét. A nyilatkozat aláírásával az Auchan és a Carrefour kijelölik azt az utat a járvány elleni küzdelemben, amelyet a többieknek is követnie kell”
  fogalmazott Christy Hoffman, az UNI főtitkára.

Hozzászólások

Világszerte a népszerű italt ünneplik, ami fontos a gazdáknak, a gazdaságnak és kulturálisan

Egy ennyire sokszínű világban vajon akad bármi, ami mindenkiben közös? Mindenkinek szükséglete az étel. De ne felejtsük el a folyadékot sem. Talán meglepően hangzik, de a víz után a leggyakrabban fogyasztott ital a tea. Milliók rajonganak érte Indiától az Egyesült Királyságig, Afganisztántól Algériáig – és minden kultúra egy kicsit a saját képére formálta.
2020. 05. 23. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

25 milliárd forinttal segíti a kormány az agrár- és élelmiszeripari vállalkozásokat

Az Agrárminisztérium (AM) - a jelenleg is elérhető támogatási formák mellett - a Gazdaságvédelmi Alap által biztosított 25 milliárd forintnyi többletforrás felhasználásával több olyan támogatási konstrukciót hirdet meg, amelyek segítik a mezőgazdasági termelőket, termelői szervezeteket és élelmiszeripari vállalkozásokat a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak kezelésében - közölte Nagy István agrárminiszter csütörtökön.
2020. 05. 22. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.
2020. 05. 21. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordmennyiségű sört főztek Csehországban

Rekordmennyiségű, 21,6 millió hektoliter sört főztek tavaly Csehországban, éves összehasonlításban 1,6 százalékkal többet, mint 2018-ban - közölte a cseh sörgyárak szövetsége szerdán Prágában.
2020. 05. 21. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a Zwack Unicum nyeresége

A Zwack Unicum Nyrt. 1,69 milliárd forint adózott eredményt ért el a 2019-2020-as üzleti évben, ami 35,3 százalékkal elmarad az előző üzleti évitől, de több mint 20 százalékkal meghaladja az éves tervet - derül ki a vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán tett közzé.
2020. 05. 20. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Betiltják a vállalkozói szerződéseket a német húsiparban

Megtiltják a vállalkozói szerződés (Werkvertrag) alkalmazását 2021 elejétől a német húsipar azon társaságainak, amelyek fő üzletága az élőállat-vágás és a húsfeldolgozás - döntött szerdán a német szövetségi kormány, szerkezetváltást ösztönözve a kelet-európai vendégmunkások - gyakran sanyarú körülmények közötti - foglalkoztatására épülő alvállalkozói modell miatt évtizedek óta széles körben bírált ágazatban.
2020. 05. 20. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mastercard: így változtak az online vásárlási szokások Európában és Magyarországon

Az online vásárlás az elmúlt hónapban meghaladta az összes egyéb költési formát: a magyarok több mint egyharmada (35%) elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka gondolja ugyanezt.
2020. 05. 19. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a tej ára - egy ábrán mutatjuk

felvásárlási ár; 2,8% zsírtartalmú pasztőrözött tej fogyasztói átlagára (forint/liter)
2020. 05. 18. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban formálta át a kiskereskedelmi ágazatot a járvány

Alapjaiban formálta át a kiskereskedelmi ágazatban az áruházláncok üzleti modelljét a koronavírus-járvány a Rewe Österreich igazgatója szerint.
2020. 05. 18. 11:40
Megosztás:
Hozzászólások:

A Jófogás kitiltotta oldaláról az állatszaporítókat

A hazai piacvezető apróhirdetési oldal a tavalyi szigorítást követően április elejétől folyamatosan és végleg törli az állatszaporítók hirdetéseit. A kitiltással a Jófogás fel szeretné hívni a figyelmet a szaporítók tevékenységének következményeire, míg az állatmenhelyek számára biztosított ingyenes felülettel az örökbefogadásra biztatja a potenciális gazdikat. Egy jelképes, éves díj ellenében pedig egyedi felületet biztosít a hivatalos kisállattenyésztőknek is.
2020. 05. 14. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online térben is keresi hazai beszállítói partnereit az Auchan

A piacok bezárása, a HoReCa szektor kiesése csupán néhány azon nehézségek közül, amelyekkel a hazai élelmiszer-beszállítóknak és a termelőknek a járvány miatt szembe kellett nézniük. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Piactér elnevezésű online platformja segítséget nyújthat azoknak a termelőknek, akiknek most bevételkieséssel kell számolniuk. A kezdeményezéshez azonnal csatlakozott az Auchan Magyarország, aki már meg is kezdte a lehetséges partnerkapcsolatok feltérképezését, hogy a jelenlegi helyzetben is minél több magyar beszállítóval bővítse partneri körét.
2020. 05. 12. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Azonnali házhozszállítás már a sarki kisboltból is – így változtatta meg a koronavírus a vásárlási szokásainkat

A koronavírus járvány a vásárlási szokásokat is átalakította, ehhez pedig mind a nagyobb, és most már a kisebb kereskedelmi egységeknek is alkalmazkodniuk kell. A Wolton keresztül már elérhető az élelmiszer házhozszállítás is, ami a kiskereskedőket versenyképessé teheti a nagy áruházak online kiszállítása mellett is.
2020. 05. 11. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2,6 százalékkal csökkent a román export

A román export 2,6 százalékkal, 17,071 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
2020. 05. 11. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkentek a világpiaci élelmiszerárak áprilisban is

Áprilisban már a harmadik egymást követő hónapban csökkentek a világpiaci élelmiszerárak, részben a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett keresletvisszaesés hatására.
2020. 05. 10. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a külkereskedelmi termékforgalom Magyarországon - egy ábrán

Külkereskedelmi forgalom: export, import, egyenleg; 2020. január-március; milliárd forint; folyó áron
2020. 05. 09. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot zuhant a német áruexport

Márciusban harminc éve a legnagyobb mértékben esett vissza a német áruexport, a külkereskedelmi többlet pedig lényegesen kisebb lett a várakozásoknál a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteki jelentése alapján.
2020. 05. 09. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban változik meg a vásárlók magatartása a krízis hatására

Az egészségügyi vészhelyzet a vásárlási szokásainkat is jelentősen átformálja – mutat rá az EY közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi kutatása. A fogyasztók a jövőben előnyben részesítik a belföldön gyártott termékeket és a társadalmilag hasznos márkák szolgáltatásait, amelyekért akár a jelenleginél is többet hajlandóak fizetni. Az átalakuló igényeket a cégeknek is követniük kell a túléléshez.
2020. 05. 08. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújításra szorul az online kereskedelem szabályozása

Meg kell újítani az e-kereskedelem adózással, fogyasztóvédelemmel és informatikai biztonsággal összefüggő jogszabályi környezetét az Európai Unióban és Magyarországon, ugyanis hosszú távon az internetes értékesítés tartós növekedésére lehet számítani, ami egyet jelent az elektronikus fizetési rendszerek, a logisztikai szolgáltatások és a szállítmányozási ágazat fejlesztésével - olvasható az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elemzésében, amelyet pénteken jutatott el az MTI-nek.
2020. 05. 08. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel félmilliárd forintból modernizálta nagyatádi és dunaföldvári szupermarketjeit a SPAR

A kiskereskedelmi lánc üzletenként 243 millió forintot fordított két vidéki egységének korszerűsítésére. A beruházások során mindkét szupermarketet az aktuális fogyasztói igényeknek és technológiai trendeknek megfelelően korszerűsítették.
2020. 05. 08. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővült a kínálat a magyar zöldségekből

Nagy mennyiségben megjelent már az áruházak polcain a hazai üvegházi paradicsom, paprika, kígyóuborka, retek, újhagyma, saláták és káposztaféle - közölte a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke az MTI érdeklődésére.
2020. 05. 08. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások: