Nagy húzás az OTP Mobil-tól, áttörés az elektronikus fizetésekben egy okostelefonnal

A digitalizáció újabb állomása az a közelmúltban elfogadott törvénymódosítás[1], amelynek értelmében 2021. január elsejétől minden online kasszát használó vállalkozás köteles biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét a vásárlóinak Magyarországon. Az átállás 60 ezer kereskedőt és szolgáltatót érint, nekik legkésőbb az év végéig el kell dönteniük, hogy milyen megoldást választanak. Az OTP Mobil saját fejlesztésű, a kártyaelfogadás és az azonnali fizetési rendszer előnyeit ötvöző új mobil applikációja számukra jelent egyszerű, valóban kézzel fogható segítséget.
SimpleBusiness: elég egy okostelefon
A SimpleBusiness használatának eszközigénye minimális, nem kell hozzá más, mint egy megfelelő okostelefon és stabil internetkapcsolat. Kezelése egyszerű, felhasználóbarát, a tranzakciók végrehajtása gyors, ellenőrzésük, nyomon követésük folyamatosan biztosított, az alkalmazás használatával járó költségek és díjtételek átláthatóak, kiszámíthatóak.
A SimpleBusiness a Google Play-ből és az AppStore-ból is letölthető azokra az Androidos készülékekre és iPhone-okra, amelyeken az alkalmazás által támogatott verziószámú operációs rendszer fut (Android: 5.0 és újabb, iOS: 12.0 és újabb).
Azoknak a vállalkozóknak, akik ezt a megoldást választják, szerződést kell kötniük a szolgáltatás használatára, amit online megoldhatnak, mindössze néhány perc alatt. Ezt követően el kell végezniük a SimplePay kereskedői fiókregisztrációt az alkalmazásban, ez a folyamat is gyors és egyszerű, személyes ügyintézést nem igényel és papírmentes. A partnerek ráadásul szeptember végéig kedvezményes díjon csatlakozhatnak.
A SimpleBusiness bankfüggetlen szolgáltatás, vagyis bármely banknál vezetett számlával igénybe vehető. Az applikáción keresztül végrehajtott tranzakciók a szerződéskötés során megadott bankszámlára kerülnek jóváírásra. Az alkalmazás kezelőfelületén négy elektronikus fizetési mód közül választhat a felhasználó: QR-kódos fizetés bankkártyával, linkes fizetés bankkártyával, QR-kódos fizetés utalással, linkes fizetés utalással.
Négy elektronikus fizetési mód egyetlen alkalmazásban
A folyamat minden esetben az adatok (az összeg) rögzítésével indul a kezelőfelületen. A QR-kódos fizetés gördülékeny fizetési folyamatot biztosít, a linkes opciók egyik legnagyobb előnye pedig az, hogy bárhonnan kényelmes fizetést biztosítanak a vásárlóknak, nem feltétlenül szükséges egy légtérben tartózkodni a tranzakció véglegesítéséhez. A linkes fizetési megoldások ráadásul gyakorlatilag mindenki számára elérhetőek, a vásárlási tranzakciók minden Mastercard és Visa kártyabirtokos, az átutalási tranzakciók pedig minden netbank felhasználó által kiegyenlíthetőek.
QR-kódos fizetés bankkártyával
A tranzakció indításakor megjelenik a képernyőn egy QR-kód, amit a vásárló a Simple alkalmazásban olvashat be és hagyhat jóvá.
Linkes fizetés bankkártyával
A tranzakció indításakor létrejön a fizetési link, amit a felhasználó a mobilon elérhető alkalmazások (e-mail, Facebook, Instagram, Skype stb.) segítségével küldhet el a vásárlónak. A vevő a linkre kattintva a SimplePay fizetési oldalra kerül, ahol többféle módon, a kártyaadatok megadásával vagy Simple fiókkal is fizethet.
QR-kódos fizetés utalással
A tranzakció indításakor megjelenik a képernyőn egy QR-kód, amit a vásárló a mobilbanki alkalmazásában (jelenleg az OTP SmartBank esetében érhető el a funkció) olvashat be és hagyhat jóvá.
Linkes fizetés utalással
A tranzakció indításakor létrejön a fizetési link, amit a felhasználó a telefonon elérhető alkalmazások segítségével küldhet el a vásárlónak. A vásárló a linkre kattintva a SimplePay fizetési oldalra kerül, ahol a jelenleg elérhető módokon (QR-kódos utalás, vagy netbankból az adatok manuális rögzítésével) hajthatja végre a tranzakciót.
Átlátható költségek, megbízható működés
A vállalkozásoknak az egyszeri csatlakozási díj mellett az átutalásos vagy bankkártyás tranzakciók után felszámított, százalékos arányú kereskedői díjat kell megfizetniük. Havi díj, forgalmi elvárás nincs. A SimpleBusiness így ideális megoldás lehet azoknak a kereskedőknek, akiknek a POS terminál üzemeltetése jelentős anyagi terhet jelentene.
A tranzakciókat a vállalkozók az applikációban, illetve a SimplePay admin felületén követhetik nyomon, a fizetések teljesüléséről azonnali visszajelzést kapnak. A rendszerben a vevők is ellenőrizhetik, lementhetik a tranzakciók adatait. Az Ügyfélszolgálat a nap 24 órájában a felhasználók rendelkezésére áll.
[1] A 2020. évi LXXVI törvény, 38. §-a alapján