Nagyszabású klíma- és környezetvédelmi terveket jelentett be az Unilever

Az Unilever új intézkedéseket és vállalásokat jelentett be, amelyek célja, hogy az eddigieknél is határozottabban cselekedjen a klímaváltozás-ellen, a környezet védelme és megújulása, valamint annak érdekében, hogy meg tudjuk őrizni a természeti erőforrásokat a jövő generációi számára. Ennek részeként a vállalat 2039-ig minden terméke esetében el akarja érni a nettó zéró kibocsátást. Ezen túl a mezőgazdasági kisvállalkozók és farmerek új generációját segítve, velük együtt dolgozva az erdők, a talaj és a biodiverzitás védelmét és helyreállítását szolgáló programok élére áll, a vízhiányos területeken pedig a kormányzatokkal és más szervezetekkel együttműködve javítja a közösségek vízhez való hozzáférését.

Nagyszabású klíma- és környezetvédelmi terveket jelentett be az Unilever

E tevékenységek felgyorsításáért az Unilever márkái együttesen egymilliárd eurót fektetnek be az újonnan létrehozott, klíma- és természetvédelmi alapba (Climate & Nature Fund). Ennek a forrásait a következő évtizedben olyan átgondolt és nagyhatású tevékenységekre fordítják, amelyek egyebek közt a tájrehabilitációt, az újraerdősítést, a széndioxid-megkötést, a vadon élő állatok védelmét és a vizek megóvását szolgálják. Az új kezdeményezések olyan, már most is folyamatban lévő tevékenységekre épülnek, mint például a Ben & Jerry’s jégkrémmárka programja, amely a tejgazdaságok üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentését célozza, vagy a Seventh Generation tisztítószer-brand tiszta energia használatára ösztönző tanácsai, illetve az a Knorrnál futó program, amely a mezőgazdasági vállalkozásokat segíti, hogy fenntarthatóbban termeljenek.

A vállalat ezt azután jelentette be, hogy 2020-ban véget ért a 2010-ben meghirdetett Unilever Fenntarthatósági Terv (Unilever Sustainable Living Plan, USLP). A program keretében – más eredmények mellett – sikerült 32%-kal mérsékelni az Unilever termékeinek fogyasztói felhasználására jutó teljes hulladéklábnyomát, immár egy gyárból sem szállítanak hulladékot lerakókba, a termelésből fakadó üvegházhatású gázkibocsátást 50 százalékkal csökkentették, továbbá minden telephelyén 100%-ban megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használ.

„Miközben a világ a Covid-19 járvány pusztító hatásaival küzd, illetve olyan kihívásokkal néz szembe, mint az egyenlőtlenségből fakadó komoly problémák, nem feledkezhetünk meg arról, hogy a klímaválság továbbra is fenyegetést jelent mindannyiunk számára. A klímaváltozás, a természeti környezet pusztulása, a biodiverzitás csökkenése, vízhiány – ezek az ügyek mind kapcsolatban vannak egymással, ezért párhuzamosan kell kezelnünk őket” – mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.

Harc a klímaválság ellen

Az Unilever a már meglévő, korábban bejelentett, tudományosan megalapozott céljain túl (2030-ig megszüntetik saját működésük széndioxid-kibocsátását és értékláncukban megfelezik termékeik karbonlábnyomát) további vállalásokat tett. A klímaválság mérete és sürgető mivolta miatt 2039-ig célul tűzte ki, hogy minden terméke esetében nettó zéró lesz a kibocsátása, a felhasznált alapanyagok beszerzésétől kezdve egészen a bolti értékesítésig.

Ahhoz, hogy ezt a célt 11 évvel a párizsi egyezményben meghatározott dátum előtt el tudják érni, a vállalat az értékláncában szereplő partnereivel együttműködve fog dolgozni az üvegházhatású gázok emissziójának csökkentésén.

Az Unilever hisz benne, hogy a karbonlábnyommal kapcsolatos átláthatóság felgyorsítja a zéró kibocsátásért zajló globális küzdelmet, ezért azt a célt tűzte ki, hogy minden terméke karbonlábnyomáról kommunikálni fog. Ennek érdekében a beszállítók számára egy olyan rendszert állít fel, amelynek keretében minden számlán szerepelnie kell az adott áruk és szolgáltatások karbonlábnyomának, továbbá más vállalatokkal és szervezetekkel együtt kidolgozza az adatgyűjtés és -megosztás, valamint a kommunikáció sztenderdizált módjait.

A zéró kibocsátás eléréséért közös erőfeszítéseket kell hozni, és önmagában a vállalati szektor nem képes a szükséges sebességű változás előidézésére. Az Unilever ezért arra kéri a kormányokat, hogy határozzanak meg keretrendszerekkel támogatott ambiciózus nettó zéró célokat és rövid távú kibocsátáscsökkentési célokat.

A környezet védelme és megújulásának elősegítése

Az Unilever több mint egy évtizede vezető szerepet tölt be az iparágban a fenntartható beszerzési gyakorlatok alkalmazása terén: az erdőkkel kapcsolatos alapanyagok 89%-át a globálisan elismert módszertan alapján fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező forrásokból szerzi be. Az erdőirtások megszüntetéséhez ugyanakkor még magasabb szintű sztenderdek teljesítését tűzte ki célul a vállalat. Ez azt jelenti, hogy minden egyes termőhelyről pontos információkkal kell rendelkeznie és többé nem fogad el olyan minősítési eljárásokat, amelyek nem tanúsítják pontosan az adott alapanyag termelésének erdőirtás-mentes mivoltát.

A társaság vállalta, hogy 2023-ra teljes mértékben erdőirtás-mentessé teszi az ellátási láncát. Ennek érdekében új digitális technológiák – például műholdas monitorozás, geolokációs követés – segítségével növeli a nyomon követhetőséget és az átláthatóságot. Ezzel az érintett mezőgazdasági kistermelők még inkább bevonódnak, illetve változik az Unilever alapanyag-beszerzési megközelítése is.

Az Unilever elkötelezett amellett, hogy együttműködik az iparági szereplőkkel, civil szervezetekkel és a kormányokkal azért, hogy az erdők, tőzegtelepek és trópusi esőerdők védelmén túl olyan más fontos és érzékeny területeket is meg lehessen óvni, amelyeket az fenyeget, hogy a termőföld-területek növelése miatt kipusztítanák az élővilágát.

A helyi biodiverzitás növelése, a termőföld egészségének helyreállítása, valamint a vizek és az azokhoz történő hozzáférés megőrzése, vagyis a természet regenerálódásának segítése érdekében az Unilever olyan farmerek és mezőgazdasági kisvállalkozók új generációjának adna lehetőséget, amely elkötelezett a gazdaság környezetének megóvása és megújítása iránt. A vállalat által vezetett kezdeményezések magukban foglalják a földhöz kapcsolódó jogok biztosítását, a finanszírozáshoz való hozzáférést és a finanszírozásban való részvételt, valamint a helyreállító gyakorlatok kifejlesztését. Ez az integrált megközelítés javítja a gazdálkodók életkörülményeit és ösztönzi őket a természet helyreállítására.    

Az Unilever úttörő vállalkozásként megalkotja beszállítói számára a Regeneratív Mezőgazdasági Kódexet. Ez a már meglévő és az iparág legjobbjai között számontartott Fenntartható Mezőgazdasági Kódexre épül, és olyan módszereket is tartalmaz majd, amelyek segítenek újjáépíteni a kritikus erőforrásokat. Ahogyan a múltban, a vállalat – azért, hogy a változások iparági méretűek lehessenek – ezt a kódexet is minden érdekelt szervezet számára elérhetővé teszi.

A vizek védelme érdekében az Unilever közvetlen lépéseket is tesz. Jelenleg már a világ népességének 40%-át érinti a vízhiány és több mint 2,1 milliárd embernek nem jut biztonságos ivóvíz. A vállalat 100 helyszínen vezet be a helyi közösségek számára vízvédelmi programot 2030-ig. Ehhez felhasználja az indiai Prabhat program tanulságait, amely az Unilever ottani gyárainak környezetében meglévő vízminőségi és vízellátási gondok kezelését célozta. Ez a program közösségi megközelítést alkalmazott a vízgazdálkodás terén, és nem csak a farmereknek segített a növénytermesztés során, de kiterjedt a megfelelő és könnyű vízhez jutásra vonatkozó alapvető emberi igények kielégítésére is. Az Unilever most erre a vízvédelmi programra egy modellt épít fel és együttműködik a kulcsfontosságú beszállítóival azért, hogy azok is hasonló programokat indítsanak el.

Az Unilever csatlakozik a Világbank által létrehozott, számos érdekeltet tömörítő 2030 Water Resources Grouphoz is azért, hogy hozzájáruljon a változáshoz és segítsen ellenállóbbá tenni a vízgazdálkodást az olyan kulcsfontosságú, vízhiánnyal fenyegetett piacokon, mint India, Brazília, Dél-Afrika, Vietnam vagy Indonézia.

A vízforrások további védelme érdekében a vállalat célul tűzte ki, hogy 2030-ra minden termékének összetételét biológiailag lebonthatóra alakítja át, ezzel minimalizálva e termékek hatását a vizekre és a vizes ökoszisztémákra. Bár a jelenleg használt összetevők egy részének jelenleg nincs életképes, biológiailag lebontható alternatívája, az Unilever partnerek bevonásával azon dolgozik, hogy kifejlessze és megtalálja a megfelelő megoldásokat.

Hozzászólások

Hogyan nyert vissza 13 milliárd eurót az Apple?

Nem kell 13 milliárd eurót fizetnie az ír költségvetésbe az Apple-nek - döntött az Európai Unió Bírósága (EUB). Az amerikai óriáscég az Európai Bizottság döntése miatt fordult bírósághoz, mely szerint az Apple 13 milliárd eurós tiltott állami támogatásban részesült. Csakhogy az EUB álláspontja szerint a Bizottság ezt nem tudta megfelelően alátámasztani. A Deloitte Magyarország tanácsadócég munkatársai összeszedték a döntéshez vezető legfontosabb fejleményeket valamint a döntés várható hatását.
2020. 08. 14. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Graphisoft Park SE 2,14 millió euró nettó nyereséget ért el az első fél évben

A Graphisoft Park SE szabályozott ingatlanbefektetési társaság 2,14 millió euró nettó nyereséget ért el az idei első fél évben a pro forma (korábbi gyakorlattal készült) adatok szerint, ami mintegy 300 ezer euróval marad el a 2019. első félévitől, elsősorban a megnövekedett hitelállományhoz kapcsolódó kamatköltségek miatt - közölte a társaság a BÉT honlapján csütörtökön közzétett konszolidált, IFRS szerinti jelentésében.
2020. 08. 14. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sok céget a kiszámíthatatlan kommunikáció vitt csődbe

Hogyan állhatnak talpra a magyar vállalkozások a koronavírus-járványt követően? És vajon milyen kommunikációs eszközöket kell bevetnünk ahhoz, hogy akár karantén idején is versenyképesek maradhassunk? A szakember szerint a kulcsszó a stabil online jelenlét.
2020. 08. 14. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Sokkolta a befektetőket a Thyssenkrupp

A most közzétett, június végével zárult harmadik negyedéves eredményében növekvő, 678 millió eurós veszteségről adott számot a német acélipari óriás a tavalyi 94 milliós veszteség után.
2020. 08. 13. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Összeköti szolgáltatásait az Apple

Kedvezményes áron nyújtaná bizonyos szolgáltatásait az Apple, amennyiben az iPhone-tulajdonosok több szolgáltatásra is előfizetnének.
2020. 08. 13. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább növelné lakossági üzletágát a Goldman Sachs

A befektetési bank ajánlatot tett a General Motors hitelkártya üzletágára, ami több mint 3 milliárd dollárnyi hitelállománnyal rendelkezik.
2020. 08. 13. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Három magyar cég a leggyorsabban fejlődő technológiai cégek között

Három hazai társaság is felkerült a Deloitte Technology Fast 500 EMEA rangsorára. A rangsorban szereplő cégek átlagos növekedési üteme 2019-ben 1258 százalék volt, a listát a brit Revolut neobank vezeti. Hozzá csatlakozott most három magyar cég, a Dyntell Magyarország Kft., a Supercharge Kft., és a MiniCRM Zrt.
2020. 08. 13. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

250 új munkahelyet hoz létre Magyarországon az Aldi

Az Aldi magyarországi vállalatai az év végéig 250 új, kereskedelmi, logisztikai és informatikai munkahelyet hoznak létre Magyarországon - közölték az áruházlánc pénteki sajtótájékoztatóján Budapesten.
2020. 08. 13. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sikeresen zajlik a Ganz-gyár reorganizációja – A felszámolás alá került cég dolgozói megkapták az elmaradt béreket

Kifizette a korábban elmaradt béreket a CG Electric Systems Hungary Zrt. 415 dolgozója számára a Nemzeti Foglalkoztatási Alap. A Ganz Villamossági Művek jogutódja, Nagykáta térségének egyik legjelentősebb munkaadója júliusban került felszámolás alá, amit követően a kormány stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté nyilvánította a céget, és egy potenciális befektető is megjelent. A társaság célja a gyártás mielőbbi újraindítása és a munkahelyek megőrzése.
2020. 08. 13. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

230 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global a stratégiai partnereitől

A HMD Global, a Nokia telefonok otthona bejelentette, hogy sikeresen zárta a legutóbbi finanszírozási periódusát, a vállalat 230 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a globális stratégiai partnereitől.
2020. 08. 13. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Budapest Airport: Folyamatosan nő az utasok száma

Folyamatosan nő a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megfordulók száma, júliusban már 300 ezren utaztak repülővel, augusztusban pedig várhatóan ennél is többen fognak - közölte Valentinyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs vezetője szerdán, a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
2020. 08. 13. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új ügyvezető igazgató a Diageo budapesti multifunkcionális kompetencia központjának élén

Pais Mónikát nevezte ki budapesti multifunkcionális kompetencia központjának élére a Diageo italgyártó és forgalmazó vállalat. Az új ügyvezető igazgató Zeisler Gábortól veszi át a magyarországi vezetői feladatokat, aki új pozíciót tölt be a cégben, mint pénzügyi vezető az észak-európai régióban. A rendkívül gazdag szaktudással és tapasztalattal rendelkező vezető, Pais Mónika a budapesti kompetencia központ vezetését látja majd el.
2020. 08. 13. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz Csoport negyedéves és féléves eredményei

A Covid–19-válság az eddigi egyik legsúlyosabb zavart okozta a gazdaságban és a pénzügyi piacokon. Bár a pénzügyi piacok erősödtek 2020 második negyedévében, a gazdasági talpra állás továbbra is törékeny. Az Allianz változatos portfóliójának és stabil mérlegének köszönhetően továbbra is sikeresen kezeli a jelenlegi krízist, és meggyőző eredményeket ért el 2020 második negyedévében. A folyamatos bizonytalanság miatt jelenleg nem módosítjuk a 2020-as működési eredménnyel kapcsolatos előrejelzéseket.
2020. 08. 12. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem változott az E.ON osztalékpolitikája

Ma reggeli jelentésében várakozások feletti eredményről számolt be az EON, ugyanakkor csökkentette 2020-as várakozását.
2020. 08. 12. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Tesla is részvényaprózásba fog

Az Apple-t követően a Tesla is bejelentette tegnap, hogy 5:1 arányú részvényfelaprózást hajt végre.
2020. 08. 12. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kedvezőbb második félévre számít az Audi

40 ezer elektromos Audi E-Tron-t adhat el az autógyártó az idei második félévben az első féléves 17.600-at követően, Markus Duesmann vezérigazgató szerint.
2020. 08. 12. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új vezérigazgatója van a KELER Zrt.-nek

A KELER Igazgatósága július 31-ével Demkó-Szekeres Zsoltot nevezte ki a KELER Zrt. vezérigazgatói pozíciójára - közölte a KELER Csoport kedden az MTI-vel.
2020. 08. 12. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Veszteséges negyedévet zárt a Continental

A második negyedévben számottevően, de legjelentősebb felvevőpiaca, a járműipar termelésénél kisebb mértékben csökkent a Continental AG járműipari alkatrész és berendezés beszállító vállalat értékesítési árbevétele, eredménye azonban a cég kedden az MTI-hez eljuttatott mérlegjelentése alapján veszteségbe fordult.
2020. 08. 11. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Twitter is kacsintgat a TikTok-ra

Előzetes megbeszéléseket folytatott a Twitter a TikToktulajdonosával, a ByteDance-szel egy esetleges akvizícióról.
2020. 08. 11. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újraindította ásványvíz-kitermelését a FuturAqua

A FuturAqua Nyrt. újraindította július végén, több mint egyéves előkészítést követően ásványvíz-kitermelését alapi üzemében, a nettó 140 millió forintos beruházásnak köszönhetően a fenntarthatóság jegyében visszaváltható, 0,33 literes üvegpalackokban kerülhetnek piacra prémiumkategóriás ásványvizei - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.
2020. 08. 11. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások: